Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 379 jubilaris

 

Ter afsluiting van deze feestelijke bijeenkomst geef ik nu graag het woord aan onze senior directeur: de heer Van Strien.’

'Ahum.
Allereerst wil ik alle aanwezige ontzettend bedanken, de geweldige opkomst laat zien dat jullie onze jubilaris een warm hart toedragen.

Geachte Heer Van Holsteijn, beste Mike,
Veertig jaar is niet niks. Veertig jaar trouwe dienst, veertig jaar postkamer:
post ronddelen, brieven vouwen, enveloppen dichtmaken en postzegels plakken. Helemaal in je eentje in een kantoor niet veel grote dan een bezemkast. Er zijn niet veel mensen die dat vol houden. Mijn, onze, complimenten.
Zonder jouw
tomeloze inzet en accuratesse zou er veel post niet op de juiste plaatsen terecht zijn gekomen. Dan doel ik op zowel de inkomende als op de uitgaande post. En dankzij jouw niet aflatend aandringen hebben we een aantal jaren geleden een frankeermachine aangeschaft. Deze investering heeft ons bedrijf veel portokosten bespaart. Nogmaals: complimenten.

Beste Mike,
Deze avond staat niet alleen in het teken van je jubileum maar ook in het teken van je afscheid;
ook aan ons bedrijf is de elektronische post niet voorbijgegaan.
Je functie is overbodig geworden, je gaat met vervroegd pensioen.
Wij, de directie van Van Strien & Co., hebben na lang wikken, wegen en vergaderen een passend cadeau voor je gevonden. Een bijzonder iemand verdient immers een bijzonder cadeau.
Kijk, ik zal het even ophouden. Voor iedereen goed te zien, maar ... alleen bestemd voor jou:
je oude, vertrouwde frankeermachine. Laat het een mooi plaatsje krijgen in je woonkamer.

Mike, wij allen zullen je missen. Het ga je goed.

Graag een afscheidsapplaus voor onze jubilaris.'

 

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi InSpe, de afscheidsspeech als vorm doet het goed! Je vult hem goed in, ik voel onderhuids ongemak dat aan het einde een hilarisch toppunt bereikt met het afscheidscadeau voor in de woonkamer. Ik heb ervan genoten!

NB Ik moest ook denken aan de afscheidsspeech van Henk van den Tillaard (Mengvoeders United Theo Maassen - YouTube)

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Beste Inspe,

Goed weergegeven hoe zo'n speeches meestal zo voorgedragen worden. Mooie ode aan Mike. Wel heb ik de indruk dat hij daar onder zijn niveau presteerde. Leuk om te lezen.

Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Knap geschreven. De gekozen invalshoek vind ik niet meer dan best aardig, maar wat het zo leuk maakt is de voortreffelijke uitvoering. Absurd realistisch en juist daarom pijnlijk. Zoals bijvoorbeeld hier:

Zonder jouw tomeloze inzet en accuratesse zou er veel post niet op de juiste plaatsen terecht zijn gekomen. Dan doel ik op zowel de inkomende als op de uitgaande post.

Ik zie helemaal voor me hoe iedereen zich plaatsvervangend geneert voor dit verplichte nummertje. Die arme Mike. Ik hoop maar dat zijn directe collega's hem meer waardeerden. Met veel plezier gelezen.

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Inspe, gied verhaal. Nou ja, niet echt een verhaal, een goede toespraak. Die toespraak hoort ook tussen ah-tekens, toch? Graag gelezen.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

 

@Ton. Ik heb zojuist de video bekeken,had hem nog nooit gezien. Super, echt lachen. Bedankt voor je tip en voor je reactie

@ Wilfred. Dank je voor je reactie. Mike zat daar onder zijn niveau te werken. Maar wat zijn collega’s en de directie niet wisten dat hij onder werktijd bezig is geweest met het schrijven van meerdere boeken. Was dat baantje toch ergens goed voor,

 

@ Mespunt. Dank je voor je reactie. Fijn dat je de speech leuke vond.
 

@ Mike. Nee, hoor je bent niet overbodig. Ik vind het jammer dat je weggaat. Hoewel ik niet zo actief ben op dit forum (weinig tijd) lees is toch vaak de weekopdrachten en de inzendingen. En ik heb veel aan jouw op- en aanmerkingen gehad. Thanks.
 

@ Fief. Ik wist niet goed hoe ik zo’n afscheidsreceptie als verhaal moest brengen. Vandaar dat ik er een speech van gemaakt heb. Wat de ah-tekens betreft: dat wist ik niet zeker, ik heb daar over getwijfeld. Ik zal het aanpassen. Dank voor je reactie