Lid sinds

3 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Opdracht #349 - Nachtelijke visite

Mijn ogen wennen langzaam aan de duisternis en ik probeer het silhouet van de persoon in mij op te nemen. Grote haakneus, een lang mager lijf en iets in zijn handen wat lijkt te glimmen door het streepje maanlicht wat naar binnen valt. Ik hoor zijn adem, die klinkt grommend en laag.

Hij zet steeds een stap dichterbij. Ik houd mijn adem in en wil bewegen maar het lukt niet. Mijn lichaam is loodzwaar en mijn armen en benen lijken te zinken door het matras. De man staat inmiddels een armlengte bij me vandaan. Een zure lucht dringt mijn neusvleugels binnen. Het lijkt wel een mix van zure melk en oud zweet. Ik voel een vlaag van misselijkheid opborrelen, die ik nog net kan wegzuchten. 

Plotseling tilt hij het voorwerp op en in een flits zie ik wat het is. Een bijl! Ik doe nog een poging tot gillen, maar ook mijn stembanden lijken verlamd. Er komt geen geluid en ik zet me schrap voor de helse pijn die komen gaat. 

Er gebeurt.. niets. Ik schrik wakker. De zon schijnt. De hond die bij me op bed is komen liggen likt langs mijn gezicht, met een zuur ruikende tong. Ik beloof mezelf voor de zoveelste keer nooit meer naar horrorfilms te kijken voor het slapen gaan.

Lid sinds

4 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Marlin, een ijzingwekkend verhaal. Kort en krachtig. Goed hoe de zure lucht op het einde weer voorbijkomt bij de hond. Zet je toch aan het denken.

Ik hoor zijn adem, die klinkt grommend en laag. ---> Ik moet in mijn beroep vaak naar de ademhaling luisteren, maar ik ben er nog geen tegengekomen die grommend en laag klinkt. 

Er gebeurt.. niets.  ---> klein zeurtje: het beletsel bestaat uit 3 puntjes na een spatie.
Er gebeurt ... niets

De hond die bij me op bed is komen liggen likt langs mijn gezicht, met een zuur ruikende tong. ---> achter liggen hoort een komma.

laatste zeurtje: verzin een originele eigen titel. Je bent nu nummer 5 met deze titel.

Lid sinds

3 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Marlin,

Mooi beeldend verhaal om te lezen!

Ik moest net als Fief even nadenken over een ademhaling die grommend en laag klinkt! ;-)

Lid sinds

2 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Marlin,

Bedankt voor je inzending! Ik vind je verhaal mooi geschreven en goed opgebouwd. De wending in het verhaal is wel wat voorspelbaar, maar ik vond dit niet storend. 

Wat suggesties:
- ''Een zure lucht dringt mijn neusvleugels binnen.''
Ik zou hiervan maken: 'langs mijn neusvleugels' of 'mijn neusgaten binnen'. 

- In de laatste alinea gebruik je wat zinnen die wat mij betreft wat subtieler kunnen. 
''De hond die bij me op bed is komen liggen likt langs mijn gezicht, met een zuur ruikende tong.''
--> Goed dat de zure lucht terugkomt, maar wellicht kun je dit anders verwoorden. Ik vind de herhaling er nu iets te dik bovenop liggen. 
''Ik beloof mezelf voor de zoveelste keer nooit meer naar horrorfilms te kijken voor het slapen gaan.''
--> Ook hier vind ik 'de grap' in het slot iets te makkelijk weggegeven. Misschien kun je dit kenbaar maken door een observatie van de televisie, een herinnering aan de film of een gesprek met een ander personage? Zo wordt het geheel iets natuurlijker en wat minder kort door de bocht.

Verder nogmaals erg mooi geschreven en een goede uitwerking van de opdracht! Bedankt voor je tekst! 

Groet,
Lotte Petersen