MCH

Lid sinds

4 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#373 Compleet voor Piet Snot, maar dat is maar goed ook.

31 oktober 2021 - 21:47

Zit ik hier met mijn uitgeholde pompoen, op een krukje naast de deur te wachten. Op SOL stond dat het een griezelige avond met bezoek zou worden. 

Niemand. Helemaal niemand. Ik zit hier gewoon voor Piet Snot (de nette versie, het is tenslotte ook een kinderfeest). Mijn kinderen keken mij de hele avond vreemd aan: wat doet papa nou met die bak lolly's bij de voordeur?

Had ik eigenlijk wel verwacht.
Het snoep is nog te gebruiken, gelukkig hebben we over anderhalve week Sint Maarten, daar komen wél kinderen met lampionnen langs de deuren. Vrolijk liedjes zingend. Zoals ik bijna een halve eeuw geleden zelf ook deed. En mijn kinderen nu.
Hé, nu ik er zo over nadenk: De wereld gaat niet aan hamburgerisering ten onder.

Ik blaas het waxinelichtje uit en donder de wiebelige pompoenschil met gaten in de groene bak. Nog twee dagen pompoensoep eten, dat dan weer wel.

Gi

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
31 oktober 2021 - 23:46

MCH, maybe this is the last but certainly not the least. Geweldig! Op één woordje na zou dit een perfect microverhaal (maximum 150 woorden) zijn dat je op microverhalen.nl kwijt zou kunnen (enkel een account aanmaken en een passende foto kiezen).

Lid sinds

5 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1 november 2021 - 0:14

MCH, kort maar hevig en goed. Ik zie je zo naast die pompoen zitten en ik heb medelijden met je. Daarom heb ik er bij de mijne maar een briefje boven gehangen. Misschien kunnen we een recept voor pompoensoep uitwisselen.

MCH

Lid sinds

4 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1 november 2021 - 7:38

@ Johanna, bedankt. Volgende week schrijven over Sint Maarten?

@ Gi, microverhalen, ken ik (nog niet) ga ik eens opzoeken. 

@ Fief. Uitje fruiten, knoflook erbij. Daarna kort pompoen en kleine aardappel mee bakken. Water (mag ook bouillon zijn) erbij met prei en wortel. Kruiden etc. naar eigen keuze en smaak. Gaar? Staafmixer erin en zout naar smaak toevoegen.

Gi

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
1 november 2021 - 10:07

Eerst bij Bobcom al dat gerommel over de woordenlimieten van de opdrachten en nu krijgen we dit: uitwisseling van recepten! BTW: Fief doet er geen knoflook in (zou ik ook niet doen: jaagt heksen weg..) maar wel crème fraîche, en dat vervang ik tegenwoordig door Alpro cuisine light.

MCH

Lid sinds

4 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1 november 2021 - 11:17

Crème fraîche is zeker een goed idee, al is een scheut slagroom ook lekker. Alpro cuisine light klinkt gezonder, maar ja ...

De knoflook is naar eigen smaak natuurlijk, net als de kruiden: hiermee kan je een Indiase, een Hollandse, Belgische, Italiaanse etc.. pompoensoep maken (voor de Indiase variant: kruiden als koriander, kaneel etc. vóóraf bakken en dan de ui en knoflook erin gelijk met gemberwortelpasta). 

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1 november 2021 - 12:24

Aha, wat een leuk voortvloeisel MCH: een korte kookrubriek. Ik ga het zeker uitproberen, want ik gooi normaliter veel minder bij mijn pompoenprutje.  

MCH

Lid sinds

4 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1 november 2021 - 15:11

Carneli, de basis van (vrijwel) elke soep: WUPS, Wortel, Ui Prei en Selderij (de laatste heb ik weggelaten) en verder een beetje aanklooien.

Tony, zo'n blik verschrompelt je van stoere papa tot sukkel. De pompoensoep is overigens best geslaagd.

Lid sinds

3 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
1 november 2021 - 18:13

Haha, herkenbaar ook. Toen ik gisteren met mijn kinderen op tocht ging, kregen ze bij sommige huizen extra snoep, omdat er zo weinig kinderen langskwamen. We werden zelfs geroepen om toch langs te komen. 

MCH

Lid sinds

4 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1 november 2021 - 18:34

Hoi Annabe, waarom heb je niet een ronde extra gemaakt via Nederland? Dan had ik in ieder geval één lolly weg kunnen geven.