Lid sinds

3 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#397 Clerihew oefeningen

 

Beste mensen, excuus dat ik niet veel reacties kon geven op de vorige opdracht. Mijn computer is bij de reparateur. Nu maar even via deze tijdelijke oplossing. Wat een leuke opdracht, Musonius. Ik heb ermee geworsteld, maar had er uiteindelijk veel plezier in om ze te maken. Nu stop ik even, anders doe ik niets meer.

Musonius

Geeft ons deze week een vreemde klus

Door alle snelle dichters raak ik toch geïnspireerd

Een Clerihew? Weer wat nieuws geleerd

 

Sywert van L.

Verkocht wat mondkapjes, dat weet je vast wel

Een speurtocht volgt naar wie de deal heeft goedgekeurd

Want die miljoenen opstrijken, is uiteraard per ongeluk gebeurd

 

Petrus

Driemaal verloochende hij Jezus

Toen was het gedaan met de trots

Van deze rots

 

Judas

Jouw kus spekte de kas

Toch voelde het niet goed

Je hebt geboet

 

Maria Magdalena

Goeie gena!

Dat is niet de tuinman, het is Hem

Want ik herken Zijn stem

 

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Maria Fransisca, door de titel dacht ik dat je ons nieuwe yogastandjes ging aanleren maar toen herkende ik de naam van de dichter.

Lid sinds

2 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Sywert ken ik niet, maar ik denk dat er in België genoeg gelijkaardige verhalen te vinden zijn, dus ik kan me er wel iets bij voorstellen. Die Clerihew vind ik het leukste uit het rijtje, de achteloosheid, waarmee je, oeps, miljoenen opstrijkt...

 

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dat zijn mooie pogingen, Maria. Erg geestig vind ik ze niet, maar het zijn kloppende clerihews.
Petrus/van deze rots vind ik heel mooi gevonden. Ook mooi dat je een paascyclus maakt.

Hoewel clerihews knittelversjes zijn, zie ik toch liever geen schrikkelrijm (Judas/de kas, Magdalena/gena).

Lid sinds

3 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dank allemaal voor de fijne reacties.
Musonius, bedankt voor het lezen en je compliment en tips. Het was een leuke opdracht!
Zelf ben ik het naderhand eens met Sakura: Maria Magdalena vind ik ook het best. Ondanks het schrikkelrijm...