Lid sinds

3 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#349 : Waarom zou je je veilig voelen?

'Wat zou jij doen als je ‘s nachts wakker wordt en je ziet een man aan je bed staan?' vroeg Jeff. Hij wenkte de ober dat die nog eens hetzelfde mocht brengen: Een wit wijntje en een pils.

'Waarom zou er een man aan mijn bed staan?' vroeg Natascha terwijl ze een handvol nootjes in haar mond propte.

'Omdat je een prachtige vrouw bent?' Jeff knipoogde. Hij was al jaren verliefd op Natascha maar wist dat zij die gevoelens niet deelde. Ze zaten al te lang in de friendzone.

'En hoe zou die dan binnen geraken?' vroeg Natascha geërgerd. De laatste tijd vroeg Jeff rare dingen.

'Gedreven door lust loopt die man gewoon je muur op en klimt door je raam.' Jeff lachte en liet zijn blik expres hangen op de boezem van Natascha. Haar decolleté was versierd met een dunne zilveren ketting als zinloze omheining.

'Dus het is een sportieve man?' vroeg Natascha plagend.

'Ja...' aarzelde Jeff.

'Dan zou ik het niet erg vinden.' zei Natascha. Haar vingers gleden door haar zwarte lokken en ze tuitte haar lippen.

'Wat?' vroeg Jeff. Was Natascha nu toch met hem aan het flirten?

'Het is al best lang geleden…' zuchtte ze.

'Dus als ik om vier uur ‘s nachts je kamer binnendring,' vroeg Jeff, 'En je wordt wakker, zou je niet eens schrikken?'

'Mocht jij het zijn, dan wel natuurlijk,' zei Natascha. Jeff liep rood aan en werd zichtbaar kwaad. 'Jij zou toch bellen?' voegde ze er snel aan toe.

'Natascha, ik stelde je een eenvoudige vraag,' zei Jeff op een serieuze toon, 'Ik wou vooral aantonen dat je niet veilig bent. Als vrouw alleen in dat huis.'

Natascha dronk haar glas op, stak haar telefoon in haar handtas, hing deze rond haar schouder en stond op.

'Sinds jij die nieuwe job hebt,' riep ze, 'Ben je irritant. Stop met je vrienden bang te maken. Ik koop geen alarminstallatie!'

Jeff dacht aan zijn bonus en vroeg zich af of hij vannacht op haar muur zou kunnen klimmen.

Lid sinds

3 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ha, Dialogo, wat een prachtverhaal! Wel zie ik dat dit echt weer een pure dialoog is die je tot verhaal hebt omgevormd. Wat mij betreft breng je het in dit geval weer terug tot de dialoog (dus tot enkel het gesprokene), want hier vult de rest niets toe en haalt de vaart eruit.
Met plezier gelezen!

Lid sinds

4 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Dialogo, het verhaal is goed. De twist aan het einde prachtig! Geeft de tweede lezing een ander beeld. 

Of je verhaal met alleen dialoog beter is weet ik niet, de paar beschijvingen kunnen korter. Hier wordt het ritme van de zin strakker. Bijvoorbeeld eerste beschrijving:
"Hij wenkte de ober dat die nog eens hetzelfde mocht brengen: Een wit wijntje en een pils."-> "Hij wenkte de ober voor nog een wit wijntje en een pils"
Of weglaten van woorden als: geërgerd, plagend, expres, nu toch, op serieuze toon. etc.
Maar dat kan ook mijn smaak zijn voor bondige zinnen.

Lid sinds

3 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Dialogo,

Hartelijk bedankt voor je inzending! Ik heb erg van je verhaal genoten, heel erg komisch en een bijzonder creatieve invulling van de opdracht. 

Twee hele kleine puntjes van feedback.
''Hij wenkte de ober dat die nog eens hetzelfde mocht brengen: Een wit wijntje en een pils.'' --> Ik twijfel aan de woordkeuze. Zou 'wenkte' niet beter 'gebaarde' kunnen zijn?
''Ze zaten al te lang in de friendzone.'' --> Ik ben (gelukkig) geen expert in de friendzone, maar ik denk dat je hier beter zou kunnen zeggen ''Hij zat al lang in de friendzone''. Volgens mij is het typsich voor dit begrip dat één van de partners vrienden wil zijn en de ander juist meer wilt. Dus één van hen plaatst iemand in de friendzone, de ander zit erin. 

Hele kleine opmerkingen maar dus, verder vond ik je verhaal gewoon steengoed! Bedankt voor je inzending! 
 

Groet,
Lotte Petersen