Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#359 Soca party

‘Hello mon! Chilling on the beach, no? You like to party, Caribbean style?’ 

Een donkere gestalte stond in het zonlicht. We lagen op een afgelegen stukje strand in Tobago. Jayda wilde topless zonnen en de Amerikaanse toeristen in ons hotel konden daar niet goed tegen.  

De man knielde naast ons en zei: ‘I’m James. How you like Tobago?’

‘We love it, James. Thanks’ zei ik.

Jayda richtte zich op haar ellebogen op en deed haar zonnebril omhoog. Alhoewel James alleen mij aankeek, vond ik het ineens niet prettig dat Jayda topless was. 

‘So, maybe tonight you want to come to a Soca party?’ vroeg hij, ‘No tourist shit.’

Na de workshop steel drums die we op dag twee van onze vakantie deden, waren we klaar met excursies. Ik wilde al beleefd bedanken, maar Jayda was geïnteresseerd.

‘How much?’ vroeg ze. Hollands en zakelijk.

James lachte. ‘No much. No tourist shit. You’ll see.’

We spraken af dat James ons om negen uur zou oppikken bij het hotel.

Om half tien reed een roestige Ford Fiesta voor. Luide reggae klonk uit het raampje. James sprong eruit en begroette ons als oude vrienden. De auto zat zo vol dat er nog maar eentje bij paste. We spraken af dat Jayda in deze auto zou meerijden en James belde een vriend die ook onderweg was. 

Nog geen twee minuten later kwam een bijna identieke Ford Fiesta aan. Ook vol. Ook reggae. James en ik wurmden ons er in.

We gingen op pad. Jayda hing uit het raampje en zwaaide naar ons in de volgauto.

James zwaaide terug en grijnsde. ‘Your wallet, mon,’ zei hij tegen me.

‘What?’

De grijns verdween. ‘Seriously, mon. Your wallet. Now.’ 

Lid sinds

2 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Doordat Jayda topless zonde en ze nu in een andere auto zit, wordt het opeens extra eng, alsof het niet alleen om een beroving gaat. Omdat je uit het ik perspectief schrijft, lijkt het ook nog alsof het echt gebeurd is. Dat hoop ik niet.

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Vette horror, top verhaal in weinig woorden - wat in deze opdracht echt de uitdaging is. Er speelt veel onderhuids en het niet uitgesproken drama is mooi voelbaar. 

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Tilma, got it man, this feels like horror. Om het met de woorden van Sakura te zeggen: 'zonde' van de woordbeperking, ik had graag geweten wat er in de eerste auto verder gebeurde.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo Tilma, ik vind het een beeldend verhaal met een mooie plot die al in het begin voelbaar is. Ik vraag me wel af waarom (en niet alleen in jouw stukjes) vrouwen verhalen als sekssymbool moeten opleuken. 
De zin: "Na de workshop steel drums die we op dag twee van onze vakantie deden", kan beter.

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Sakura, Fief, dank voor jullie complimenteuze reactie.

Tony ook. Zo weinig woorden is echt lastig. Het lijkt alsof je geen spanning kunt opbouwen, dus heb ik voor een twist gekozen.

Gi, dan is het gelukt.

Carneli, volgden? Klinkt niet beter. Dit is een ingedikt stukje omdat het woordenaantal etc.

Jayda en ik wilden deze vakantie zo veel mogelijk weg van het toeristische blijven, waarmee we ons dus eigenlijk onbewust buiten de safety-bubble begaven met alle gevolgen van dien, maar het ontbrak me aan woorden om dat sentiment beter over te brengen.

De topless zonnende Jayda is hier overigens wel degelijk functioneel en niet slechts 'opleuken'. Het veroorzaakt een foreshadowing van wat komen gaat en creëert onrust bij mij en hopelijk de lezer.

Ik merk dat ik defensief reageer op je tussenhaakjes: 'en niet alleen in jouw stukjes'.

Ik denk dat ik slechts één keer eerder een naakte vrouw heb opgevoerd in mijn stukjes op dit forum en dat was nóg essentieler voor het verhaal dan hier. Opleuken daar doe ik niet aan.

Lid sinds

3 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Goed verhaal met een spanningsboogje. Ik las de dialoog van James in het gepaste accent, dus die krijgt zeker een ruim voldoende als geloofwaardig personage.

