Lid sinds

2 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Brief aan jezelf

 

15 mei 2022 zondag

Vandaag heb ik mijn kast opgeruimd. Ik kwam daarbij een vergeeld boekje tegen dat ik als twaalfjarige van mijn oma had gekregen. De zilvervisjes hadden er gaten ingeknaagd, maar het was gelukkig nog wel goed te lezen. Het boekje heette “Ans en Jan beleven avonturen in het bos.” Het ging over twee kinderen die allerlei dingen deden in het bos zoals hutten bouwen, bessen en padden stoelen zoeken en af en toe in moeilijkheden raakten. Ik vond het een leuk boek om te lezen. Ik had het boek voor mijn verjaardag van mijn oma gekregen.
                Toen ik het boekje opendeed, viel er een blaadje uit. Ik herinnerde dat ik het blaadje destijds in het boek had gestopt zodat mijn ouders en broer het niet zouden vinden. Dat had ik gedaan toen ik het boekje uithad. Op het blaadje had ik een briefje aan mezelf geschreven.

Hallo Anna,

Als je deze brief leest, hoop ik dat je zelfverzekerd zult zijn en niet zo onzeker zoals nu. Ik wens je een goede vriend, kinderen, een mooi huis en een leuke baan.”

Groetjes,

Je jongere Anna

Bij het lezen van deze brief rolden tranen over mijn wangen. Ik was namelijk nog steeds alleen, deed suf werk op een kantoor en ik woonde in een te klein huurhuis, omdat ik de huur van een groter huis niet kon betalen omdat ik geen huursubsidie kreeg. Wat had ik verkeerd gedaan?            

Lid sinds

5 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Grego, welkom op het forum. Een mooi debuut. Ik vond de zilvervisjes wel leuk gevonden. Graag gelezen. Volgens mij komt je verhaal in de tegenwoordige tijd nog beter tot zijn recht. Ik kijk uit naar je volgende verhaal. Dinsdag volgt de nieuwe opdracht. 

Ik miste wel een eigen verzonnen titel bij dit verhaal, je hebt nu die van de opdracht gebruikt. Het is ook handig als je voor de titel het nummer van de opdracht zet (zoals bij de andere inzendingen). Dan weet de coach welke verhalen hij/zij moet beoordelen en ook voor de andere forumleden is dat wel fijn. 

Halverwege staat in flinke inspringing. Is dat met opzet?

Het boekje heette “Ans en Jan beleven avonturen in het bos.” ---> Achter heette hoort een dubbele punt.

 Ik herinnerde dat  --> ik herinnerde me dat

... een leuke baan.”  ---> de aanhalingstekens mogen weg. Het is geen gesproken tekst en je bent ook niet begonnen met aanhalingstekens.

... en ik woonde in een te klein huurhuis, omdat ik de huur van een groter huis niet kon betalen omdat ik geen huursubsidie kreeg. ---> deze zin leest stroperig. Twee keer "omdat" in een zin.  Ik zou het gedeelte van de huursubsidie weglaten. "Ik woonde in een te klein huurhuis omdat ik een groter huis niet kon betalen." Hoe en waarom is voor dit korte verhaal naar mijn idee niet van belang. 

Lid sinds

2 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Als antwoord op door Fief

Ik denk niet dat achter heette  een dubbele punt hoort te staan. Het kan wel, maar in de context van dit verhaal is het niet nodig. 

De inspringing is met opzet omdat er dan een blaadje uitvalt, dat een brief blijkt te zijn.