Lid sinds

3 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

352 - Op bezoek bij een maat van de straat

[waarschuwing: enkel dialoog - als je er niet tegen kan - klik hier ]

 

“Geef dat stickie es door, straks smeult ie helemaal op.”
   “Nooit gedacht in zo een vies hol terecht te komen! Lemen muren? Golfplaten als dak? Metalen roosters als vloer?”
   “Het is beter dan onder de Sint-Jacobsbrug, niet?”
   “Het ruikt hier zelfs nog meer naar pis. Maar ik geef je gelijk: het is warmer en het tocht niet zo.”
   “Plus, je kan hier rustig ongestoord maffen. Geen gekken die je wakker schudden omdat ze je willen pijpen voor wat dope.”
   “En ook geen angst als je naar het park loopt om je benen te strekken, dat je bij thuiskomst een ander je kartonnen installatie inpalmde.”
   “Of weggehaald door de gemeente. Ik betrapte ze een keer. Ik heb dat gemeenteventje in oranje pak dan een klap verkocht! Zal ie voor altijd onthouden.”
   “Het is hier chill. Een goed plekkie.”
   “Hoe heb je deze stal gevonden? Zo zonder koeien. En dicht bij het centrum!”
   “Ik kreeg een tip.”
   “Een tip? Wie tipt jou nou wat?”
   “Ik krijg betere tips dan jij.”
   “Lach niet, Heb ik spijt dat ik jou vertelde dat ik alles verloor na een foute tip in crypto.”
   “Echt, hilarisch. Je had een appartement en een auto...”
   “Tja, ik zag het op het journaal: één of andere lowlife verkocht alles wat ie had, kocht Blitscoin en is nu multimiljonair. Elke dag nieuwe hoeren op zijn jacht.”
   “Bitcoin…”
   “Duw het erin, daar ging het fout, inderdaad. Enfin, het moest zo zijn. Geen jacht voor mij, maar een stal met stro en kattenpis. En met jou.”
   “Dankzij mij!”
   “Neem nog een pilsje. Zeg maar, is dat wat ik denk dat het is? Daar in de hoek?”
   “Jup. Een oude televisie met antenne gescoord op het stort.”
   “Hebben we stroom in deze stal?”
   “Nu wel, ik groef gisterennacht een kuil naar de tuin van de buren. Verlengkabeltje erin. Verdeelstekkertje erop. Hun robotmaaier merkte niets.”
   “Naar wat kijken we?”
   “Het is te pakken wat er te pakken valt. Ik zet hem aan.”

[De begingeneriek van “Eigen Huis en Tuin” begint te spelen]

   “Zo'n vloertje zou hier ook niet misstaan.”
   “Schei toch uit!"

Lid sinds

4 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Mooi stuk, (ik hou wel van dialoog, hoewel ik toch de link heb ik aangeklikt uit interesse :) ) 

- Het stuk over de bitcoin past niet helemaal, zonder is het denk ik sterker.
- Ik ben geen techneut, maar volgens mij werken de ouderwetse antenne televisies niet meer. De traditionele infrastructuur is allemaal ontmanteld (weet niet 100% zeker). Het is tegenwoordig digitale antenne met aparte abonnementen.
...Ik heb dat gemeenteventje in oranje pak dan een klap verkocht! ... loopt niet zo lekker, vind ik.

"Het is te pakken wat er te pakken valt-> "Het is pakken wat er te pakken valt" (eerste "te")

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Goed geschreven, grappige dialoog.

Ik heb niets tegen dialogen, maar ik zou het wel mooier vinden als je ze dan ook als theatertekst presenteert.

Het is te pakken wat er te pakken valt = pakken wat je pakken kan.

Lid sinds

5 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

dag Dialogo

Je hebt dit fijn gedaan maar enkel dialoog in werkt eigenlijk niet zo goed en je kan alles sterker maken door er af en toe een emotie, een waarneming of wat dan ook bijzetten. Dat heb je bij eerdere opdrachten ook al gedaan en het resultaat is dan meer af.

Johanna