Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#381 - Volgend jaar wordt ons verhaal

 

 

Beste Papier

Het jaar is alweer voorbijgevlogen. En wat een jaar was me dat alweer. Emotioneel en bewogen. Ik slingerde heen en weer tussen weemoed en blijdschap. Hierover kunnen we het later nog eens hebben, maar geloof me, vaker dan me lief was, was ik de weg kwijt. Ik wist niet van wat hout pijlen te maken. Het was chaos in mijn hoofd, en in de chaos ben ik jou uit het oog verloren.

Ik heb je niet vaak opgezocht, ondanks ik daar wel de nood toe voelde. Ik had zin om je aan te raken, dicht bij jou te zijn, om te vertellen hoe het met me ging, of gewoon te ‘zeveren’ zoals we dat vroeger wel eens deden. Maar het ging niet. Iets in mij was geblokkeerd. Ik vond de woorden niet om de zinnen te vormen die ik wou. Het stroomde niet. Ik kon niet verwoorden wat zich in mijn hoofd afspeelde. En eerlijk, ik was bang om te mislukken en jouw tijd daarbij te verspillen. Zo voel ik me soms, als een mislukkeling. Wat ik doe, lijkt zinloos. Waar ik van droom is onhaalbaar. Misschien leg ik de lat te hoog, maar half werk afleveren gaat niet.

Ik weet dat je veel geduld hebt, met mij. Je hebt nooit aan me getwijfeld. Steeds opnieuw geef je me de kans om te proberen en opnieuw te beginnen, zonder vooroordelen, zonder te beoordelen. Je blijft in me geloven. En daarvoor hou ik van je. Daarvoor blijf ik van je houden. Volgend jaar meer dan ooit. We zijn een goede match, zonder elkaar zijn we niets. Ik zal er staan voor jou, scherp en geslepen, maar zacht, zoals jij steeds zacht bent voor mij. Ik zal je strelen, aaien, kittelen, prikkelen, vleien en masseren. Ik zal je woorden geven, en meer. Volgende jaar wordt ons verhaal. En wordt het toch niets, dan proberen we over twee jaar nog eens. Dat beloof ik.

Veel liefs,

Potlood

 

 

 

 

 

 

 

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@VriendT: zo te zien op je bio ben je terug van weggeweest. Dit is een perfecte invulling van het eerste deel van de opdracht. Het tweede deel met suggesties aan de coach ontbreekt.

Lid sinds

5 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

dag VriendT

Erg mooi lopend verhaal. Het is kort en krachtig maar erg fijn geschreven. Ik hoop in 2022 meer van je verhalen te mogen lezen, wat je stijl bevalt me wel.

Johanna

   

Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Eerst een paar kleine dingetjes:

Ik wist niet van wat hout pijlen te maken.

Leuk, een uitdrukking die ik nog niet kende. Volgens mij moet het 'van welk hout' zijn.

En daarvoor hou ik van je.

Daarom hou ik van je.

Volgende jaar wordt ons verhaal.

Volgend jaar.

Jouw verhaal roept ergernis bij me op en dat is juist wat ik er goed aan vind. Aan het begin wek je de verwachting dat het potlood zich kwetsbaar zal opstellen, maar het blijkt al gauw een tamelijk nietszeggend, om niet te zeggen lullig, briefje. De eerste twee alinea's lezen als een slappe smoes, waarin echte excuses juist schitteren in afwezigheid. Na wat oeverloos gevlei maak je het vervolgens helemaal af met:

En wordt het toch niets, dan proberen we over twee jaar nog eens. Dat beloof ik.

Nog nooit voelde ik zo'n weerstand tegen (een slap excuus voor) een potlood. Knap gedaan!