Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Opdracht #383 Goed voornemen

 

 

Goed voornemen

‘’Ik stop ermee! Dit nieuwe jaar heb ik hem niet meer nodig!’’ Ze had het hardop uitgesproken. Het klonk krachtig en vastberaden. Voor het derde jaar had ze de feestdagen alleen doorgebracht, terwijl haar lief bij zijn gezin was. Dat wilde ze niet meer, eeuwig op die tweede plaats. Dan liever alleen verder. Ze was nog jong genoeg voor een nieuwe en gelijkwaardige relatie.  

In haar meest sexy jurkje ging ze op pad. Haar en make-up zaten perfect, zag ze in de achteruitkijkspiegel. Haar lippen vurig gestift.  Vandaag, 2 januari, zouden ze anderhalf uur samen zijn. Negentig minuten! Dat was alles wat hij tijdens twee weken kerstvakantie voor haar had kunnen  vrijmaken. Driftig trapte ze het gaspedaal wat dieper in. Ze zou hem eens goed de waarheid vertellen. Dat ze er meer dan genoeg van had. Dat ze het prima zou redden zonder hem. Dat ze beter verdiende dat zo’n slapjanus die zijn vrouw bedondert. Ze zag al voor zich hoe hij met smekende ogen haar op andere gedachten zou willen brengen. Hoe hij haar in zijn armen zou willen nemen, maar dat ging niet gebeuren. Ze zou sterk zijn. Onvermurwbaar!

Ze sloot het portier van haar auto met een klap. Hij stond iets verderop, tegen zijn stationwagen aan geleund. Zonder aarzeling stapte ze op hem af. Ze nam een diepe teug adem om alles er in enen uit te gooien. Maar hij was haar voor:” Sorry’’, zei hij, zonder haar aan te kijken, ‘’Het spijt me maar we moeten onze relatie stopzetten. Ik kies definitief voor mijn gezin.’’

Einde

 

 

Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Pfff, de schobbejak, iedereen weet toch dat dames voorgaan?! Ik vind het een erg geslaagd verhaal, waarbij de tegenwoordige tijd denk ik ook goed zou passen. Met de grappige wending aan het eind voldoe je goed aan de opdracht. Ondanks dat je hp natuurlijk net zo fout zit slaag je er mooi in om medelijden met haar op te wekken. Misschien kun je nog even broeden op een leukere titel.

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Linde, een dapper voornemen dat meteen in de kiem gesmoord wordt. Eigenlijk heel sneu. Ze had hem zijn vet willen geven en nu is hij haar voor. Dat moet een tegenvaller zijn geweest. Goed gevonden. Graag gelezen.
Ik sluit me bij Mespunt aan wat betreft de titel.

Ik snapte alleen niet waarom ze zich voor hem opgetut had. Voor die negentig minuten? Ze wilde het hem meteen al zeggen. Van die negentig minuten was niet veel meer terecht gekomen. Het zou naar mijn idee geloofwaardiger zijn als je haar in haar alledaagse kloffie naar de afspraak zou laten gaan. Waarom nog moeite doen?

Dat wilde ze niet meer, eeuwig op die tweede plaats. Dan liever alleen verder. Ze was nog jong genoeg voor een nieuwe en gelijkwaardige relatie.  ---> dit is veel uitleg. Met alleen de eerste zin zeg je al genoeg. 

Hij stond iets verderop, tegen zijn stationwagen aan geleund. ---> de komma achter "verderop" mag weg.

Maar hij was haar voor:” Sorry’’, zei hij, zonder haar aan te kijken, ‘’Het spijt me maar we moeten onze relatie stopzetten. Ik kies definitief voor mijn gezin.’’

Achter de dubbele punt hoort een spatie, dan het ah-teken en sorry zonder spatie. Daarmee voorkom je dat een ah-teken aan het eind van de regel blijft staan en het woord op de volgende.
... voor: "Sorry ...
De komma achter kijken moet overigens een punt zijn. Je begint daarna namelijk met een nieuwe zin.
Ik zou ook kiezen tussen sorry of het spijt me. Het is nu dubbelop. 
"Sorry," zei hij, zonder haar aan te kijken. "We moeten onze relatie .... "
"Het spijt me," zei hij, zonder haar aan te kijken. "We moeten onze relatie ..."

Het woordje "einde" op het eind voegt voor mij niets toe.
 

Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Het zou naar mijn idee geloofwaardiger zijn als je haar in haar alledaagse kloffie naar de afspraak zou laten gaan. Waarom nog moeite doen?

Hij zal wel weten wat hij voortaan moet missen natuurlijk. ;-) Ik vind dat dit optutten nu juist zo goed werkt om de hp extra sneu weg te zetten.

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Volgens mij worstelt de hp allerminst met haar voornemens, dus daaraan voldoet de opdracht niet, maar wat een schitterend verhaal. Mooie clou, die zag ik niet aankomen.

Een titel als Eeuwig tweede zou passender zijn.

Puntjes:

  • Dan liever alleen verder. Ze was nog jong genoeg voor een nieuwe en gelijkwaardige relatie. > dit is in tegenspraak met elkaar: alleen verder, of met een ander.
  • tegen zijn stationwagen aan geleund. > aangeleund is één woord, maar leunend tegen zijn stationwagen lijkt mij mooier.

Graag gelezen.

----

Ik snapte alleen niet waarom ze zich voor hem opgetut had.

Kom nou, Fief, het is wel duidelijk dat ze hem een goed wil inpeperen wat er aan zijn neus voorbijgaat. Jij hebt ook geen vrouwenkennis⸮

    Lid sinds

    3 jaar

    Rol

    • Gewone gebruiker

    Linde57,

    Wat een heerlijk verhaal. Origineel thema, komisch maar tegelijkertijd tragisch. Ik ben het met Mespunt eens dat de tegenwoordige tijd ook heel goed zou passen bij dit verhaal.

    Het optutten voor de afspraak vond ik leuk. Het geeft ook meteen iets weg over het personage vind ik, en het maakt het einde nog tragischer. Doet mij denken aan die keer dat ik urenlang risotto had staan koken voor een date om vervolgens nog voor het eten gedumpt te worden. (Toen tragisch, kan er nu erg om lachen.)

    Ik heb een kleine twijfel bij de zin 'haar lippen vurig gestift'. Met 'vurig' wil je denk ik iets over de kleur zeggen, maar het zou ook over de handeling kunnen gaan. Dat vind ik dan weer een beetje onnatuurlijk klinken, maar misschien is dit een smaakdingetje. 

    Nogmaals: geslaagde tekst, bedankt voor het delen! 

    Lid sinds

    14 jaar 1 maand

    Rol

    • Gewone gebruiker

    Allen voor de fijne en leerzame reacties!

    Een nieuwe titel en de tegenwoordige tijd zullen het verhaal zeker beter maken.

    Het optutten was zeker heel doelbewust: ''ze trok ten strijde!''

    #Fief Je punten neem ik mee. Alleen het sorry en het spijt me heb ik bewust zo gedaan: het is spreektaal en vlgs mij kan een schuldbewust  iemand zomaar zo beginnen met een nare  boodschap. 

    #Lotte Wat een goed verhaal van die risotto, ha, ha! (gelukkig lach je er nu om!)