Lid sinds

3 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#375 - Sociaal schelden

Ik weet niet waar het begon. Tenslotte zitten we er al bijna twee jaar in. En het is ook gewoon klote. 

Je mag dit niet. Je mag dat niet. 

Maar wat heeft dat dan te maken met realisme? Ik ben geen dokter. Gelukkig voor iedereen. Mijn devies zou zijn: drink het weg.

Vorige week, of nee, eigenlijk al twee maanden geleden, kreeg ik een brief van de belastingdienst. We moeten onze cijfers overleggen. En dan moeten we mogelijk gaan terugbetalen.

Terugbetalen van wat? 

Op LinkedIn lees ik verhalen over Covid. Het lijkt allemaal niet waar te zijn. Het 'virus' is een controlemiddel. Waarom zou ik mezelf laten vaccineren? Mezelf laten chippen? Ik ben niet gek.

Is het onterecht dat ik wat stevige taal over Rutte bezigde? Hij en Hugo zijn toch het kwaad van alles? Ze willen dit. Ons controleren. En het is mijn burgerplicht om dit aan te kaarten. Stelletje klootzakken. 

Gisteren hoorde ik van mama dat mijn zoon zijn zwemdiploma heeft gehaald. Eigenlijk werd ik daar een beetje verdrietig van. Waarom liet mama hem zwemmen? 

Lid sinds

3 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo Madrid, herkenbaar zoals je de transformatie van een weldenkend mens naar een paranoide populist beschrijft, dankzij je woonachtigheid in een "gaaf land". Ik mis evenwel voor mijn gevoel wat achtergrond. Uit je laatste alinea maak ik op dat je mama je zoon bij de zwemles begeleid heeft. Betekent dat jij elders verblijft(?). Detentie wegens bedreiging van R. en deJ.? Maar is er Linked-in in de bajes? Je geeft een mooi stemmingsbeeld, maar laat mij wel met de nodige vragen zitten. Expres?

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Bobcom verwoordt mijn compliment én verwarring. Een sterk verhaal, maar ik mis wat leesankers. Mijn gedachten gingen ook naar opsluiting, maar er zijn aanwijzingen die dat tegenspreken.

Lid sinds

4 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Madrid, je beschrijft een duidelijk effect van iets. Alleen dat iets is niet duidelijk. Ik geloof meteen dat een weldenkend mens door voldoende tegenslagen verandert in een minder sociaal denkend mens. Je hebt een goed onderwerp aangeboord. Oorzaak en gevolg mag van mij iets uitvoeriger.

De vraag op het eind begrijp ik niet goed.

Lid sinds

3 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Yes! Raak. LinkedIn is om een nieuwe job te zoeken natuurlijk.

 Gelukkig voor iedereen. Mijn devies zou zijn: drink het weg.

In no time zou je patiëntenstop moeten invoeren!

 

Lid sinds

2 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Een actueler thema voor deze opdracht had je bijna niet kunnen kiezen, denk ik! Tof om te zien hoe je ervoor kiest om ons alleen maar mee te nemen in de gedachtengang van je hoofdpersonage. Dat schept inderdaad hier en daar wel wat verwarring - misschien komt dat door wat achtergrond/context die mist? - maar dat sluit juist ook wel weer mooi aan bij de verwarring die het personage zelf duidelijk ervaart. Het voelt voor mij aan alsof dit stuk onderdeel van een groter geheel zou kunnen zijn, waar dan vanzelf de context uit zou kunnen blijken. Het verhaal voelt nog niet 'af', om het zo maar te stellen. Het effect wat deze hedendaagse situatie heeft op je personage is in ieder geval goed merkbaar, goed gedaan!

Lid sinds

3 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dank allemaal voor de reacties. Wat ik zou moeten doen is meer verhalend schrijven. Dat blijkt uit de reacties. Binnenkort ga ik mezelf daar maar eens aan wagen.