Lid sinds

3 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#374 - Een gapend gat

“Graag twee nieuwe.” Terwijl de barman aan de slag gaat, haalt hij diep adem: 1-2-3-4, dan langzaam uit: 1-2-3-4-5-6-7-8. In tegenstelling tot wat hij hoopte, heeft de wijn zijn angst niet weggenomen. Ze zijn beiden net dertig, intelligent, en goed verzorgd. Maar hij is kolossaal! Door het harde geluid van de muziek houdt ze voortdurend haar mond met dikke, fel gestifte lippen bij zijn oor en elke keer is hij bang dat ze in een vlaag van verstandsverbijstering zijn oor afbijt, langzaam kauwt en doorslikt. Precies zoals ze net met de borrelnoten deed.

Daar komt ze weer. Zodra hij haar in het vizier krijgt, neemt zijn bloeddruk toe en wordt hij licht in het hoofd. Geen paniekaanval, alsjeblieft niet, houdt hij zichzelf voor wanneer ze dichterbij komt en weer plaatsneemt op de barkruk. Dit is hun derde date, dus het zou nu moeten gebeuren, maar hij kan het zich onmogelijk voorstellen. Het zou niet passen. En dan haar tong. Tijdens het eten is hem opgevallen dat haar tong minstens zo overweldigend is als haar mond. 

“Bij het vrouwentoilet is het altijd zo druk, dus ik ben maar bij de mannen gegaan, dat is een stuk sneller.” Meteen verschijnen er visioenen in zijn gedachten van mannen bij het urinoir met piemels die in haar gapende mond worden geduwd en verorberd. Nu ze haar lippen weer heeft bijgestift lijken ze nog dikker en groter dan zo-even. Hij kijkt naar haar gezicht, haar mooie ogen, maar wordt meteen weer naar haar mond getrokken als ze breeduit lacht om haar eigen grap. Haar enorme tong licht pulserend over haar onderkaak. Hij voelt zich opnieuw misselijk, terwijl zij zich weer naar zijn oor buigt. Of wacht, het is niet zijn oor waar ze naar op zoek is, maar zijn lippen. Hij wordt verslonden.

 

Lid sinds

5 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Lilian, wat een traumatische date. Eigenlijk nog heel knap dat hij de vorige twee overleefd heeft. Ik vermoed dat het geen "en ze leven nog lang en gelukkig" zal worden. Ik heb wel te doen met de man. Graag gelezen.

Terwijl de barman aan de slag gaat, haalt hij diep adem: 1-2-3-4, dan langzaam uit: 1-2-3-4-5-6-7-8.  ---> Het schrijven van de getallen niet lekker. Bovendien wil je zeggen dat hij diep inademt en langzaam uitademt. Misschien:  ..., haalt hij diep adem: in vier tellen in en dan langzaam uit, acht tellen.

Ze zijn beiden net dertig, intelligent, en goed verzorgd. Maar hij is kolossaal! ---> In de eerste zin hoort er geen komma voor "en" te staan. Wat bedoel je te zeggen met de tweede zin? Je doet er verder niets mee in het verhaal, of je moet het hier al over haar tong hebben. Misschien iets meer uitschrijven. Bijvoorbeeld:
Ze zijn beiden net dertig, intelligent en goed verzorgd. Zij is tenger, maar hij is kolossaal. Waarom zou hij bang voor haar moeten zijn?
 

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo Lilian, de angst van een man voor een vrouw is een interessant gegeven. Zeker als ze zich met make-up mooier probeert te maken en de man dat juist beangstigend vindt. Ik hoop dat je nog een keer met wat afstand naar de tekst kijkt. Nu moet ik te vaak teruggaan naar vorige zinnen om hem te begrijpen. 

Lid sinds

2 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wat een originele insteek. Bang voor haar grote kannibalistische mond. Of een slechte trip ofzo?

Mooi hoe hij vergeefs geruststelling zoekt bij haar ogen.  

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Ja, mooi gegeven. De angst voor iemand die waarschijnlijk haar best doet gewoon aardig te worden gevonden.

Ik ben het met Fief eens over de getallen.

Je beschrijft veel, dat maakt dat ik nog niet echt het verhaal ingezogen word. 'Kolossaal' kun je bijvoorbeeld ook laten zien, door haar op de tenen te laten staan om bij zijn oor te komen. Ook bij een zin als: 'Zodra hij haar in het vizier krijgt, neemt zijn bloeddruk toe en wordt hij licht in het hoofd.' kan denk ik die bloeddruk wel weg en zou je iets toe kunnen voegen dat hij even bang is flauw te vallen o.i.d. Zo zijn er meer plekken waar je dit toe kunt passen. Het zou het verhaal voor mij sterker maken. Het idee op zich is al heel sterk.

Lid sinds

3 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Allemaal bedankt voor het lezen en jullie reacties :-)

@Fief & Hadeke: dat 'kolossaal' slaat ook op haar mond, maar ik probeerde het een beetje 'spannend' te houden door dit nog niet uit te schrijven. Dat is maakt het blijkbaar onduidelijk. ;-) Wat betreft die getallen kan het inderdaad beter.

@Carneli: Bedankt voor de feedback. Het stuk was eerst te lang, misschien is het bij het schrappen ingewikkelder geworden. Ik kijk er nog even naar. 👍🏼

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Lilian, inderdaad een traumatische date! De angst in een bijzondere setting, heel plastisch en treffend verwoord.
Wat betreft de zin met 'kolossaal'; die snapte ik niet meteen, eerst dacht ik dat het over de gestalte van hem ging, later kreeg ik het gevoel dat je daarmee haar mond bedoelde. Zoals het er staat komt het niet uit de verf, misschien is bij het schrappen het verband verdwenen met wat ervóór stond?