Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#399 - Badass forever

Mijn edele achterwerk zit op een stoel op de voorste rij van het met kersenhout en zilverblad overladen theater van The Beverly Hilton. Op de tafel koelen de magnums Fleur de Miraval in ijsemmers. Beter dan die Moët & Chandonbrol, zei ik in de dressing van onze suite deze middag tegen mijn vrouw. Ze doopte haar haren in de gel, glimlachte naar zichzelf in de spiegel en zei dat ik best water dronk, dat ik van alcohol agressief word, weet zij veel dat ik vijf glazen achteroversloeg in de coulissen. Top spul, die Fleur de Miraval. Niet-agressief. Dat ik mijn smoking moest aantrekken, dat het tijd is, snauwde ze. Pissig was ze, zoals zo vaak de laatste tijd.

Ik tuur de zaal in en alle zelfvoldane koppen glimmen in hun smoking als zijn het bonobo's die pinguïns willen zijn, de meesten lachen hun tanden bloot, continu, alsof de botox hun lippen verstijfde. Sommigen gieten de Fleur de Miraval voorzichtig in hun keel, bang om vlekken op hun kostuum te maken. Ik ben genomineerd, uiteraard, ik ben de beste acteur en op mijn schouw is de plaats voor het gouden beeld gereserveerd.

Op het podium maakt een blinkende gorilla in tuxedo flauwe grapjes. Ik luister niet echt, hoeft ook niet, als de zaal lacht, lach je rustig mee. Automatisme. Ik denk aan August Alsina, dat flutzangertje die per se mijn vrouw moest bespringen. Mijn vuisten spannen op. Wat wil ik die lul op zijn bek timmeren. Deed ik niet, daar heb ik spijt van. Eén goed gemikte rechtse op zijn slaap en die snotaap kermt op de vloer en roept zijn mama. Een uppercutje op zijn neus en hij slaapt eeuwig. Moet met zijn tengels van mijn gerief blijven.

Ik lach opnieuw in de stroom van lachjes en kijk naar mijn vrouw. Ze ziet er om op te fretten uit met haar korte haren. Ze lacht niet, haar ogen staan op halfzeven en haar mond verraadt een droefheid alsof het leven uit haar gezogen werd, alsof een rij soldaatapen een salvo in haar hart schoten, met kogels die niet doden, maar erg precies de ziel raken.

Ik stop bruusk mijn lach, sta op, stap naar het podium, niet ver vanaf de eerste rij, voel mijn knokkels kriebelen en pets een rechtse uitzwaai op die mongoloïde kooiaap met de micro. 

Kan het mij wat schelen, ik ben De Verse Prins. Eeuwig badass.

 

 

 

 

 

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Tony, een wervelende beschrijving van 'de beste acteur'. Ik had het pas bij de derde alinea door, wie je bedoelt... 
Na rustige herlezing viel het kwartje eerder. (gelukkig)
'Ik lach opnieuw in de stroom van lachjes' Mooi beschreven!
dat ik van alcohol agressief wordt -> word
de botox hun lippen verstijfden.-> verstijfde
dressing? Kleedkamer, dressingroom?
fretten-> vreten?

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Vind deze weergave van de jongste Oscaruitreiking veruit de beste uit de wereldpers en oh ja M.F., opfretten is inderdaad het betere Vlaams voor opvreten.

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Tony, je maakt een eigen interpretatie van het gebeurde, maar ik herken het personage dat je beschrijft, niet zozeer hoe hij eruit ziet, maar wel wat voor persoon hij is. 

Je schrijft dat ze haar haren doopte in de gel, maar volgens mij is Jada zo goed als kaal.

De verse prins ---> als vertaling van the fresh prince klopt ie niet. Fresh betekent inderdaad ook vers, maar bij fresh prince betekent het brutaal. In die betekenis klopt badass dan ook beter.

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@MF, dankje, ik corrigeerde mijn schaamtelijke foutjes, dank!

@Gi: dank, en ja dat vlaams alweder...

@Fief: leuk, Jada is kaal, maar doopt toch haar haren, nee je hebt gelijk, had ik beter knn doen, ik denk erover na.

De verse prins, vond ik passend, idd in combo met de badass.

TX

 

Lid sinds

2 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Voor wijnen ben ik niet zo 'into Rosé' (veel brol bij) maar voor een flesje Fleur de Miraval aan 340 euro per fles mag je mij altijd wakker maken. Knap geschreven. Met veel smaak gelezen.