Lid sinds

2 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#370 Het leven is een feestje

Lieve kennissen en vage vrienden,

Waarschijnlijk hebben jullie er niet eerder van gehoord, maar in België is het al helemaal hip: het buitensmijtfeest. Aan al het goede komt een eind, stoppen op je hoogtepunt en meer van dergelijke clichés. Zoals de meeste van jullie weten beleeft Dennis zijn hoogtepunten al zeker zeven maanden met Anna de yogajuf. Geen wonder dus dat hij daar zo ‘zen’ van werd. Ik bof maar met zulke lieve mensen om me heen, die nog weten wat het is om een geheim te bewaren.

Hoe dan ook, ik nodig jullie allemaal van harte uit om aanstaande zaterdag samen met mij te vieren dat ik van die lamlul af ben. Het programma? Vanaf 19.30 uur staat er koffie met cake voor jullie klaar. Nadat we mijn bruidsjurk ritueel hebben verbrand hang ik graag samen met jullie de slingers op. Dan drinken we wat en zorgen we ervoor dat we ons tijdig verstoppen, want tegen 21.30 uur verwacht ik Dennis terug van de ‘yoga’les. Zodra hij de deur opendoet roepen we met ons allen “Verrassing!” en kan het feest pas echt beginnen.

Ik zou het geweldig vinden als een aantal van jullie een korte speech wil houden over alle ellende die ons bespaard blijft, de ruzies die we niet hoeven te maken, de kinderen die er niet meer komen. Wel met een beetje humor graag. Ik zal hem zelf zijn koffer overhandigen en daarna zwaaien we hem uit, terwijl heel de buurt kan meegenieten van ‘I will survive’. Daarna is de bar geopend!

Op www.mijnbuitensmijtlijst.be/els vinden jullie een overzicht van de dingen waarvan de makelaar heeft gezegd dat ik ze beter uit de woning verwijder voordat de fotograaf komt. Zouden jullie alsjeblieft allemaal een paar dingen willen aanvinken om na afloop mee te nemen? Bedankt alvast en tot zaterdag!

Veel liefs, Els

Lid sinds

3 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo mespunt, leuk idee, ik hoop dat ik ook op je feestje mag komen. Een buitensmijtfeest is misschien niet helemaal een absoluut niet bestaand woord, maar je plan is aanstekelijk geschreven en zal vast meer stellen op het idee van een pleuropparty brengen. Je buitensmijtlijstlink is nog dood, kan je daar iets aan doen? Sinds mijn ex zo'n feestje organiseerde zit ik krap in mijn meubels,

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Mespunt, heb ik het goed als je juist wilt dat de link niet werkt? Ik had nog wel meer verzonnen woorden wilen tegenkomen.

Lid sinds

2 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

 

Bedankt voor jullie leuke reacties. Ik beken dat ik ben uitgeweken naar België omdat mijn eerdere ingeving ‘breakupparty’ wél al bleek te bestaan. Dat vond ik best clever van mezelf, dus ik ben blij dat Bobcom me overklast met ‘pleuropparty’. Dat bekt inderdaad stukken lekkerder. Het is niet dat ik wil dat de link níet werkt, maar het verbaast me gewoon dat jullie interesse hebben in het dekbedovertrek met vakantiefoto’s van Dennis en Els.

 

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik denk dat het een hit gaat worden, die buitensmijtfeestjes. Er over lezen is al een feest. Een tip: ik denk dat de kleding van Dennis ook wel bij de rituele verbranding past. Scheelt weer een koffer pakken.

Lid sinds

4 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Mespunt, welkom op het forum en meteen een hit scoren. Goed gedaan. Lijkt me een leuk feest, count me in.

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Ik sluit me aan bij bovenstaande reacties. Ik zie hier commerciële mogelijkheden en nog fijn geschreven ook.

Lid sinds

3 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Even hoopte ik dat "buitensmijtfeest" een synoniem voor "verkiezingsdag" mocht wezen. De politieke klasse zou er ongetwijfeld de humor van inzien.
Maar dit is ook goed gevonden hoor.

Die "lamlul" gaf wel wat weg dat het hier een Nederlands verhaal betreft onder een Belgische paraplu.
Of het betreft een inwijkeling, kan ook natuurlijk. Maakt niet uit verder. Goeie tekst en graag gelezen.

Lid sinds

2 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Mespunt,

Haha, wat een heerlijke tekst. Grappig ook dat zoveel mensen op die link hebben geklikt (jep, ik ook).

Het woord 'buitensmijtfeest' is inderdaad wel wat Vlaamser dan de rest van de tekst, dus wat dat betreft past pleuropparty er misschien beter bij. Als je dat woord mag lenen van Bobcom, tenminste :)

Klein dingetje:
Aan alle goede dingen komen een eind --> moet 'komt' zijn

Maar leuk om te lezen!

Groetjes,
Marieke
 

Lid sinds

4 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Klein dingetje:
Aan alle goede dingen komen een eind --> moet 'komt' zijn

Hier twijfel ik aan. De uitdrukking is inderdaad "aan alles komt een einde", maar hier staat aan alle goede dingen. Dingen is meervoud en daarom denk ik dat het wel komen moet zijn.

Lid sinds

2 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat Marieke gelijk heeft, maar om definitief een eind aan de twijfel te maken heb ik het maar even alternatief opgelost.

Dat 'buitensmijtfeest' het enige is wat dit verhaal een Vlaams tintje geeft klopt wel, aangezien dit nieuwe fenomeen helemaal uit België is komen overwaaien. ;-)