Lid sinds

3 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

die ogen

#345 een oude (on)bekende

"Schiet een beetje op, ik heb ontzettend haast!" riep Heijn na de bediening van het Cafe waar hij graag kwam. Haar kende hij niet. "De nieuwe", riep Hans, de barman. Ze was alles, behalve vlot. Floor, zo hete zij, had mooi haar. Zwart, krullend lang haar. Heijn stond op en liep naar Hans. "Man, waar heb je haar gevonden?" "Het is een studente, veel te jong voor jou." Dit verklaard veel. Een studente. Geef het een kans, jonge, dacht Heijn en verliet gehaast het Cafe, op weg naar zijn afspraak. "Wow, die had haast", riep Floor. "Hij is advocaat. Altijd druk. Het is Heijn Jacobs van Jacobs & Smit, een paar blokken verder" Floor verslikte zich bijna. Heijn Jacobs? Hier? Waarom? Het zal toch niet waar zijn? Ik ken hem alleen van verhalen. Van opa, van toen opa noch leefde. Heijn Jacobs, kom, er zijn meer honden die Fikkie heten.

"Mam, hoe oud zou Heijn nu zijn?" "Drie jaar ouder als ik, hoe kom je daarbij?" Dus 47. Het zou dus kunnen. "Niets, zomaar" Haar moeder vroeg nog na het wel en weh in de grote stad, hoe de studie beviel en of ze al vrienden heeft gemaakt. In haar hoofd zat Floor al heel ergens anders

 

 

 

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dromenland: tijd dat je wakker wordt en dit stukje herleest. Bij kort hoort niet altijd goed, helaas.

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Dromenland, welkom op het forum. Leuk dat je meedoet, alleen ... je verhaal rammelt en staat bol van schrijffouten. 
Tip: lees je tekst goed door voor je het plaatst. 
Een titel begint met een hoofdletter.

Ze was alles, behalve vlot. ---> hier hoort geen komma tussen.

zo hete zij, ---> zo heette ze.

Dit verklaard veel. -->  verklaarde

Geef het een kans, jonge,  ---> jongen

"Niets, zomaar" ---> achter zomaar hoort nog een punt.

Drie jaar ouder als ik,  ---> dan ik

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Ik zie hier wel een aanzet tot een mooi verhaal. Er zit veel in om uit werken.

Ik dacht even dat de titel Dromenland was 😀 'Die ogen', verklaart het natuurlijk. In die zin goed bedacht.

Taal- en schrijffouten maakt iedereen, laat je verhaal een volgende keer even door iemand lezen die de grootste fouten eruit haalt. Daar leer je zelf ook van.

Lid sinds

3 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Beste Dromenland,

Welkom & bedankt voor je inzending!

Je hebt een boeiende aanzet voor een verhaal geschreven. Echter kon ik niet helemaal volgen wie we in je verhaal volgen en wat er precies gebeurt. Ook heb je de opdracht van de supermarkt niet echt uitgevoerd, al is er in je verhaal natuurlijk wel sprake van een (on)bekende. Dit begrip heb je leuk toegepast!

Ik denk dat het je verhaal erg zou helpen als je wat meer de tijd te neemt om je personages te introduceren en de lezer in het verhaal mee te nemen. Deel het verhaal voor jezelf in in kleine scènes, en houd voor ogen wat wanneer gebeurt. Zo creëer je meer structuur.

Verder kan ik wel echt in de tekst lezen dat je veel plezier hebt in het schrijven en er gevoel voor hebt. Ga zo door! Bedankt voor je inzending!