Lid sinds

4 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Administratie
  • Stagiair
  • Redacteur
  • Uitgever

Wekelijkse schrijfopdracht #349 - Nachtelijk bezoek

 

Iedere week kun je aan de slag met een nieuwe inspirerende schrijfopdracht. De opdrachten worden om en om uitgeschreven door schrijfcoaches Odile Schmidt, Frank Noë, Lizette van Geene, Mike van Holsteijn, Johanna Müller, Annemieke Heller, Lotte Petersen en Nadine van de Sande. Iedereen kan meedoen!

Lees hieronder de 349e opdracht, ga naar het forum van Schrijven Online en plaats je verhaal om gratis feedback te ontvangen.

Opdracht #349 - Nachtelijk bezoek

Door Lotte Petersen

Het is vier uur ’s nachts. Je schrikt wakker uit een gekke droom. Rechtop in bed probeer je jezelf te kalmeren. En dan, als je ogen aan het donker wennen, zie je het... Er staat iemand aan je bed. Je hartslag schiet omhoog. Wie staat er in je slaapkamer en wat komt hij of zij doen? 

Schrijf een scène van maximaal 400 woorden. Het hoeft geen compleet rond verhaal te zijn, zolang je de lezer maar prikkelt. Het genre mag je zelf bepalen.

Publiceren en feedback

Je kunt jouw verhaal publiceren op een speciaal onderdeel van het forum. Daar kunnen de schrijfcoaches en andere deelnemers feedback geven op het verhaal. Dat gaat zo:

  • Klik op deze link en voer jouw verhaal in (vergeet niet het nummer en de titel van de opdracht te vermelden in de onderwerpregel). Klik vervolgens op 'Bewaren'. Jouw verhaal is nu hier te vinden. 
  • Wacht op feedback of geef alvast feedback op andere verhalen.
  • Feedback geven op verhalen van voorgaande opdrachten mag natuurlijk ook! Andere verhalen zijn hier te vinden. 

Let op: je moet een profiel op Schrijven Online hebben om verhalen op het forum te kunnen plaatsen. Klik hier om een nieuw profiel aan te maken.

Over de schrijfcoach

Lotte Petersen (1993) is boekhandelaar en schrijver. Haar debuutroman, geïnspireerd op haar avonturen als nanny in Rome, verschijnt herfst 2021 bij HarperCollins. Lotte studeerde literatuurwetenschap en werkte enkele jaren als journalist en copywriter. Ervaringen die haar goed van pas komen bij het werken aan haar manuscripten. Haar schrijfstijl zou ze typeren als toegankelijk en humoristisch. 
In haar vrije tijd kijkt Lotte graag films of treint ze door Nederland. Ze woont samen met haar man en hun huisdieren in Eindhoven. Haar hondje Jonie houdt haar trouw gezelschap bij het schrijven. Lotte is aangesloten bij literair agentschap Sebes & Bisseling en werkt momenteel aan roman nummer twee.  

 

 

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Lotte, het intrigeert mij om te weten waarom je in jouw FB's telkens een aantal inzendingen overslaat. Is dit uit verstrooidheid of tijdsgebrek of zit er meer achter?

Lid sinds

3 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Gi, 

Ik streef er altijd naar om binnen 14 dagen na inzending feedback te plaatsen. De afgelopen week ben ik een paar dagen afwezig geweest wegens ziekte. Ik zal vandaag de laatste verhalen van feedback voorzien.

Mocht ik per ongeluk een verhaal over het hoofd zien, mag je mij altijd een privébericht sturen. Dan zal ik er uiteraard alsnog naar kijken! 

Groet,
Lotte Petersen 

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ok, Lotte, hopelijk ben je weer helemaal beter. Zoals eerder gesuggereerd zou ik aanraden (maar wie ben ik) om de feedbacks te beginnen met de eerst ingestuurde tekst dan loop je minder kans om iemand te vergeten. Als er een beletsel is (tijdsgebrek, ziekte, ... )is het nog zo correct tegenover de schrijvers om dit even te melden aan de redactie die dan op haar beurt een mededeling kan plaatsen. In ieder geval hartelijk dank om te reageren en te blijven coachen, hetgeen je trouwens voortreffelijk doet.