Lid sinds

3 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#398 - De vakantieplek van het mysterie

Hij hield een ding ergens. ‘Wat is dit?’ vroeg hij en liep voorzichtig verder in de richting van iets. ‘Hebben jullie dit eerder gezien?’
   De anderen deden hun ding. Iemand zette iets ergens neer en opperde: ‘Lag dit daar niet toen we binnenkwamen?’ 
   ‘Dat verklaart iets, maar niet alles,’ zei hij. ‘Al kan ik mij niet voorstellen dat iemand zoiets gebruikt.’ Hij keek peinzend naar de kleinste en wachtte even voordat hij verder ging. ‘Ja toch?’
   ‘Tuurlijk niet,’ zei de kleinste en zij deed iets bij de deur van het appartement. ‘Wat denk je zelf.’
   ‘De vorm,’ zei hij. ‘komt mij bekend voor, al kan ik het niet thuisbrengen. Misschien doet het mij later iets.’ Hij deed zorgvuldig het ding ergens op, bang om er iets mee te doen. ‘Maar als het niet van een van ons is, dan is het waarschijnlijk van een vorige bewoner.’
   ‘Ik breng het naar ergens,’ zei de kleinste. ‘Dan zijn we ervan af.’
   ‘Prima, iets alleen al,’ zei iemand anders. ‘En die dingen, hoe eerder weg en hoe verder weg: hoe beter het voor ons is.’ Hij zocht ergens in en hield iets ergens anders. ‘He kant hier in.’
   ‘Bedankt,’ zei de kleinste en wilde het erin doen.
   ‘Wacht even,’ zei hij. ‘Dit gaat mij te snel.’ Met zijn blik op sommigen liep hij terug en keek ergens heen. ‘Dit is toevallig.’ Hij gebaarde ofzo. ‘Eerst vinden we dat en speelt iedereen de onschuldige, niemand weet ervan. Maar ondertussen beslissen jullie dat het weg moet én je haalt dat erbij.’ Hij wees beschuldigend. ‘Dat is geen toeval, dat kan niet iets zijn.’ 
   ‘Zo ben je altijd.’ zei iemand. ‘Wantrouwen en doen. Het houdt niet op.’
   ‘Ergens heeft hij iets,’ zei weer iemand anders en stond ergens en deed iets.
   
‘Kijk,’ zei hij. ‘Ik heb mensen die dit ook niet iets vinden.’ Beide lopen rond en gaan ergens in de buurt staan. ‘Eerst antwoorden, dan bepalen we wat we doen.’ Hij deed iets. ‘Die vorm!’ riep hij. ‘Ik weet het weer’

Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Goed doorgezet thema. Ondanks de vage handelingen, dingen en personen begon ik voor mijzelf toch een beeld te vormen van het gezelschap en de voorwerpen. Knap gedaan.

GG!

Lid sinds

3 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Taco bedankt, Het mysterie kan je specificeren door namen, hadelingen etc zelf te benoemen, al moet het een mysterie zijn.

Maria, het blijft een mysterie .....

Lid sinds

4 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Weer eens iets anders. 
Ergens ontbreekt een punt en ergens anders moet de punt een komma zijn. En op een bepaalde plek klopt de tijdsvorm niet. Verder niets te zeuren.

Lid sinds

2 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Goed gevonden MCH.... Inmiddels drie keer gelezen, het gaat blijkbaar over iets.

Snap er werkelijk helemaal niks van🙈

Lid sinds

1 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo MCH,

Het is me nu duidelijk dat dit verhaal en dat van Tony bij elkaar horen.. maar de essentie ervan ontgaat me. Ik snap dat je zelf veel in mag vullen, zover kom ik nog wel. Maar verder blijft het voor mij te abstract. Kan ook aan mij liggen hoor, voor elk verhaal is er een perfecte lezer!

Vind je het leuk om ook een reactie achter te laten op mijn eerste inzending voor de weekopdracht? Ik ben nieuw hier op het forum.

Groetjes Boekwens

 

Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik weet het: MCH en Tony zijn iets, hebben iets of willen iets of zijn er maar 1. Samen of met meer of allebei alleen aan een keukentafel of ergens anders of niet bedenken ze niets en laten ons in verwarring achter.

Toch GG!

Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

 

Geen tijd om veel te lezen deze week, maar de twee titels maakten me toch nieuwsgierig. 

Het deed me nergens aan denken of misschien ben ik vergeten waaraan. Iets waar niets ontbrak, maar ook weer wel. Ik kan me vergissen. Nergens heeft het niets. De vorm heb ik eerder gezien en kriebelt aan mijn hersenen. Hij staat op zich of niet en mag ingevuld worden, doch niet door diegene die het gemaakt heeft en ook niet door diegene die het vindt. Ik trek grote ogen. Ik hou van grote ogen.