Lid sinds

5 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#398 Ongeluksgetal

Vreemd. De sleutel past wel, maar wil met geen mogelijkheid draaien. Die vrouw – Trees? Trui? – bij wie je die sleutel net gehaald hebt, zei toch dertien? Zij had een zwaar accent, jij was nogal moe van de rit hierheen, goed luisteren was een opgave. Je haalt de sleutel uit het slot en kijkt naar het labeltje: beetje vervaagd, maar het lijkt een dertien. Toch goed. Even een rondje om het huisje lopen voordat je weer naar hoe-heet-ze-ook-maar-weer terugrijdt. Het hekje aan de zijkant piept bij het openduwen, het schelpenpaadje knarst onder je voeten. Achter het huis ligt een schaduwrijk gazon dat overgaat in hoge bomen.

Je haalt even diep adem, heerlijk, die bosgeur. Even kijken of die achterdeur misschien toch open is. Je hand op de klink: hé, de deur geeft mee! Je stapt een keukentje binnen. Eenvoudig ingericht, maar het voldoet. Nieuwsgierig loop je door naar de hal, opent een deur rechts: een wit betegelde badkamer met WC en douche. Even douchen zou wel heerlijk zijn, kun je daarna fris en fruitig naar die dame. Misschien versta je haar dan wel beter? Er hangt zelfs al een zachte handdoek klaar.

Het duurt even voordat warm water uit de douchekop komt. Je stript, gooit je broek in een hoek en stapt snel de douchecabine in. Geweldig weldadig, dat water op je hoofd, je schouders, je rug. Nog meer luxe: er staat zelfs douchegel klaar. Vast door de vorige gasten vergeten.

Na een tijdje wordt het water steeds kouder; zeker een kleine boiler. Stoom slaat uit de cabine als je de douche uit komt. Je handen vinden de handdoek, je droogt jezelf af en slaat ‘m om je heen. Even een glaasje water, maar een glas ontbreekt in de badkamer. Je loopt naar de keuken, vochtige voetafdrukken op de tegels. Daar slaat de schrik je om het hart: bij het aanrecht staat een man! Snel, je kleren, weg hier! Maar de man houdt je tegen: ‘Heb jij het huisje van Trienke gehuurd? Ik heb haar nu al zo vaak gevraagd dat labeltje te vervangen. Je moet op nummer achttien zijn!’

 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Ykelien, welkom op het forum. Een mooi debuut. De clou op het eind vind ik goed gevonden, maar het hoeft niet per se een ongeluksgetal te zijn, toch? Het kan ook zomaar de man van je dromen zijn. 
Ik vind de tekst mooi geschreven en je nam me mee in het verhaal, alleen de jij-vorm vind ik persoonlijk niet fijn lezen, maar dat is een kwestie van smaak. 

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Al bijna vier jaar lid van SOL en nu pas de weekopdrachten ontdekt, Ykelien? Blijf maar terugkomen op dit platform want jouw bijdrage is perfect. Die man had de hp natuurlijk al langer gespot, maar wachtte tot ze in de douchecel stond. Zou hij onder één hoedje spelen met Trienke? Sorry, mijn fantasie slaagt op hol.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Leuke inzending, Ykelien,

Persoonlijk heb ik ook wat moeite met de jij-vorm. maar ieder zijn stijl, hè?!

Ik kreeg onlangs de opmerking dat men de ovt niet kon waarderen, nou ja, wat dan wel? De ikvorm?

Nog een fijn weekend toegewenst. :)

Lid sinds

5 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dank voor het warme welkom op het forum! Ik heb de wekelijkse opdrachten wel eerder gezien en gelezen, maar nooit de tijd genomen om er een in te leveren. Maar nu moet het er toch eindelijk eens van komen, met dat schrijven van mij. In ieder geval dank voor de complimenten en de feedback!

De jij-vorm is inderdaad een lastige, al vind ik 'm altijd wel fijn om in te schrijven. :) En het einde, tja, daar kan je fantasie alle kanten mee op... :)

Lid sinds

2 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo Ykelien,

Ik vind de schrijfstijl best wel prettig en heb het nog niet vaak gezien dat er over 'jij' geschreven wordt. Misschien voor mezelf ook het uitproberen waard. Ik vind het leuk dat het genre lekker open blijft, die man kan natuurlijk ook een indringer zijn geweest, het verhaal kan een romantische wending nemen of juist een grappige. Ik neig zelf het meest naar het laatste: oeps!

Vind je het leuk om ook een reactie achter te laten op mijn eerste inzending voor de weekopdracht? Ik ben nieuw hier op het forum.

Groetjes Boekwens