Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#377 Dat is dus de bottleneck

 

De administratiepiet kijkt vragend in mijn richting, alsof hij op zoek is naar goedkeuring.
'Okay nog een adres, de familie Hobbelspek...'
Ik strijk mijn baard waarvan ik zelf wel eens twijfel of deze echt is, glad. In het muffe kantoortje uiten de opgetrommelde pieten weer de bekende binnensmondse vloeken, zuchten en fluisterende scheldpartijen. 
Uiteindelijk staat de rappiet op, zo vluchtig dat zijn muts er half van over zijn hoofd valt. Eigenlijk geen achteruitgang. 
'What the fuck, ik join die shit dan wel weer.'

In zijn kamertje waar het ruikt naar iets als wietspeculaas en marihuanamarsepein hangt hij over zijn toetsenbord. Ik heb hem wel eens gezegd dat hij voor zijn rug moet oppassen, maar die vlegel antwoordde; 'we zijn niet allemaal zo oud als jij.'
'Ik weet niet wat je allemaal aan het uitdokteren bent, maar houdt het wel beleefd. Ja, ze zijn stomvervelend, maar echt iets stouts hebben ze dit jaar niet gedaan.'
Mijn jongste piet schudt het hoofd. Misschien snap ik het ook wel echt niet, heeft de ouderdom mijn aanpassingsvermogen aangetast. Soms denk ik wel eens dat ik al dertig jaar geleden in de tijd ben blijven steken, en me uit zelfbescherming tegen alle hypes heb afgezet.

'Okay, dit is wel nog een soort van demo...' begint de jongen, terwijl hij nog een joint rolt.
'Voor de draad ermee, mijn beste rappiet. Het is wel traditie dat we deze avond nog bij de mensen langsgaan. Zelfs bij deze mensen.'
'Okay...breng die beat erin...'
Hij krabbelt wat op zijn laptop, het schijnt dat hij een of ander muziekprogramma gebruikt. Uit de laptop klinken luide dreunen die ik geen muziek zou noemen, maar de jeugd lijkt er verzot op te zijn.

'Hobbelspek, doe eens gek, wat is de fucking bottleneck?
Volgens mij zit inmiddels zelfs jullie jongste aan de crack.
Schiet mij maar lek, voor ik weer gekke bekken trek.
Want zelfs een leipo zoals ik vind jullie behoorlijk whack.

Maar goed, dit jaar deden jullie het niet eens zo slecht.
Pa kreeg een waarschuwing en belandde niet voor het gerecht.
En de tweeling hield het alleen bij botten breken in een straatgevecht.
Misschien krijgen jullie je shit nog wel op orde, echt.

Doe jullie voordeel met deze presentjes.
Voorzien van liefde, even draait het niet om de centjes.'

 

 

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Met plezier gelezen, maar tegelijkertijd krijg ik de vinger er niet precies op. De titel lijkt een aanwijzing en de bottleneck komt terug in de 'rap'. Maar de clou ontgaat me. Nu lees ik vooral een komisch verhaal over een opstandige, creatieve rappiet en een wat anti-sociaal gezin, maar het lijkt of je er nog een laagje in gestopt hebt dat ik over het hoofd zie.

Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

De bottleneck zit in de laatste regel denk ik? Ik weet ook niet precies wat ik heb gelezen, maar het was niet vervelend in elk geval.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@ Hadeke Dankjewel voor de feedback, fijn dat je het met plezier gelezen hebt. Ik zat wel te denken aan iets achterliggends, denk dat je dit als schrijver niet moet gaan verklappen. Had dit eerlijk gezegd verder ook niet heel goed uitgedacht.

@ mespunt Dank voor het lezen. Laatste zin zat ik niet aan te denken, maar zou misschien wel beter zijn geweest voor het verhaal.