Lid sinds

2 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#351 - Langs onbekende wegen (Nieuwe versie - voorheen De Gouden schoenen)

Mijn tranen vloeien bijna als ik het subtiele gitaarspel hoor. De eenzaamheid bekruipt me. De stem valt in en ik moet bewegen. Ik wil weg. Moet, weg van hier. Benauwdheid overvalt me. Niet wetend waarheen.

De muziek zwelt aan en ik wandel over onbekende wegen. Treed buiten mijn comfort zone. Zoek naar herinneringen die ik nog moet maken. Ik stop met verdwijnen achter muren, moet mezelf laten zien. Besef dat de weg terug me vooruit leidt. En op mijn pad weet ik dat thuis wacht.

Ik luister hoe de stem aan kracht wint. Hoe het me inpakt. Een glimlach op mijn gezicht tovert. Ik voel het vuur opladen en volg mijn stappen terug. Op weg naar huis. Daar waar men op me wacht.

En dan ga ik, als de muziek afzwakt, toch weer weg. Ik wandel over toppen en door dieptes. Reis over nieuwe wegen naar onbekende oorden. Mijn comfort zone breidt zich uit. Mijn herinneringen groeien en ik besef dat ik altijd weer omkeer.

--------------

Eerste tekst:

 

Een schreeuw ligt op Sophies lippen.
‘Je kunt maar beter de sfeer niet verpesten,’ fluistert Jenny in haar oor.
Sophies ogen schieten vuur. ‘Ik. Kijk wat je gedaan hebt.’
Ooit waren ze BFF’s. Tot Jenny zich te goed voelde voor Sophie.

Ze trekt haar gouden schoenen uit en laat haar gebroken hak zien. Ze legt haar schoenen onder een tafeltje en loopt op haar blote voeten naar het toilet.
Een paar minuten later komt Sophie terug en ziet dat haar schoenen verdwenen zijn. Jenny! Meteen kijkt ze de zaal rond op zoek naar Jenny. Een stevige discobeat komt uit de stereo en de volle dansvloer ontneemt haar haar zicht. Ze gaat zitten.

Vlak voor sluitingstijd ziet ze Jenny staan en loopt op haar af.
‘Waar zijn mijn schoenen?’
‘Je schoenen?’
 ‘Mijn schoenen? Waar zijn ze? Ik weet dat je ze hebt.’
Ze kijkt in de staalharde ogen van Jenny.
‘Geef terug.’
‘Ik heb ze niet. Echt.’
Ze trekt aan Jenny’s haar. Jenny probeert haar in het gezicht te krabben. Samen vallen ze op de grond. Jenny drukt Sophies keel dicht. De mensen om hun heen schreeuwen. De bewaking probeert ze los te rukken en de dj start een nieuw nummer: Murder on the Dancefloor.

 

 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Ilse, behalve het noemen van de titel van een liedje gaat het niet over de muziek zelf. Het verhaal zelf vind ik persoonlijk wat vlak.

Sophies ogen schieten vuur. ‘Ik. Kijk wat je gedaan hebt.’ ---> Ik zou achter ik een vraagteken zetten en jij ipv je schrijven. Dan leg je daar meer de nadruk op.
'Ik? Kijk wat jij gedaan hebt.'

de volle dansvloer ontneemt haar haar zicht. ---> 2x haar achter elkaar leest niet fijn. Misschien: ontneemt haar het zicht.

Lid sinds

2 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik heb de muziek (discobeat), twee regels uit de songtekst en de schoenen uit de clip gebruikt. Plus het gevoel dat ik bij het nummer krijg. Voor mij is dit tot op heden de enige mogelijkheid gebleken om aan de opdracht te voldoen. Volgende opdracht is hopelijk makkelijker naar mijn hand te zetten.

Lid sinds

2 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@musonius, ik heb erg geworsteld met de opdracht en ik vind dit wel passend.

@Fief, dank voor je tekstuele opmerkingen. Ik heb het aangepast. 

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hey Ilse,

Het is een kort verhaal, maar het kan krachtiger denk ik. Nu is het nogal 'rechtlijnig'. Proberen krabben is ver van een moord. Ook vertel je niets waarom er zo explosief wordt gereageerd.

Toch graag gelezen!

Lid sinds

2 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Tony, dank je wel voor je opmerking.

Inmiddels heb ik na alle opmerkingen een nieuw verhaal geschreven. Het oude verhaal zat gewoon niet lekker in de vingers.

Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Ilse,

Ik heb het eerste verhaal niet gelezen. Die had je voor mij wel mogen laten staan ter vergelijk. Het kost me moeite om mee te gaan in jouw gedachtenwereld. Ik lees wat het nummer met je doet, maar wordt er om één of andere reden niet in meegenomen. Nog een klein puntje, 'treed' moet moet zonder 't'. Ik vond het leuk om je bijdrage te lezen.

Lid sinds

3 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Alhoewel de oude tekst misschien minder aansloot bij de opdracht, verkies ik die eerlijk gezegd boven de nieuwe versie.

De tweede tekst is op zich strakker geschreven, maar ik weet niet goed (net zoals blijkbaar het hp) welke richting ik er mee uit moet. Sowieso geen evidente opdracht, heb er ook eerst een dagje mee geworsteld voor ik een aanknopingspunt had gevonden.