Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

373 Halloween

 

Het is 31 oktober.

Het is herfst.

De bladeren aan de boom voor mijn raam zijn rood-geel gekleurd.

Ik word wakker, was me en trek mijn heksen kostuum aan.

Ik teken een spinnetje op mijn linker wang, zodat ik nog meer op een heks lijk.

Ik wacht netjes tot pap mij komt ophalen, om all hallow’s eve thuis te vieren.

Rond de lunch komt hij me met zijn bezem ophalen.

We vliegen samen naar huis. Thuis aangekomen ga ik samen met mam paddenstoelen muffins bakken.

Daarnaast zetten we water op voor onze paddenstoelen-pompoen soep. De waterkoker vullen ze ook voor waterkers-thee.

‘S avonds eten ze de paddenstoelen-pompoen soep.

Rond 7 uur wordt er aangebeld. “Snoep of je leven!” Wordt er gezegd door een paar buurt kinderen.

Ik deel de paddenstoel muffins uit en complimenteer de kinderen dat ze geweldig zijn verkleed.

De kinderen doen dit ook bij mij. Ze nemen ieder een paddenstoel muffin en gaan verder met hun tocht. Ik sluit de deur.

Dan wordt er weer aangebeld en ik doe hekserij de deur open. De kinderen gillen en lachen. Ze nemen de paddenstoel muffin die ik aan ze uitdeel. Ook zij gaan weer verder.

Ik sluit de deur. Loop naar de woonkamer en voor ik daar ben, word er weer aangebeld. Ik draai me om en loop terug.

Doe weer de deur, als een heks open. Deel de muffins uit en laat ze verder gaan met hun tocht. De hele avond loopt het af en aan met Halloween kinderen. Het verhaal doet zich al snel de rondte dat ik verkleed ben als heks. En dat je paddenstoel muffins krijgt bij mij.

Na middernacht is het feest afgelopen en ga ik naar bed. Mam licht er al een uur in en pap wil nog even rondspoken in de buurt. Ik wens hem welterusten en ga naar bed. Ik poets wel eerst mijn tanden en verwijder mijn make-up.

 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Lisette, welkom op het forum. Op zich een leuk verhaaltje over een heks die Halloween gaat vieren. Door de zinnen zo onder elkaar te schrijven leest het als een kinderlijk verhaaltje en wellicht was dat ook je bedoeling. Persoonlijk vind ik het niet echt een boeiend verhaal. Ik lees alleen dat je de deur een paar keer openmaakt, kinderen muffins geeft en de deur weer dichtdoet. Er zit weinig verrassing of spanning in.
Vertel bijvoorbeeld wat je ziet als je de deur openmaakt. Hoe zijn de kinderen verkleed? Hoe reageren ze op de muffins? Wat maakt Halloween voor de hp (hoofdpersoon) als heks zo'n leuk feest? Wat ziet de hp bijvoorbeeld als ze met haar vader naar huis vliegt?
Dat ze op het einde nog wel haar tanden poetst en haar make-up verwijderd, mag je van mij weglaten. 
Maar ik heb geen recht van spreken, ik vond zelf nog geen inspiratie voor een verhaal en dus heb ik makkelijk praten. Compliment dat jij wel de inspiratie vond.  

Verder is het verstandig je verhaal eerst goed door te lezen voor je het plaatst. Er staan een aantal fouten in.  

all hallow’s eve ---> volgens mij moet dit met hoofdletters geschreven worden en de komma achter hallow moet achter de s staan. Het is een Engelse benaming: All Hallows' Eve.

‘S avonds ---> 's Avonds

heksen kostuum ---> heksenkostuum
waterkers-thee -->  waterkersthee
paddenstoelen muffins ---> hier twijfel ik, maar volgens mij moet dit ook aan elkaar.

ik doe hekserij de deur open ---> rare zin

Doe weer de deur, als een heks open. ---> de komma achter deur hoort er niet. Verder is het een overbodige zin. We weten al dat de hp een heks is, dus het is overbodig te zeggen dat je als heks de deur opendoet.

Het verhaal doet zich al snel de rondte dat ik verkleed ben als heks. En dat je paddenstoel muffins krijgt bij mij. ---> rondte moet ronde zijn. Volgens mij moet de zin zijn: Het gaat als snel rond dat ik verkleed ben als heks. 
Hoe weet ze overigens dat het verhaal rondgaat? Wat is er zo bijzonder aan dat ze als heks verkleed is? 

Mam licht er al een uur in  ---> licht moet ligt zijn.

Lid sinds

5 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dag Lisette

Dank voor je tekst, kort en gemakkelijk geschreven, dat kan de bedoeling geweest zijn en dat stoort niet, maar ik ben het wel eens met Fief: je had er spanning in kunnen  opbouwen, en het allemaal wat stouter kunnen maken.

Alles lijkt goed en heerlijk, hoewel je kan rondvliegen  met een bezemsteel, ik verwachtte dat de kinderen door de paddestoelen ook zouden gaan vliegen of spoken, en dat er niets gebeurde, vond ik wel jammer.

J mag grust experimenteren en durven met een tekst.

 

Johanna