Lid sinds

2 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#403 - Kinnesinne

Het gezelschap is, als onbekenden in een vastgelopen lift op weg naar grote hoogtes, genadeloos aan elkaar overgeleverd. Toverend met woorden worden bonte beelden afgeschilderd als kleurrijke, opstuivende poeder in de warme wind tijdens het lentefeest in India. Vrolijke, nietsontziende, neerdwarrelende stof dat de realiteit een ogenblik doet vergeten.

Pittige vakidioten die minutieus muggenziften op punten en komma’s, met zout op elke slak. Net op het randje schunnige schavuiten die alles veelal met een korreltje zout nemen. Overijverig, om anderen snel af te troeven met hun fratsen. Respectvolle lieverds die zorgen dat de balans niet onverhoopt doorslaat en gemoedelijk de harmonieuze sfeer herstellen. Frisse creatievelingen die verrassend uit de hoek komen en je scherp houden. En niet te vergeten: de altijd op humor uit zijnde grappenmakers. Ieder vervult zijn waardevolle rol als een onmisbaar stuk van de puzzel.

Week in, week uit, wordt vol affectie het spel om elkaar met zoete en snedige woorden te bekogelen opgevoerd. Zonder een kant op te kunnen, niet neerwaarts, ook niet opwaarts, worden eveneens hekelige zinnen als munitie afgevuurd. Directheid wordt vaak rap met de mantel der liefde bedekt ter verzachting. Ondanks de fluwelen handschoenen sijpelt verbloemde nijd toch ook ontegenzeggelijk tussen de regels door naar boven. Maar juweeltjes; worden ook gezien.

Serieus mee mogen doen met de gevestigde orde vraagt om met meer over de brug te komen dan lijntjes als ‘Dwalend in duisternis, hongerig naar licht, nam hij al haar schittering weg. Weer op krachten gekomen bracht hij haar, tegen alle verwachtingen in, de zon als kado terug.’

Om uiteindelijk ooit door te kunnen schieten; te groeien, naar de ultieme top, door de mooiste, opvallendste of meest bijzondere werelden te creëren om misschien even helemaal in weg te kunnen dromen.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Eens met Fief. Lekker ronkend en net te poëtisch met alle allitiraties en mooischrijverij, helemaal passend bij de opdracht.

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Respectvolle lieverds, die zorgen dat de balans niet onverhoopt doorslaat en gemoedelijk de harmonieuze sfeer herstellen.

Ik voel me aangesproken.

Uitsloverij zeg!

ZG

 

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

 

Commentaar Marc Hostwriters:

Eigenlijk zou ik nu een beetje moeten zwelgen in medelijden. Wat doen we jullie hier aan met onze van de pot gerukte opdracht? Ik weiger echter obstinaat enig gevoel van medeleven toe te laten: de oogst is veel te rijk. In dit verhaaltje druipt het schrijfplezier af van de over elkaar buitelende zinnen. Tegelijk best scherp geanalyseerd ook. Schunnige schavuiten die minutieus muggenziften … zucht. Heerlijk.

 

Lid sinds

2 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Beste Fief, Hadeke, Tony en Marc,

Hartelijk dank voor jullie leuke reacties!

@Fief: het is behoorlijk aangedikt, maar enkel positief bedoeld.

@Hadeke: heb me nog ingehouden, als ik meer tijd had genomen was het erger geweest.

@Tony: haha, inderdaad, die was tot jou gericht ;)

@Marc: geen medeleven? Je bent 'meedogenloos', maar we redden ons wel :)

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

 

Commentaar Mili Hostwriters:

Komt Mili weer, ze lijkt @Fief wel. 

Plaats alleen een komma als kleine rustpauze voor je lezer. De punt is een grote. Wel een komma tussen twee werkwoorden.

‘… als een onmisbare stuk’ > onmisbaar

‘… niet neerwaarts, maar ook niet opwaarts > hier kan ‘maar’ perfect weg

‘snerige’ > bedoel je snedige?

‘…zal je met meer over de brug moeten komen …’ Je zult en je zal zijn allebei correct. De vorm zul(t) is de neutrale vorm in het hele taalgebied: je zult, jij zult, zul je, zul jij. In België is ook de vorm zal neutraal; in Nederland wordt die als informeler beschouwd: je zal, jij zal, zal je, zal jij. > je zult begrijpen, ik ga voor: zul je

Haring, jouw inzending behoort tot mijn favorieten, de titel alleen al. Ik zie het als een hekeldicht en daar ben ik dol op.

Dankjewel. 

 

 

 

 

Lid sinds

2 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik hou hier ook wel van. Ik lees het als een monoloog die op de bühne wordt gebracht. De tekst heeft een prettig tempo. Ik lees dat je niet snel commentaar zal geven op andere stukjes, maar voel je vrij he! 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Even een reactie zodat je weer bovenaan het rijtje komt te staan.  
Enne ... water is niet eng. Gewoon zeggen of je het te warm of te koud vindt. Of dat het behaaglijk is. Smaken verschillen nu eenmaal en we zijn ook benieuwd naar jouw smaak.
Met dit stukje heb je ons in ieder geval goed getypeerd.  
"minutieus muggenziften op punten en komma’s, met zout op elke slak" --> sorry, ik word ervoor behandeld :-)

 

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Mooie analyse van ons gezelschap. Ik herken er wel wat in. Voelde me inderdaad bij deze opdracht afgetroefd. Zelfs weggeblazen. Gek, dat ik dan weer even moet bijkomen om mijn eigen ideeën weer ruimte te kunnen geven. Ik heb met bewondering en plezier je verhaal gelezen. 

Lid sinds

2 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Beste Fief en Maria,

Hartelijk dank voor jullie prettige en positieve feedback, erg fijn!

@Fief: het is absoluut niet persoonlijk bedoeld; ik leer er een hoop van en ben juist blij, als ik het zelf niet meer scherp zie (ik focus meer op inhoud), dat iemand dat soort zaken er uit kan pikken. (Misschien doe ik een keer een teen in het water...)

@Maria: ruimte nemen voor jezelf is (voor mij in ieder geval) van levensbelang. Gelukkig kan dat!

Hartelijke groet, Haring

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo Haring, neem alsjeblieft niets terug van je mooie 'verhandeling'. Ik heb het ademloos gelezen. Je hebt op zo'n charmante manier verwoord waar dit Forum over gaat en soms mee worstelt. ( ik in elk geval ). Ik ga mee met Mili. 
Prachtig! Een tien!