Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#351 Een tafel voor twee

 

“Goedenavond. We hebben gereserveerd voor twee personen. Ja toch, je had gebeld hè? Is dat tafeltje bij het raam nog vrij? O perfect, ja graag! Oei, ik vergeet helemaal aan jou te vragen of je daar ook wilt zitten, sorry hoor. Vorige keer zaten we daar ook zo leuk.” 

“Mogen we een wijntje en een biertje alsjeblieft? Hebben jullie die Garnacha nog? Ja heerlijk, doe die maar. Wil jij geen speciaal biertje? Oké, doe maar saai. Wat ben je stil vanavond. Je doet net of het de laatste keer is dat we elkaar zien. Voorlopig ben ik er nog hoor. Ik beloof je dat we de komende tijd nog vaker naar ons lievelingsrestaurant gaan, maar dan wil ik wel dat je wat vrolijker kijkt en gezellig doet. Afgesproken?”

“Ja, dankjewel. Zet maar neer hoor. We zijn er nog niet helemaal uit. Kun je over een paar minuten terugkomen om onze bestelling op te nemen? Fijn, dankjewel. Zo even een moment met ons tweeën. Wat dacht je van een toast? Op het leven!”

 

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Ik had de opmerking van Musonius wel even nodig. Een creatieve invulling. Binnen de opdracht moest ik er wel even op kauwen, maar als vertelling op zich vind ik hem geslaagd. (En dat is dan weer meegenomen, want de meerwaarde zou hem er niet in moeten zitten dat je de achterliggende opdracht kent.)

Lid sinds

2 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik kan de conversatie helemaal volgen en voorstellen. Goed gedaan. Ik had de opmerking van Musonius ook nodig om de tekst te kunnen plaatsen. Ik vind het goed gevonden.

Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Hadeke,

Dankjewel voor je reactie. Ik ben blij dat de tekst ook buitenom de opdracht nog aanspreekt. Dat was ook wel de intentie omdat ik bewust het liedje niet noem. Bij het schrijven had ik die informatie wel waardoor in mijn hoofd het contrast tussen de 'prater' en de 'zwijger' sterk naar voren kwam.

Lid sinds

4 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Mijn gedachte ging ook uit naar Frank Boeijen. Niet echt mijn favoriet, maar gelukkig mogen smaken verschillen. 
Je hebt verhaald waar het nummer over gaat, maar ik mis hier jou eigen inbreng. Waarom dit nummer?
 

Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Fief,

Dankjewel voor je reactie. Het is misschien een beetje abstract, maar ik zag mezelf als de stille andere persoon. Bij sommige liedjes heb je geen woorden nodig. 

Lid sinds

3 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Mooi geschreven. Niet helemaal zoals de opdracht bedoelt was, want ik voel niet wat het lied met je doet, maar dat is natuurlijk oké. Het is een mooi stuk geworden.