Lid sinds

2 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Opdracht #360 - Roze flamingo

 

Al lopend door de winkel besefte ik dat ik eigenlijk helemaal niets nodig heb, ik snapte ook niet waarom ik deze winkel in liep ik zou alleen even een bakje thee om de hoek drinken, op dat moment stopte ik en wilde mij omdraaien, maar mijn gevoel zei halverwege de draai  stop en ik  keek recht voor me daar stond in de schappen een doos waardoor ik  ineens werd betoverd door een geweldig mooie roze flamingo die op de doos stond afgebeeld, wauw die is geweldig, en dacht bij mijzelf daar wil ik well op dobberen dus met volle trots pakte ik met 2 handen de doos en ging met twinkelende oogjes naar de kassa en rekende hem af.

Thuis aangekomen  haalde ik de flamingo uit de doos en omdat ik geen pomp had duurde het een tijd voordat ik hem uit eindelijk met mijn mond opgeblazen had, maar het is me gelukt, midden in de woonkamer stond de flamingo klaar om meegenomen te worden naar het water om lekker te dobberen, tja en nu, de zee is niet in de buurt en ruime sloten hebben we hier niet, waar kan ik heen, ik kreeg er gewoon dorst van en ging naar de keuken om dat bakje thee nou eens eindelijk te drinken die ik uren geleden op het teras zou drinken, terwijl ik mijn thee staand bij de aanrechtblad aan het drinken was met mijn rug naar het raam  rook ik de zee, met een verwarde blik draaide ik mij om en keek door het keukenraam naar buiten, mijn mond viel open, ik kon het niet geloven maar er lag gewoon een zee voor mijn huis, zonder te veel nadenken deed ik mijn zwemkleding aan, pakte mijn flamingo en rende zo blij als een kind naar het water, ik legde de flamingo er in klom erop en we dobberde samen ver weg  tot dat ik verdwaald raakte en ik geen land meer zag, ik werd bang en verdrietig,  kreeg last van mijn neus en het was alsof er in mijn hand werd geprikt, ineens hoorde ik in de verte iemand mijn naam roepen en riep dat ik terug moest komen en werd  ineens alles zwart, enkele minuten later deed ik mijn ogen open en zag ik dat ik in het ziekenhuis lag met op de muur een foto van een persoon die in zee dobberde op een roze flamingo.

 

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Welkom Wolfpower. Het idee van je verhaal zit (zoals je in je bio zegt) mogelijk wel goed in je hoofd maar taalkundig lijkt het (nog ) nergens op. Er staan niet alleen taalfouten in de tekst maar de ellenlange zinnen met enkel komma's en geen punten, kunnen als grap bedoeld zijn doch missen hier totaal hun uitwerking. Morgen is er een nieuwe opdracht en kan je opnieuw een poging wagen.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Het lijkt wel een stream of consciousness writing en misschien is het dat ook wel. Het heeft absoluut iets vervreemdends.

Als je de naald wat eerder subtiel in het verhaal had verwerkt had ik het als hallucinatie door een verdoving wel een goede clou gevonden.

Inderdaad nog ff de tekst wat zorgvuldiger doorlopen. Ik ben benieuwd naar je volgende bijdrage. Hoewel ik bij dit verhaal er niet echt inkwam, heeft het wel 'iets'.

Lid sinds

5 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Wolfpower, welkom op het forum. Je verhaal gaat ongetwijfeld ergens over, maar door het gebrek aan de juiste leestekens gaat je bedoeling hopeloos de mist in. Jammer van al het denk- en schrijfwerk. Morgen een nieuwe kans.

 

Lid sinds

2 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Als antwoord op door Hadeke

Hadeke inderdaad, het was wel de bedoeling dat ik richting stream of consciousness schreef, maar mijn verhaal was langer dan 400 woorden dus heb ik flink moeten improviseren maar dat was best moeilijk. Volgende keer beter.

dankjewel voor je advies ik ga er aan werken