Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#398 - Het mysterie van de vakantieplek

Zij wees naar het ding. ‘Van wie is dit?’ vroeg zij en liep terug in de richting van iets. ‘Zagen jullie dit eerder?’

De anderen deden iets met hun hoofd. Iemand pakte iets ergens vandaan en zei: ‘Lag dat daar niet bij ons ding?’

‘Ah! Dat verklaart alles,’ zei zij. ‘Ik begrijp wel dat iemand zoiets gebruikt.’ Zij keek vriendelijk naar de grootste en zei snel. ‘Daar heb ik gelijk in, of niet?’

‘Tuurlijk,’ zei de grootste en hij deed niets bij de deur van het grote vakantiehuis. ‘Daar heb je helemaal gelijk in.’

‘Die vorm,’ zei zij. ‘komt mij niet bekend voor, ik heb echt geen idee.’ Zij legde het ding met een klap ergens op, hopend dat het stuk zou vallen. ‘Maar als het niet voor een van ons is, ligt het waarschijnlijk klaar voor een volgend iemand.’

‘Zou je niet voorzichtig zijn,’ zei de grootste, ‘en het verder onderzoeken?’

‘Er klopt iets niet, al ruikt het wel lekker,’ zei iemand anders. ‘dingen ook, maar ergens doet er iets niet. We moeten hier meer over weten, tenminste dat vind ik, het hoeft niet voor iedereen.’ Iemand deed iets en deed het eronder. ‘Hiermee kunnen we iets doen.’

‘Getsie,’ zei de grootste en deed wel iets.

‘Wacht even,’ zei zij. ‘Dit gaat mij te … iets.’ Met haar blik gericht op sommigen liep zij terug en keek ergens. ‘Dit hoeft geen toeval te zijn.’ Zij gebaarde ofzo. ‘Eerst vinden jullie dat daar en doen jullie beschuldigend. Maar ondertussen willen jullie het wel doen en onderzoeken.’ Zij keek onnozel. ‘Er is niets aan het ding, dat kan gewoon niet.’ 

‘Zo ben je altijd.’ zei iemand. ‘Dat blinde iets. Het houdt niet op.’

‘Ergens heeft hij iets,’ zei nog iemand en ging verderop staan en deed iets.

‘Kijk,’ zei zij. ‘Ik heb personenen en die vinden dit ook prima.’ Beide doen iets en gaan ergens staan. ‘Eerst antwoorden, dan bepalen we het.’ Zij schudde haar hoofd. ‘Die vorm!’ fluisterde zij. ‘Ik heb geen idee.’


 

 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Net iets anders en toch weer niet. Van niets iets maken of omgekeerd, dat is de kunst. Ik vind er wel iets van.
Voutjes kopiëren vind ik dan weer niets, tenzij jij ze als eerste maakte.
Verder niets te zeuren.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Iemand zei, was het de grootste of de kleinste, dat niemand ooit zoiets had gezien, laat staan gelezen had. Wat een onzin dacht iemand, terwijl een andere er wel iets in zag, dat zei hij trouwens, maar er iets mee doen? Neen hoor.

Lid sinds

2 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo Tony,

Ik weet niet zo goed wat ik van dit iets vind, haha. Als amateurschrijver kan ik de tekst lastig volgen, maar dat is misschien de bedoeling. Ik snap de intentie wel, maar voor mij blijft het dan wat vaag.

Vind je het leuk om ook een reactie achter te laten op mijn eerste inzending voor de weekopdracht? Ik ben nieuw hier op het forum.

Groetjes Boekwens

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoy Tony,

Het blijft een mysterie voor mij. Sorry. Misschien ligt het ook aan mij.

Een klein ietsje. Het woordje 'iets' komt me net iets te veel voor.

 

Lid sinds

2 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Geen tijd om veel te lezen deze week, maar de twee titels maakten me toch nieuwsgierig. 

Het deed me ergens aan denken, maar misschien ben ik vergeten wat dat precies was. Iets waar iets ontbrak, maar ook weer niet. Ik kan me vergissen. Ergens heeft het wel iets. De vorm is uitzonderlijk en intrigeert. Hij staat op zich en hoeft niet ingevuld te worden, noch door diegene die het gemaakt heeft, noch door diegene die het vindt. Creatief, dat wel! Ik hou van creatief.