Lid sinds

2 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#374 - Bleef het maar donker

Ik word wakker uit een onrustige slaap en kijk direct naar de tafel. Weer geen eten. Vermoeid sta ik op van het matras, heel mijn lijf doet zeer. Het enige licht komt van een lampje op de tafel en door het raampje hoog in de muur. Zolang het grote licht niet aangezet wordt ben ik veilig. Liever alleen hier in het donker dan … ik wil er niet aan denken, maar kan dat niet stoppen. De klappen, de zweetlucht, het gegrom, het vastbinden soms. Kom ik hier ooit nog weg?

In het licht bij het tafeltje haal ik mijn hand door mijn kruis, de pijn is scherp maar gelukkig is het bloeden gestopt. In mijn ooghoek zie ik de camcorder. Ik had hem een keer kapot gegooid, maar bij die keer laat ik het. Ik wil niet nog een keer dat er drie tegelijk binnen zijn.

Ik probeer voor de honderdduizendste keer op mijn tenen door het raampje te kijken, maar het zit te hoog, het enige wat ik door de tralies heen zie is een beetje lucht. Het begint al te schemeren. Nog even en dan gaat het licht weer aan. Bij die gedachte word ik nog wanhopiger, wanneer stopt het? Het zweet breekt me uit en mijn maag gaat in de knoop door de angst voor wat er komen gaat.

Het wordt buiten donker, het kan nu niet lang meer duren. Zenuwachtig kijk ik om me heen, maar ik kan nergens naar toe vluchten. De spanning en angst zorgen dat mijn knieën het begeven, ik zak op de vloer, kruip een hoek in en sla de deken om me heen.

Het is al een tijd donker buiten en het licht blijft uit. Misschien komen ze vandaag niet.

Plotseling gaat het licht aan. Nee! Ik laat mijn urine lopen.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Taco, ja dit is waar ik naar zocht maar niet vond. Knappe invulling van de opdracht, doe maar mee met de wedstrijd.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo Taco, wat als je dit verhaal in de tegenwoordige tijd schrijft? Wordt het dan niet spannender? 

Zenuwachtig keek ik om heen. Me vergeten?

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo Taco,

Heel enge situatie! Knap verzonnen.
Persoonlijk vind ik het iets te expliciet, misschien minder informatie geven, waardoor de lezer zelf dingen gaat bedenken die mogelijk zijn gebeurd?
Best lastig, ik broed nog steeds op een bijdrage....
 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Taco, intrigerend verhaal. Ik ben wel heel benieuw in wat voor situatie de hp zich bevindt. Ergens opgesloten, maar waar? Waarom? In ieder geval graag gelezen.

Ik werd wakker uit een onrustige slaap  ---> deze zin moet dan ook nog in de tt geschreven worden.

Ik probeer voor de honderdduizendste keer op mijn tenen door het raampje te kijken, maar het zit te hoog  ---> als je toch al weet dat het te hoog is, waarom voor de "honderdduizendste keer" kijken? Misschien voor de zoveelste keer? 

Lid sinds

18 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wat een beklemmend verhaal. Heel mooi geschreven, Taco. 

Ik heb er niet zo veel aan toe te voegen (werd moet wordt zijn, maar dat noemde Fief al)

Het enige dat ik anders zou doen is het begin: het lijkt net alsof de grootste wens van deze IK is dat er nu wel een keer eten is. Terwijl ik denk dat dit wel het laatste is waar iemand aan denkt die zich in zo'n situatie bevindt.

Wel heel goed dat je het zo vervreemdend en niet expliciet hebt opgeschreven, hierdoor duw je de lezer vragen in het hoofd: wat is er aan de hand? Wat gebeurt er? Man of vrouw? 

Mooie show don't tell: ik zak op de vloer, kruip de hoek in en sla de deken om me heen. Dat zegt alles.

Heel mooi!

Lid sinds

2 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik ben voor dit verhaal in het hoofd van het slachtoffer gaan zitten en heb geprobeerd om dat neer te zetten. Vandaar dat ik de eerste woorden in de verleden tijd heb gezet, de hp weet pas dat hij wakker is nadat hij wakker is geworden. Daarna is er pas tt voor de hp.

Ik twijfelde hier wel aan, maar na jullie reacties ben ik om: ik heb dat deel ook in de tt gezet.

Bedankt!

Lid sinds

2 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dag Taco, 

Het nodigt inderdaad uit om verder te lezen zodat duidelijk wordt wat de situatie is waarin je hp zich bevindt. De onveiligheid van de situatie en de daarmee gepaard gaande angst heb je mooi beschreven. Tof dat je de suggestie van de tegenwoordige tijd hebt aangenomen.