Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#369 - Het gevecht

Dit was het moment waarop hij had gewacht. Yusef stond oog in oog met de schrik van het dorp. Hij kon nu niet omdraaien en weglopen, niet na wat dit monster zijn broertje had aangedaan. Met ingehouden adem deed hij nog een stap dichterbij. Het was doodstil op straat, alsof iedereen naar binnen was gevlucht en in afwachting was van zijn volgende stap. 

‘Hoe kan hij nu zo koeltjes naar me kijken?’ dacht Yusef bij zichzelf. ‘Hij staart me gewoon recht aan.’ Van zijn stuk gebracht door de vastberadenheid van zijn tegenstander deed Yusef nog een klein stapje dichterbij, eerder schuifelend dan de stoere stap die hij had willen zetten.

Tegenover hem streelde het gedrocht zijn snor en knipperde langzaam met zijn ogen. Het open raam achter hem, maakte een zacht klapperend geluid. Zonder zijn blik van Yusef af te wenden, strekte hij zijn benen en stond op. Ondertussen stond Yusef met knikkende knieën in de steeg, de steen die hij eerder had opgeraapt lag losjes in zijn handen. Plotseling leek hij niet zoveel meer met dit wapen te kunnen beginnen. Heel even twijfelde hij of hij niet terug naar huis zou moeten gaan. Hij was toch helemaal niet tegen hem opgewassen?

In de verte hoorde hij het gehuil van zijn broertje. Dit was het laatste zetje wat Yusef nodig had. Hij rende naar voren, de steen stevig in zijn gebalde hand omklemd.

Net op dat moment sprong het gedrocht van zijn plaats, via het raam, bij mevrouw Jacobs naar binnen. Vanaf zijn veilige schuilplaats begon hij zijn vacht te wassen en schonk geen aandacht meer aan Yusef. 

Met gebogen hoofd droop Yusef af. Morgen zou hij hem krijgen, maar nu eerst een pleister voor zijn broertje.

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Ostory, het is op zich een mooi verhaal. Doordat je het over een gedrocht hebt, leest het als een sci-fi verhaal. De foto waar het verhaal over moet gaan, haal ik er niet echt uit.
Op een of andere manier kan ik de naam "mevrouw Jacobs" ook niet in het verhaal plaatsen. Ik zou denk ik een meer Arabische/Oosterse naam verwachten in het verhaal.

Met een diepe zucht begon hij naar voren te rennen en balde zijn hand tot een vuist, de steen strak omklemmend. ---> De diepe zucht zie ik niet echt voor me. Ik zou eerder denken dat hij diep adem haalt voor hij gaat rennen. De zin leest naar mijn idee mooier als je het strakker schrijft:
Hij rende naar voren, de steen stevig in zijn gebalde hand omklemd.

 

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@Fief, voor zover ik het begrijp is dat 'gedrocht' gewoon de kater van mevrouw Jacobs die zijn broertje heeft aangevallen.

@Ostory, goede beschrijving van de jongen die het net niet tegen de kat van Jacobs aandurft.

Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Als antwoord op door Fief

Hi Fief,

Dank voor je reactie! Zoals Gi hieronder noemt, is het inderdaad de kat van Mevrouw die Yusef aan het uitdagen is. Ik wilde een verrassingselement toevoegen door 'de tegenstander' niet te laten zijn wat hij lijkt. Aan het einde proberen duidelijk te maken door hem te laten springen door een raam en zijn vacht te laten likken. Wellicht iets minder sterk naar voren gekomen dan ik had gehoopt. 

De foto is voor mij het moment waarop de jongen in de steeg staat, oog in oog met de kat, strijdlustig en klaar om aan te vallen om zijn broertje te verdedigen.

Dank voor de zinsuggestie, overgenomen en leest inderdaad beter. 

Lid sinds

2 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Welkom op dit forum!

Ik was een klein beetje in de war door de 'benen', maar dat is een detail.  Ik vond het een leuk stukje, hoe de fantasie van kinderen de werkelijkheid kan 'opblazen'.