Lid sinds

3 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#351 Mijn oude liedje

Gedreun vult de zwoele avondlucht. Ik voel de zware, warme bastonen, die me merkbaar helemaal willen omarmen. Een auto, dat kan niet anders. Direct voel ik medelijden met de inzittenden die dat festival zo dichtbij moeten bijwonen. Vervangende schaamte neemt echter bezit van me, want ik was waarschijnlijk net zo. Met de kinderen op de achterbank. Het opzwepende karakter van de beat maakt dat je de muziek harder wilt zetten. En harder. En nog harder.
Hé, dit nummer ken ik.

Het ritme was al hoog, maar wordt door het naderen van de auto nog hoger en vervreemd.
Oh nee, toch niet.
De auto rijdt door en de herrie neemt gelukkig weer af. Maar in mijn hoofd begint de snijdende rockgitaar die bij mijn liedje hoort, te beuken. Ook de tekst komt weer boven, maar dat lukt niet helemaal. And if you listen very hard..., maar dan. Wat dan?
Thuisgekomen ga ik direct op zoek naar de lp. Ah, gevonden. ...the tune will come to you at last . De lp draait zijn rondjes op de draaitafel. Een harde, felle beat overstemt de tekst.
‘Hé joh, wat denk je wel? De kinderen liggen al te slapen.’ Een kwade buurman staat voor de deur.

 

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

M.A. Goede weergave van wat er dagelijks aan shit voorbij dreunt. Zelf heb ik door het open dakraam van mijn wagen ooit Maria Callas doen schallen op een Brusselse boulevard en op een eindeloze 'nationale' in Frankrijk naar het Zuiden heb ik in het holst van de nacht het tweede klavierconcert van Chopin héél luid gezet, op de achterbank sliepen twee kinderen, ze gaven geen kick.

Lid sinds

5 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi M.Atelier, ik zie dat jij ook geïnspireerd was door Led Zeppelin. 

Een auto, dat kan niet anders.  Direct voel ik medelijden met de inzittenden die dat festival zo dichtbij moeten bijwonen.  ---> ik weet niet of je het draaien van een nummer in de auto kunt vergelijken met een festival. De inzittenden hebben er waarschijnlijk voor gekozen, de mensen die ze passeren niet.
... voel ik medelijden met de inzittenden ---> dit moet zijn: heb ik medelijden met 
 

Lid sinds

3 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Als antwoord op door Fief

Hi Fief, ik heb de vergelijking met een festival gekozen vanwege het enorme geluidsvolume. En het klopt dat de vergelijking een beetje wringt, omdat een inzittende er wat van zou kunnen zeggen. Dank je voor de reactie; fijn dat je de vinger precies op die plek hebt gelegd.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Mooi hoe een voorval een lied op gang brengt. Ik haak ook wat bij dat festival. Ook het eind kan denk ik iets scherper. Als je de voordeurbel laat klinken en ons laat weten dat het de buurman is die in het holst van de nacht voor de deur staat, kan ik de woorden wel invullen. 

Lid sinds

3 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Mooi gedaan. Het eind is wel wat plotseling. Net als Hadeke al zegt, zou ik het geluid van een bel laten klinken in plaats van de buurman benoemen. De lezer mag wel een beetje moeten nadenken :)