#342 Altijd als ik dat liedje hoor...
We hingen samen maar wat op de bank voor de tv, mijn puberdochter en ik. Ze had de hele dag al nergens zin in en zei niet veel, zoals dat soms gaat met pubers, maar 's avonds wilde ze wel samen een film kijken.
Dus ik had het wat gezellig gemaakt met kaarsjes aan en iets lekkers op tafel en we waren er helemaal klaar voor.
De film was nog maar net aan de gang toen opeens in de hele straat de stroom uitviel.
Dat was dus niet even snel te verhelpen met een nieuwe stop.
Gelukkig brandden de kaarsjes al en hadden wij nog steeds dat oude radiootje op batterijen en bij gebrek aan beter was dochterlief wel te porren om een spelletje te doen.
Het had wel iets. In een tijd waarin alles snel moet en we gewend zijn van alle technische gemakken voorzien te zijn zaten wij nu gezellig bij kaarslicht een spelletje te doen. Kneuterigheid ten top zou je kunnen zeggen.
En wat hebben we gelachen toen even later op de radio het nummer Where were you when the lights went out in New York city werd gedraaid!
En u snapt het wel, iedere keer als ik nu dat liedje hoor zie ik in gedachten weer mijn lachende puberdochter voor me en komt dat gevoel van toen weer even terug.
Meer een column dan een…
Meer een column dan een verhaaltje, maar dat maakt niet uit. Een vriendelijk geschiedenisje, dat ik graag heb gelezen.
Inderdaad, zo denk ik er ook…
Inderdaad, zo denk ik er ook over.
Hoi Moon, een mooi verhaal…
Hoi Moon, een mooi verhaal waarin je heel treffend een puberdochter typeert. En: quality time.
Graag gelezen.
Dank voor jullie reacties…
Dank voor jullie reacties Bobcom, Katja en Ton.