De vraag wat er dan verder met Jayda gebeurde, geeft nog een extra vleugje horror aan het verhaal.

Knap.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hai Tilma,

Meteen spanning bij het topless stukje. Wat gaat daar in vredesnaam gebeuren. De argloosheid om zomaar in een auto te stappen bij vreemden gaf mij zoiets van,. Oh my dat gaat fout.

 

De twist dat de partner moet betalen voor het uitje, een bevredigende wending. Ik beeldde me in dat de vrouw de gehele nacht feest terwijl hij in die andere auto van het ene pin apparaat naar het andere gereden wordt.

 

Het liedje. "I don't like reggae.... oh no... I love it..." kwam direct in me op. Mooi neergezet.

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Tudor24, Darkvalley, dank. Zo leuk dat jullie de moeite nemen het te lezen en dan nog wat aardigs weten te zeggen ook.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ja, ik vind dit heel eng. Een beetje 'The serpent' vibe. Al direct aan het begin krijg ik de kriebels. Dat topless zonnen maakt de hoofdpersonen extra kwetsbaar. Dat voelt de hp naadloos aan, toch laat hij zich overhalen om mee te gaan. Wat zal hij dat betreurd hebben. 

 

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Ja, goed gedaan. Ik weet niet zeker of het feit dat ik weet dat het thema 'hororvakantie' is, me meteen al in de horrorstand zet. Volgens mij speelt dat zeker mee en 'duid' Ik dingen al meteen naar het thema toe. Maar dit terzijde, ik voel de horror wel en het topless zijn heeft voor mijn gevoel inderdaad een functie. Daar begint het ongemak al.

Good job.

Lid sinds

3 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Tilma,

Wat een leuk verhaal met een open einde. Het kan nu alle kanten op, maar weinig goede.

Bij de laatste zin wil ik echt graag weten hoe het verder gaat.

Lid sinds

2 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hi Tilma, 

Wauw! Heel knap gedaan met zo weinig woorden. Ik ben wel benieuwd waarom de hp het ineens niet meer prettig vond dat Jayda topless was, alhoewel hij niet naar haar keek. Ik ga er vanuit dat het de aanwezigheid van James is, dat hem een onprettig gevoel geeft. Is het dan geloofwaardig dat ze op de uitnodiging ingingen, maar nog erger, dat hij haar alleen laat instappen? Aan de andere kant begrijp ik dat het nodig is om de spanning op te bouwen en dat heb je geweldig gedaan. Je verhaal kan nog alle kanten op in alle variaties van gruwelijkheid. Stiekem hoop ik dat hij zijn portemonnee geeft en ze keurig worden afgezet bij hun hotel. (Ik hou helemaal niet van horror :D).

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Tilma,

Spannend verhaal. Ik zat er echt in en was benieuwd wat er zou gebeuren :). 

Zeurpuntjes:

  • "Alhoewel James alleen mij aankeek, vond ik het ineens niet prettig dat Jayda topless was." Jaaah, dat is wellicht wat naief van de hoofdpersoon. Hij heeft vast al een blik op Jayda geworpen. Misschien iets van "James keek nu alleen naar mij, maar ik was me er onprettig bewust van dat Jayda topless was", zoiets?
  • Of na ‘How much?’ vroeg ze. Hollands en zakelijk. en dan James keek nu wel en lachte 'No Much' etc. Naja kijk maar, het is een suggestie.
  • Ik had het idee in het voorstuk dat het wat richting James zijn interesse naar Jayda ging, terwijl uiteindelijk dus zijn geld wordt gestolen. Misschien kan je in de spanningsopbouw meer in die richting hinten, dat geld voor de hoofdpersoon belangrijk is. Óf zorgen dat er op het einde toch iets meer richting de seksuele ramp die eraan zit te komen wordt gehint. 

Naja, kijk maar wat je ermee kan. Spannend verhaal, ben benieuwd hoe het verder zou gaan :).

 

 

 

Lid sinds

3 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Fantastisch gedaan! Juist met deze hoeveelheid woorden vertel je alleen wat écht nodig is. Meer woorden zijn ook niet nodig en wat hierna of in de andere auto gebeurt wíl ik niet eens weten, haha ;)
Echt een heel sterk stuk!