Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#351 Je weet wel hoe dit afloopt

 

Het nummer zet ik alleen op tijdens passende momenten. Als het spontaan uit de autoradio komt zet ik hem zachter of op een andere zender. Alleen als de sadomasochistische neigingen het hoogst zijn, heeft het nummer een gezicht. 
 
Een gezicht met groeven, getekend met een onvaste stift. De vaste stift is door hem meegenomen en nu tekent hij haar ermee. Haar lijnen zijn vast makkelijker op papier te zetten. En als het lastiger wordt gaat hij er langer voor zitten. Bij mij was hij altijd binnen een kwartier klaar. Bij haar zal hij ongetwijfeld alle denkbare kleuren gebruiken om de lijnen in te kleuren, bij mij ging dat met zwart. 

Het refrein omschrijft het misschien nog wel het beste. Als ik drugs zou gebruiken, zou dit het moment zijn. Misschien wel met grotere hoeveelheden dan de zangeres van het nummer in kwestie. Hij is nu echt bij haar. Mijn nummer is uit zijn mobiel gewist. Ik ben de verwijderde bladzijde uit zijn dagboek, voor zover ik daar überhaupt in stond. Mijn naam is uit het filmscript verwijderd. Ik moet me sowieso niet de illusie willen maken dat ik in welke verfilming dan ook voor zou komen. Ik mag me berusten in het accepteren van mijn lotsbestemming.
 

 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Virtuoso, ik vind het heel mooi geschreven. De eerste twee zinnen zijn heel herkenbaar. Soms roept het te veel emotie op.
Over wie of wat het gaat, is me nog een raadsel.

Lid sinds

3 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Die sadomasochistische associatie met sommige nummers is, zoals Fief al schreef, zeer herkenbaar.

Vooral de tweede alinea vond ik prachtig. Graag gelezen.

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Die sadomasochistische associatie met sommige nummers is, zoals Fief al schreef, zeer herkenbaar.

Voor de duidelijkheid, dat schreef ik niet. Ik zei dat de eerste twee zinnen herkenbaar waren:

Het nummer zet ik alleen op tijdens passende momenten. Als het spontaan uit de autoradio komt zet ik hem zachter of op een andere zender. 

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Knap verwoord. De ellende van een verloochende liefde met een artiest. Ofzoiets.

Over welk nummer het gaat, laat je in het duister, of zijn er tips?

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Ik wil weten hoe dit afloopt! Over welk lied gaat dit?

Mooi geschreven, met herkenbare stukken. Een lied hebben we eigenlijk niet nodig. (En toch wil ik de inspiratie graag weten.)

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dank voor alle reacties. Weet niet of ik echt de naam van het lied wil verklappen, maar kleine tip is dat de zangeres de ellende van haar eigen bestaan in dit nummer verwerkt (net zoals in al haar nummers). De blues van haar eigen leven hoor je in haar stem en nummers terugkomen.