Lid sinds

3 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#373 - Iets onnozels met pompoenen

Als Grote Gele Eend haar bek opentrekt, spannen de rimpels van de vijver strak, spitsen de spitsmuizen de oren en staakt Lacherige Langpoot het lachen.
    ‘De oplossing,’ zei Grote Gele Eend, ‘voor jullie kwakkelende verkoop, is vannacht tot mij gekomen.’ Kleine Kiet, de slimste kikker van de plas, tuurde kwijlend naar Grote Gele Eend. Dat Kleine Kiet op Grote Gele Eend zinde, wist iedereen en vandaag stonden zijn begerige ogen nog begeriger. ‘Wie van jullie uilskuikens ooit op het idee kwam, weten jullie vast zelf niet meer,’ ging ze verder. ‘Feit is dat er een berg maffe hoedjes en bezemstelen schimmelen onder de oude eik. Geen sufferd vindt jullie webshop, behalve die van Azerty, en zelfs die retourneerden hun pakket!’ Ze trapte, om haar woorden extra kracht bij te zetten, op een eikel die in de vijver plonsde.
    ‘Dát weten we,’ sjirpte Kleine Kiet, ‘En dat moet je er niet opnieuw inwrijven. Ga je poseren met onze brol en pleuren we die foto’s online?’ Kleine Kiet trok zijn roodstreepbroekje recht. ‘Dat zou wel marcheren: Grote Gele Eend op Onlyfans, vijftien euro voor een exclusieve stream uit jouw douche.’ Lacherige Langpoot brulde zijn lach. ‘Tip van de dag, gegarandeerd!’
    Grote Gele Eend schudde haar kont alsof ze zo Kleine Kiets vuilbekkerij van zich wilde schokken. 
    ‘Hou je kop, schuine kikker,’ kakelde Sjors Spikkelbeen, de dikste kip van de plas, ‘straks wil ze haar oplossing niet meer vertellen, en kan ik muggen blijven zuigen. Ik wil een rollende webshop, dan kunnen we kreeft eten in de Seychellen, of bungeespringen op Kreta, of, als ie echt lekker loopt, naar Disneyland in Orlando.’
    ‘Disneyland,’ kwaakten de kikkers wild. ‘Bibberen in The Haunted Mansion!’
    ‘Kreeft,’ mijmerde Kleine Kiet, ‘met champagne!’
    ‘Jullie moeten het natuurlijk goed marketen,’ zei Grote Gele Eend, ‘niks verkoopt zichzelf. Goede backlinking, een beetje SEO, Adwords, Facebook pixels, de hele chickenbak...’ Ze strekte haar hals wat hoger, glom haar snavel en kuchte tweemaal. ‘De oplossing...’ zei ze, ’is geniaal eenvoudig.’
    ‘Kom op,’ zei Kleine Kiet, ‘je speelt ermee.’
    ‘Je maakt witte cijfertjes,’ zei Grote Gele Eend. ‘Nul Zes Acht bijvoorbeeld, die plak je op een groene jumpsuit, of een rode. Meer niet. En je tekent een witte cirkel, vierkant of driehoek op een zwarte schermhelm. Uitverkocht voor je halloweenfestijn kan zeggen.’
    'Halloweenfestijn?’ vroeg Kleine Kiet.
    ‘Iets onnozels,’ zei Grote Gele Eend, ‘met pompoenen.’ 

 

 

 

 

 

 

Lid sinds

3 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wat een heerlijk stuk, de eerste zin is formidabel en de onzin gaat mooi verder. 

Om in de Tony termen te blijven : ZG

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Sorry MCH, ik ben niet akkoord met de quotering: ZG.  Neen, geen sprake van. Dit is US, maar met al zijn fantasie heeft Tony die term zelf nog niet bedacht. Ik voel dat er op AZ een tip van de week zit aan te komen. Onlyfans heb ik al opgezocht, nu nog SEO googelen.

Lid sinds

4 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Tony, briljant verhaal. Ik zwoeg nog over een idee. Jij hebt een mooi verhaal verzonnen en daarbij en passant Halloween genoemd. Met plezier gelezen. 
Paar zeurtjes (noem het kift omdat ikzelf niets verzonnen krijg): 

Ze trapte, om haar woorden extra kracht bij te zetten, op een eikel die in de vijver plonsde. --> Ik ziet niet goed voor me hoe een eikel de vijver in plonst als de eend op die eikel gaat staan.  Moet het niet zijn: Om haar woorden extra kracht bij te zetten trapte ze een eikel de vijver in.

Marscheren --->  bedoel je marcheren?

de dikste kip van de plas ---> Je noemt allerlei dieren die ik zo voor me zie bij een vijver. Een kip kan ik daar niet direct bij plaatsen, maar wellicht mijn gebrek aan fantasie.

‘Iets onnozels,’ zei Grote Gele Eend. ‘Met pompoenen.’  ---> Naar mijn idee is dit één zin. (iets onnozels met pompoenen), dus de punt achter Eend moet een komma zijn en "met" hoort dan met een kleine letter.

Lid sinds

3 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Ha. Hilarisch voortdenderend stukje. Geschreven met vaart. Mooi linkje ook met de mediahype van het najaar (Squid Game).

Zeer goed, wat mij betreft althans.

 

 

Lid sinds

5 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

dag Tony

Wat een verhaal, absurd op zich maar ik vind het wel fijn om te lezen, Ik zie ook dat Fief de missertjes al heeft weten uit vissen. 

Het is niet echt een Halloween-story waaruit je specifieke emoties van de schrijver kan afleiden, dat vind ik wel wat jammer.

 

Johanna

   

Lid sinds

3 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@Gi: Ik pijnig mijn hoofd wat US zou willen zeggen. Uitermate Spectaculair? OF Unmenschliche Spatzenrafel? of toch iets anders. Dat je SEO moest googlen vind ik dan weer een Ultieme Slanggrap. Dank je!

@Fief: ik corrigeerde de laatste zin en het marcheren. De andere twee ben ik niet eens:

Zo trapt een voetballer op een bal (toch?), dan doet de GGE dit ook zo op de eikel?

En ja, het is een erg bijzondere plas, waar ook kippen wonen, en de dikste van de kippen is ook het angstigst.

@Tudor, veel dank, en ook leuk dat je de link met squid, en hoe iedereen die kostuumpjes wil voor Halloween, opmerkte.

@Ilse-Be: dankjewel, wel opletten als je dit verhaal leest op de trein.

@JohnDoe: dankje, over je zeurtje heb je volledig gelijk, wist Sjors natuurlijk niet goed, zo is ook Kreta niet echt de beste plaats voor te gaan bungeejumpen ;)

@Carneli: oei, en ik hoor je mening graag!

@Johanna: Jammer dat je mijn emoties niet kon terugvinden. Ik verstopte het natuurlijk wel erg goed wat ik van Halloween, en de verkoop errond vind :) Volgende keer emotioneler!

Tnx!