Lid sinds

3 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#381 Een inspirerende overdenking

 

Lief papier,

Zo tegen het einde van het jaar overdenk ik de tijd en wordt er verwacht dat ik je toe schrijf. Een terugblik op onze samenwerking in het afgelopen jaar. Ideetje van Johanna, de schrijfcoach, die aan het einde van het jaar nog wat feedback vraagt. Subtiel verpakt in een schrijfopdracht, maar toch een moetje hè. Alsof ik geen ellenlange lijst met andere prioriteiten heb. Het zou een vrolijk verhaal moeten worden, maar ik besef dat ik je veel te weinig aandacht heb gegeven. Wat kan ik haar zeggen als ik zelf niet zo trouw ben geweest? Dat ik de tijd niet neem om je te pletter te schrijven? En jij regelmatig enkele weken in de kast blijft liggen, omdat je er niet voor uit durft te komen dat je mij ook mist?

Nu is het kerst, voel ik me alleen en zoek ik bij gebrek aan gezelschap jou weer op. Dat is precies wat ik zo in je waardeer. Je bent er altijd voor me. Jij rekent me er niet op af als ik de prioriteit niet bij jou leg. Ik vraag je eigenlijk nooit hoe het voor jou is. Dat ik heel de tijd over je heen dans. De woorden komen vaak sneller dan ik kan bijhouden. Liefdevol krabbelen mijn snelle halen je vaak veel te vol. Zonder gêne bekras ik je als ik weer eens te veel woorden heb gebruikt. Je laat het zonder mopperen toe en geeft me zelfs de ruimte om vervolgens tussen de lijnen hier en daar weer iets toe te voegen. Soms lossen mijn producties op in tranen, die jij weer terug weet te toveren als je bent opgedroogd. Je liet me lachen en huilen dit jaar en ik ben je dankbaar voor de mooie momenten die we samen hebben beleefd.

Lief papier, ik neem me voor je het komende jaar vaker op te zoeken en samen te werken. Help me! Kom alsjeblieft uit de kast! Laten we dicht tegen elkaar aan gaan liggen en elkaar inspireren. Laten we dansen, sjansen, genieten en erop vertrouwen dat wij samen gezien mogen worden.

Liefs P.E.N. Tevreden

P.S.: Nog even over Johanna. Laten we haar vooral niet vertellen over het moetje. Het liefst zou ik willen dat ze me iedere dag eventjes herinnert dat ik blij word als ik in actie kom. Immers voor dat boek nog heel wat te leren heb. Dat ze zegt dat ik alleen van feedback ga groeien om ooit het vertrouwen te ervaren dat jij en ik zullen uitgroeien tot iets wat anderen inspireert om de beste versie van zichzelf te worden.

 

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@Meri: Nu MOET je niet verwachten dat J...oh sorry, je hebt de opdracht keurig vervuld. Wedden dat Johanna je zal prijzen?
P.S.:' ... ik besef me' is een gallicisme, komt van je me réalise: de 'me' mag weg, vlug alvorens J. het ontdekt.

Lid sinds

3 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Als antwoord op door Musonius

@Musonius, dankje. Je hebt wel een punt (al hoeft de schrijver niet uit de kast). Tijdens het schrijven heb ik mezelf ook een aantal keer afgevraagd is dit de pen of de schrijver? 

Ik zat in zo'n fijne flow dat ik de schrijver of de pen heb losgelaten en de inkt de vrije loop heb gelaten. Ben tevreden, uiteindelijk terug weten brengen tot 50% van het oorspronkelijke aantal woorden. En trots op het resultaat. Pen en papier gaan een productief jaar tegemoet. 

Lid sinds

5 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dag Meri

Erg vlot en vrolijk geschreven hoewel ik er ook wat weemoed door hoor klinken.

Laat ons afspreken dat je mijn opdrachten in 2022 gewoon als moetjes ziet, om papier en pen uit de kast te halen en te schrijven.

Mooi gedaan.

Johanna

 

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo Meri, wat fijn dat de opdracht van Johanna je heeft geinspireerd tot dit (herkenbare) verhaal. Ik heb mezelf in elk geval voorgenomen om weer wat vaker de pen ter hand te nemen, omdat het een ander (soms zelfs meer doordacht) reslutaat oplevert dan dat via mijn toetsenbord. En met jouw reslutaat blijkt maar weer eens dat er niks mis is met soms iets 'moeten'.

Lid sinds

3 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Als antwoord op door Carneli

Zo is het zeker Carneli, deze moetjes verdienen wat meer prioriteit. Lekker krassen en bij krabbelen, pijltjes die zinnen omdraaien. Met pen en papier zijn het soms hele kunstwerken ;). Mooi voornemen, geniet van het proces, dat is belangrijker dan het resultaat! 

Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Jij rekent me niet af als ik de prioriteit niet bij jou leg.

Tenzij het papier de pen meeneemt zonder te betalen moet dit volgens mij 'Jij rekent me er niet op af ...' zijn.

Ik heb je verhaal met plezier gelezen. Het is fijn geschreven. Vooral het krabbelen tussen de lijnen vond ik mooi. Bij het terugtoveren van de tranen kon ik me niet echt een voorstelling maken. Of je nu pen en papier gebruikt of niet, ik hoop in 2022 veel verhalen van je te lezen.

Lid sinds

3 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Hi Mespunt! Ja, dat moet het zijn! Het las al steeds niet helemaal lekker, maar heb het gelaten.

Die tranen die op de inkt vallen en een woord bijna onleesbaar maken. Als het papier droogt is het weer leesbaar. Bin there done that, zeg maar. 

Dankjewel voor je reactie!