Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#357 Immobiel

Immobiel

Al een tijdje lig ik hier, op tafel. Met geluidjes en trillingen probeer ik de aandacht van mijn bazin te trekken maar ze reageert nergens op. Ze blijft op de grond liggen zonder te bewegen. Zou ze slapen? Ze moet wel haast maken over een half uur heeft ze een afspraak in de stad. Dan heeft gebeld maar zelfs daar heeft ze niet op gereageerd, terwijl ik your the one that i want afspeelde. Dat liedje speel ik alleen af als Dan belt. Fred, haar vriendje, was hier vanochtend ook nog. Ze kregen ruzie nadat Fred in mij gekeken had en berichtjes had gelezen. Hij vroeg naar Dan, schreeuwde zijn naam. Zij huilde, toen klonken er rare geluiden en ging ze liggen. Fred rende weg, hij sloeg hard met de deur.

Zou ik iemand bellen, maar hoe doe ik dat? Ik kan het alleen als zij mij vasthoudt. Er zit niks anders op dan hier te blijven liggen en af te wachten

 

Versie 2

 

Immobiel

 

Al een tijdje lig ik hier, op tafel. Met geluidjes en trillingen probeer ik de aandacht van mijn bazin te trekken maar ze reageert nergens op. Ze blijft op de grond liggen zonder te bewegen. Zou ze slapen?

Ze moet wel haast maken, over een half uur heeft ze een afspraak in de stad.

Mike heeft net gebeld maar zelfs daar heeft ze niet op gereageerd, terwijl ik 'You'r the one that I want' afspeel. Dat liedje speel ik alleen af als Mike belt. Ik heb voor meerdere mensen speciale liedjes, als haar moeder belt hoor je Mama van Heintje.

Sedert een half jaar krijgt mijn bazin berichtjes van Mike sinds ze op haar werk samen een project doen. Eerst gaan de tekstjes en gesprekken alleen over het werk maar sinds twee maanden worden hun gesprekken langer en de teksten ook. Wat er allemaal instaat, ik word er warm van, maar dat kan ook door mijn accu komen. Het zijn veel lieve woordjes, veel lievere woordjes dan Fred, haar vriendje, haar stuurt. Eergisteren heb ik, voor het eerst, bij Mike thuis, op het nachtkastje gelegen. Gisternacht heeft ze hem ge-appt dat ze het met Fred uit gaat maken. Ze heeft het eerder uit willen maken maar is bang voor zijn reactie. Hij kan ontstellend jaloers zijn.

Fred, is hier vanochtend. Voordat ze wat kan zeggen krijgen ze ruzie omdat Fred in mij gaat kijken  en berichtjes lezen. Hij heeft mij gewoon uit haar hand gerukt en nadat hij mij bekeken heeft, hard op tafel gelegd.

Gisteravond in het restaurant waar mijn bazin , haar moeder en Fred hebben gegeten speelde ik 'You'r the one that I want ' af.  Nu heeft  hij gekeken wiens beltoon dat is. Hij vraagt naar Mike, schreeuwt zijn naam. Zij huilt, vervolgens klonken er rare geluiden en gaat ze liggen. Fred rent weg, hij slaat hard met de deur.

 

Zal ik iemand bellen, maar hoe doe ik dat? Het kan alleen als iemand mij vasthoudt en de cijfers indrukt. Ooit heb ik iemand per ongeluk gebeld maar toen zat ik in een broekzak.

Nu klinkt Heintje maar het lukt me niet om op te nemen.  Er zit niks anders op dan hier te blijven liggen en af te wachten.

 

 

 

Lid sinds

3 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ai, Andra, dat verhaal hakt erin, zeg!

Kort en krachtig is hier echt op zijn plaats. Je hebt ook een mooie titel gekozen. 
Het verhaal is goed zoals het is, maar wat het net ietsje spannender had kunnen maken is als de telefoon weet (door de gespreksgeschiedenis) hoe intensief of langdurig de affaire tussen Dan en de bazin daadwerkelijk is. De ringtone geeft al het een en ander weg, maar er is een verschil tussen heimelijke liefde en een affaire met alle heftige gevolgen die al jaren voortduurt.  Daar zal de telefoon misschien ook een mening over hebben...

Goed gedaan!

Groet, 

Nadine
 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Andra, een erg kort verhaal, maar het idee is goed. De tekst mag van mij wat krachtiger. Misschien kun je iets meer over de relatie tussen het voorwerp en de eigenaar vertellen. We mochten 400 woorden gebruiken.

Ik zou voor Dan een andere naam kiezen. In een Nederlandse tekst is het geen duidelijke naam, zeker niet als een zin ermee begint. Het leest verwarrend.

Ze moet wel haast maken over een half uur heeft ze een afspraak in de stad. ---> achter maken hoort een komma.

terwijl ik your the one that i want afspeelde --> Buitenlandse titels worden meestal tussen ah-tekens gezet of cursief gemaakt. Ook de notatie in een andere taal moet kloppen. ....terwijl ik "You're the one that I want" afspeelde. (Your = jouw terwijl het "jij bent" moet zijn,  en i moet met hoofdletter)

Misschien kun je de titel in de titelregel zetten. Daar staat nu de titel van de opdracht.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo Andra, na alle waardevolle toevoegingen hierboven, wil ik je laten weten dat ik jouw verhaal met plezier heb gelezen. Door het kort te houden is er wat mij beteft voldoende spanning. Je had het relationeel wellicht meer uit kunnen diepen, maar misschien is dit het gewoon. Mobieltje weet in elk geval best veel over de gebruikster.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ha Andra,

Wat een heerlijk verhaal om te lezen. Kort en krachtiig ook al mogen we 400 woorden gebruiken, wat mij betreft hoeft dat echt niet. 

Voor de naam, Dan, ik had daar bij de eerste keer lezen ook wat moeite mee ivm nederlandse zinnen zoals Fief ook aangeeft.

Suggestie qua stijl. Wellicht kan je in de tekst net iets meer witregels maken. Dan leest het voor een gebruiker meer als een interne dialoog met wat gedachte pauzes ertussen.

 

Bijvoorbeeld:

Al een tijdje lig ik hier, op tafel. Met geluidjes en trillingen probeer ik de aandacht van mijn bazin te trekken maar ze reageert nergens op.

Ze blijft op de grond liggen zonder te bewegen.

Zou ze slapen?