Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#381 Afrondeel

Afrondeel

Beste Johanna,

Het blad ligt stil en is nog onbeschreven
Ik als pen blijf steken in mijn dop
Alleen gedachten breng ik hier tot leven
Het blad ligt stil en is nog onbeschreven
Johanna blijf mijn schrijver thema's geven!
Geef hem zin in woorden, beur mij op
Het blad ligt stil en is nog onbeschreven
Ik als pen blijf steken in mijn dop

Met de meeste hoogachting,

Hadeke

Gelukkig Nieuwjaar (aan iedereen).

Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

De titel doet een beetje puberaal aan. Mag ik dat, met een knipoog, zeggen? Of zit er een idee achter? Zonder al te veel moeite verzin ik zelf een leuke numerologische invulling, maar ik ben benieuwd of er iets achter zit wat ik niet zelf had bedacht.

Ik heb er bewondering voor hoeveel je weet te zeggen met weinig woorden. Zoals iemand bij een ander verhaal opmerkte, het ziet er gemakkelijk uit. Volgens mij is dat een goede graadmeter. Het beperkte aantal woorden is tevens mijn enige bezwaar, het hadden er gerust meer mogen zijn.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Dankjewel Mespunt.

Natuurlijk mag je dat zeggen, zelfs zonder knipoog. Alles wat me in schrijven verder helpt is welkom. De 8 is inderdaad wat flauw. Het is een rondeel, met acht zinnen. Vandaar.

Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Die knipoog deed ik er juist graag bij.

Heldere verklaring voor de 8, mooi, dankjewel. Het zou het voor mij wel afmaken als je de formele toon consequent zou toepassen in de aanhef en nu ontbrekende afsluiting. Weglaten kan ook, maar nu zit het er een beetje tussenin.

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Leuk, een triolet! Een van mijn lievelingsvormen. Ik heb er aardig wat geschreven.
Het bericht is niet aan het blad gericht, maar och ...
Mooi gedaan.

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo Hadeke, in de feedback die ik kreeg zat het woord 'charmant'. Dat geef ik graag door aan jou. (en ook ik ben fan van een triolet.)

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Dank voor jullie reacties.

De titel toch maar aangepast. Triolet inderdaad, een vorm van een rondeel (dacht ik).