Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 383 Talent

 

De winnaar van het afgelopen jaar werd net bekend gemaakt. Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt nog ooit deel te nemen aan die wedstrijd.

Het was opgezet spel en er waren valsspelers. Hoe kon die nieuwkomer al meteen duizenden volgers hebben? Hij had nog maar twee keer meegedaan, terwijl de vorige winnaar over de tijdspanne van een jaar amper enkele honderden ‘likes’ bij elkaar sprokkelde?

Haha, ik zag mijn kans schoon toen de bedenker van de site een panel wilde samenstellen om de leden enige inspraak te verlenen. Ik had mij kandidaat gesteld en behoorde meteen tot het panel. Verschillende medeleden hadden mijn kunnen trouwens meermaals onderkend en geprezen.

Al snel kon ik aantonen dat er iets grondig fout liep met het registreren van de ‘vind-ik-leuks’. Mijn vele terechte opmerkingen werden toegejuicht, zodanig zelfs dat de bedenker snel spijt kreeg van de macht die zijn panel verwierf. Dus doekte hij het op. Dan bleek dat er slechts drie waarachtige panelleden bestonden en dat de overige één en dezelfde persoon waren, de bedenker zelf. Omdat ik mij hierover teveel roerde en één en ander aan het licht bracht, bedacht de bedenker dat mijn houding niet meer strookte met de regeltjes die hij zelf bedacht had en schrapte mij als lid. Opgeruimd staat netjes, zal hij gedacht hebben. Hij was tenslotte een (be)denker.

Maar ik heb meer pijlen op mijn boog. Via het slapend lidmaatschap van een vriend, kan ik mij opnieuw toegang verschaffen tot de site. Ik hou mij gedeisd en trek niet teveel aandacht. Zelfs de enthousiaste collega’s van weleer hebben niets in de gaten. Het zal mijn vriend wel verbazen dat hij binnenkort wordt gekroond tot de meest talentvolle schrijver van het jaar.

 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Gi, een goed verhaal. Misschien nog wat alinea's toevoegen? Ik heb genoten van het slot.

Opgeruimd staat netjes, dacht hij  ---> vanuit jouw perspectief kun je niet weten wat hij denkt. Misschien: Opgeruimd staat netjes, moet hij gedacht hebben.

 

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Klopt Fief, ik heb het aangepast. Dank voor je reactie. Ik had aan mijn eerste versie al een alinea toegevoegd en toen vond ik dat het welletjes was (er waren trouwens slechts veertien woorden over). Oeps, nu besef ik dat je natuurlijk geen tekst maar 'lucht' tussen de alinea's bedoelt: daar zorg ik ook meteen voor.

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Gi, ik bedoelde inderdaad witregels, lucht tussen de alinea's zoals jij het mooi zegt.

Lid sinds

3 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Gi,

Interessant verhaal! 

Hier en daar zie ik wat schoonheidsfoutjes. Ik zou je tekst nog eens goed (hardop) lezen, dan pik je die er zelf vast ook uit. Bijvoorbeeld:

Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt nog ooit deel te nemen aan die wedstrijd. --> Geen haar die eraan denkt 

Verder zie ik de opdracht niet heel duidelijk in de tekst naar voren komen. Ik neem aan dat 'wraak nemen' hier het goede voornemen is waar het om draait. Hoe dan ook is het wel een boeiende tekst geworden. Bedankt voor het delen! 

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Lotte, dank je voor de commentaar.  Op Taaladvies van de Taalunie staat:
Vraag: Zeg je die of dat in de zin Er is geen haar op mijn hoofd die/dat daaraan denkt?
Antwoord: Zowel die als dat is correct in deze zin. Er is geen haar op mijn hoofd dat daaraan denkt wordt vooral gebruikt in België; Er is geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt komt vooral voor in Nederland.
 

 

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Inderdaad, dan had ik die .3 van jou ook kunnen schrappen! Door commentaar uit te lokken kom je weer bovenaan te staan. Handige jongen ben jij.