Lid sinds

3 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#351 onderweg

 

De grens over

Gas op die lollie

Gas tot de max

Pump up the beat

Hand aan de knoppen

Bas tot de max

Oordoppen in

EN VOEL DE BEAT

BONK in mijn borst

Mineur door mijn buik

Trilling in mijn spieren

Raam open

Wind door mijn haar

Melodie achter mijn ogen

Zonnebril ervoor

Ik voel je

Kijk mij

Adrenaline giert

Stampen kletsen pompen

Veeg zwiep streel

Mijn hoofd leeg

Hartslag versnelt

Ik schuif en schuur

Beweeg mijn hoofd

Natte wangen

Natte lippen

Kom en kijk

Ik haal je in

Ik ga hard

Hand op het stuur

Tik het ritme

Mijn hart bonkt de beat

Trillingen door mijn buik

Ik kom eraan

Ik ben er

 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Tja, Ikwilmeedoen, het zal ongetwijfeld een vorm van verhaal of dichtkunst zijn, maar het is niet echt mijn smaak. Ik weet niet goed wat ik ervan moet maken.
Wat is de reden dat je enkele woorden dikgedrukt hebt?

Lid sinds

3 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Fief, 

dank voor je feedback! Het is een poging om zintuigelijke sensaties en emoties te beschrijven tijdens het luisteren van muziek in een rijdende auto. Ik wilde kijken of ik deze beleving ook visueel kon terug laten komen, de woorden waarbij ik aan een basklank dacht of een harde beat vond ik passend in bold, deze komen alleen niet direct ritmisch terug in de inhoud. De inhoud is op basis van gevoel, dus om dit daarop aan te passen, maakt het mogelijk weer te gekunsteld. Het genre techno/dance/house is mogelijk wat minder overdraagbaar in tekst, waardoor deze gevoelsbeleving misschien te weinig houvast heeft om over te komen. Ik weet niet of deze tekst zich leent voor feedback. Ik vond het wel een leuk experiment om uit te voeren. Dank voor het lezen in elk geval!

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Ik sluit me aan bij Musonius. Het is nu nog te veel een opsomming, zonder 'richting'. Het idee op zich leent zich denk ik wel om er nog eens op voort te borduren.

Lid sinds

3 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Sluit me aan bij Musonius en Hadeke dat het een aardig experiment is. In de eerste regels geef je voor mij wel een belofte weg. Ik raak dit echter al snel kwijt.

Lid sinds

3 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Musonius, Hadeke en Ilse_Bee, 

Dank voor jullie feedback! Ik vind het wel een compliment dat je moest denken aan Paul van Ostaijen. Ik kende zijn werk niet. Dank voor jullie suggesties, ik kan me er wel in vinden. Ik heb er over zitten piekeren hoe ik hiermee aan de slag zou kunnen gaan, maar ik kwam er niet zo goed uit. 

 

Lid sinds

3 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Op zich heb je hier heel wat mooie ingrediënten voor een verhaal in 'show, don't tell'. Alle onderdelen die je ons kunt laten zien en voelen staan er, maar nu het verhaal nog. Het kan zeker een idee zijn om dit voor jezelf uit te schrijven tot een echt verhaal, want de onderdelen zijn er.