Lid sinds

3 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#357 -op de valreep-

 

Daar is ze eindelijk, hier heeft hij de hele tijd op gewacht. Ze komt via de glazen deur naar binnen en snuift de geur van aarde en groen op. Ze inspecteert zorgvuldig de tomaten, pitst een takje uit de oksel en loopt met de gieter in de hand terug naar buiten.

Als ze de gieter met regenwater heeft gevuld gaat ze alle planten af. Eerst de tomaten, de gele tomaten staan maar half zo hoog als de rode. De broccoli volgt en de komkommer wordt altijd heel veel water toebedeeld.

Nu is die gieter weeral leeg. Waarom begint ze nu nooit eens aan de andere kant waarom moeten wij altijd zo lang wachten en smachten naar een beetje water?

 

Een van de kinderen komt binnen. Nu hebben we geluk die verspreiden ook veel water en dan krijgen we altijd wel wat meer. Reikhalzend hou ik het tafereel in de gaten.

Er komt nog een kind binnen en kwistig spelen ze met het water. Mijn wortels snakken zo naar wat water.
Kom op maak eens voort, de zon brandt zo en de droge grond geeft me een kriebel in mijn keel. Mijn blaadjes wijzen al naar de grond.

 

Ik hoor hoe de tomaatjes gulzig drinken en ik begrijp niet hoe het komt dat ze niet hoort hoe onbeleefd ze zijn. Een beetje grommelend wend ik me van de gulzige dames af en richt mijn blik naar buiten.

Ik hoor haar nog roepen ‘jongens let op! Nee niet op de peper gaan staan, …’

 

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ai, te laat. Supergrappig bedacht, een peper die smacht naar water. Leuk. Wel staan er in deze tekst ook wat teetjes niet op hun plaats, maar wat maak dat eigenlijk uit?

Lid sinds

3 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dank je Tilma

Het is gisteren gepost, dus nog binnen de deadline. 
Ik denk dat veel mensen zich ergeren aan de schrijffouten, ze zijn voor mij helaas moeilijk op te sporen, mijn linker hersenhelft is helaas niet in staat om die functie juist te vervullen. (Ik denk dat dit wel voldoet als beschrijving van dyslexie) 

Lid sinds

3 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Dinneke, 
 

Als eerste mijn excuses voor de late reactie. 


Een grappig verhaaltje met een leuke insteek. Je  kan de wanhoop van de peper door het hele verhaal heen opmerken, doordat je zowel beschrijft dat de peper weet heeft van de routines en de manier waarop hij naar zijn beurt smacht. 

Leuk gedaan. 

Groet, 

Nadine