Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#389 Dag na Valentijn

Dag stampertje,

Weet je nog hoe we vroeger tijdens Sint Maarten zongen dat op 12 november de tandarts mocht komen? Ik vond dat als klein meisje al onzinnig. Alsof tandbederf in één dag optreedt. Vind je ook niet dat 15 februari een stuk aannemelijker klinkt? Gisteren gaf je me die heerlijke bonbons … Oh nee, toch niet. Hoe dan ook raak ik dat rottige lied niet meer kwijt.

Het ging per ongeluk. Roerend in mijn eerste kopje koffie opende ik vanmorgen Word om aan het werk te gaan. Ik weet dat jij het anders noemt, maar ik neem die schrijfopdrachten op SOL heel serieus. Het programma opende met het overzicht van recente bestanden en mijn oog viel meteen op de bovenste titel: Valentijnsbrief. Een brief, en ik had hem niet geschreven, dat vond ik vreemd. In mijn grenzeloze naïviteit dacht ik voor een moment dat ik iets gemist had. En of ik iets gemist heb.

Het spijt me dat ik je brief las. Ik begreep al snel dat hij niet voor mij bedoeld was, maar toen kon ik al niet meer stoppen. Je onderhoudende schrijfstijl heeft me positief verrast, daar zou je echt iets mee moeten doen. Nu ik toch aan het becommentariëren ben, heb ik wel een paar meer opmerkingen.

Lieve lellebel,

Bravo. Zoveel treffender dan krullebol. Ondanks dat ik geen krullen heb, ben ik opgelucht dat je die titel voor mij gereserveerd hebt. Stel nou dat je haar ook krullebol had genoemd, dat zou pijnlijk zijn geweest.

Weet je wel wat je met me doet? Ik ben nu zelfs achter de computer gekropen om mijn gevoelens voor jou tot uitdrukking te brengen.

Beter had je dus pen en papier gepakt, zodat ik het niet had hoeven lezen. Bovendien zijn vrouwen dol op ambachtelijk handwerk. Over handwerk gesproken, weet lellebel al van je computerhobby? Of staat dat allemaal op een wat lager pitje nu je haar hebt?

Bij elk pingeltje móet ik gelijk kijken of het een berichtje van jou is. Ik kan aan niets anders meer denken. Je maakt me helemaal wild met je stoute kattenbelletjes.

In dit geval schrijf je kattebelletjes en niet kattenbelletjes. Tenzij die stoeipoes van je letterlijk belletjes stuurt natuurlijk.

Van pure opwinding weet ik soms niet wat ik met mezelf aan moet.

En ik maar denken dat je me weer zag staan, omdat ik zoveel ben afgevallen. Hoe kon ik zo dom zijn. Dat gegeil had helemaal niets met mij te maken. Ik ‘profiteerde’ slechts van de hormonenstorm die zij losmaakte. Al die keren dat jij je Cessnaatje in mijn hangar taxiede, zat jij met je gedachten in haar garage, gore smeerlap!

Alleen nog maar de gedachte aan wat ik vanavond met je zal doen …

Overwerken zei je. Dat je het zo vervelend vond dat het niet anders kon, en dat nog wel op Valentijnsdag, die rotbaas van je. Ik zal hem meenemen in CC, hij voelt zich vast vereerd als hij leest dat hij je zo vaak een alibi heeft verschaft.

Waarom zou ik mezelf langer kwellen. Ik las nog iets over meer tijd met haar willen doorbrengen en daar kan ik je gelukkig mee van dienst zijn. Laat maar even weten waar lellebel woont, dan stuur ik je onderbroeken daarheen.

Tabee!
 

Lid sinds

2 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Tja, dat is ook Valentijnsdag. Een klein (mes)puntje: het is natuurlijk wel leuk dat je SOL binnen de opdracht sleept, maar het heeft in het stuk niet echt een toegevoegde waarde. Of, nou ja, het is natuurlijk de reden dat je achter de computer kruipt. Zou het aardig zijn dat je door je SOL-verslaving zijn computer pakte omdat de jouwe urenlang aan het updaten was? Ik probeer er wat extra plot in te wurmen. Waarom? Ik weet het ook niet.

En dan nog dit. Die eerste alinea, is dat ook een beetje losgezongen van de rest?

Verder niets dan lof. Leuke toon en mooie uitsmijter. Hier, je onderbroeken. Lul.

Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik probeer er wat extra plot in te wurmen. Waarom? Ik weet het ook niet.

Onzin, je bent veel te lief. Schrijf nou maar gewoon dat het leest als een ONS die niet om herhaling vraagt. Ik wist tijdens het schrijven zelf ook niet of ik moest lachen of huilen. Het resultaat is best te hachelen, maar het is vlees noch vis. Het was vlug klaar en dat leek me eens prettig voor een keer. Ik schaam me niet.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Mespunt. Ook ik mis in jouw verhaal zowel het vlees als de vis, en toch zit er wat mij betreft nog net genoeg smaak aan. Ik ben onder de indruk van je vlotte schrijfstijl.  

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ha Mespunt, het cynisme druipt eraf, maar met een grappige twist. Ik kan me uitstekend in je hp verplaatsen. De Cessna en hangar doen denken aan een ander verhaal, leuke knipoog. Met plezier gelezen. Knap dat het zo snel af was. 

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

mespunt, ik heb met een glimlach van je verhaal genoten.

Heeft haar garage ook een smeerput, ik bedoel, wordt er doorgesmeerd en olie ververst?

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Ik moest wel lachen bij het lezen van dit verhaal. Een brief netjes met een brief beantwoorden. Juist de 'feedback' op de gevonden brief maakt de link naar SOL wel passend.

Een lach en een traan, de beste verhalen.

Het is misschien wat snel geschreven, maar dat is in dit geval eigenlijk wel passend bij de 'vertelling'.

Lid sinds

5 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Goedemorgen Mespunt

Je hebt de gave van mooi te schrijven en dat zien we hier ook weer. Ik vind de intro iets te lang, je kan dat samenballen tot één paragraaf, want de sterkte van je tekst zit in de 'analyse' van de brief.

Dat heb je knap neergezet, met een humoristische (cynische?) ondertoon. Erg goed gevonden.

Graag gelezen (behalve dan die introductie die de vaart eruit haalt).

Johanna