Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

# 342 Een beetje vreemd

 

Bij zijn eerste bezoek bekeek hij hoofdschuddend en met gefronste wenkbrauwen mijn huiskamer, hij tekende ruwe schetsen op zijn notitieblok en raadpleegde zijn tablet. Ik vreesde het ergste.
Mijn woonkamer is toe aan een opknapbeurt en van een vriendin kreeg ik het nummer van haar stylist.
‘Hij is een beetje vreemd, maar hij verricht wonderen,’ verzekerde ze me.

‘Wat denkt u?’ In gedachten zag ik een ingrijpende renovatie voor me.
‘Tja, hoe zal ik het zeggen,’ zei hij met een ernstige blik, ‘u hebt er goed aan gedaan mijn hulp in te roepen. Wat deze ruimte nodig heeft, is kaarslicht. Zeker in deze sombere tijd.’
Ik stond perplex. Kaarsen? De man vroeg goud voor een advies en het enige wat hij kon bedenken was kaarslicht?
Met de woorden van mijn vriendin in mijn achterhoofd stemde ik schoorvoetend toe.

Vandaag is het zover en om niet in de weg te lopen, ga ik met mijn vriendin shoppen.
Aan het einde van de dag keer ik terug naar huis, met een visioen voor ogen van honderden kaarsen in alle maten.
In de hal komt een penetrante verflucht me tegemoet, wat ik niet kan rijmen met het beeld in mijn hoofd. De stylist gaat me voor naar de woonkamer en in de deuropening blijf ik sprakeloos staan. De muren zijn geverfd en alles is gehuld in een vreemdsoortig oranje gloed. Mijn kamer oogt als een grote eierdooier, maar geen kaars te bekennen, niet eens een waxinelichtje.
Zelfvoldaan laat hij mij de kleurstaal zien: Kaarslicht.

 

https://www.kleurenwaaier.nl/kleur/praxis-nieuw-Kaarslicht-kaarslicht/
 

 

Lid sinds

3 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Fief, grappig verhaal met een stylist die qua pedenterie een beetje doet denken aan een paar detectives uit de vorige opdracht. Als je die link onderaan vooraan had gezet had je een fors bedrag bespaard; had je stylist niet zo'n makeoverlaptop als op de teevee bij zich? 
Btw: moet het niet eerder doordringende dan indringende verflucht zijn? Voor mij is het eerste fysieker, het tweede mentaler. 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Bob, Indringend vervangend. Inderdaad een hoog detective gehalte. Een en ander aangepast. Dank je wel voor het lezen en je reactie.

Lid sinds

4 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Erg leuke, originele invalshoek, en zoals gebruikelijk weer prima geschreven. Hoe kwam je op die kleurenstaal trouwens?  Had je op "kaarslicht " gegoogled?  Of woon je nu echt in een eierdooier? ;-)

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Ha ha Aurora, inderdaad gegoogeld op kaarslicht en toen kwam ik de kleurstaal tegen. Ik heb in mijn keuken inderdaad een zonnige muur, maar gelukkig geen eierdooier-gevoel.

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Prachtig verhaal, Fief, met plezier gelezen.
Een kleurstaal laten zien als de verf al op de muren zit, lijkt mij mosterd na de maaltijd, dus dat is ongeloofwaardig. Wellicht kun je daar iets anders op verzinnen.

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Musonius, hij laat de kleurstaal alleen zien om de naam te onthullen. De hp vertrouwde op het advies van haar vriendin. Ze liet zich verrassen en dat is gelukt. Mensen worden wrl vaker op deze manier verrast in programma's als "Weer verliefd op je huis"

Lid sinds

3 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Deze kleur kan - afhankelijk van de stand van mijn beeldscherm - inderdaad voor een verrassing zorgen. Dit soort verrassingen kun je beter vermijden.
Grappig verhaal.

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ja, Fief, ik ken die programma's. Ik heb er eens een bijtend spotlied op geschreven:

Kaarsjes en kussentjes

De dames stonden maandagmorgen samen op m'n stoep
Ze duwden mij opzij en kwamen binnen
Ze riepen: Kijk die meubels eens! O' wat een ouwe troep!
Hoe kun je dat toch allemaal verzinnen?
Je huis krijgt een make-over, want, mijn God, wat is het saai
De tijd is overrijp voor de ultieme ommezwaai

Want met wat kaarsjes
En met wat kussentjes
En met een vaasje zonder bloemetjes alleen maar voor de sier
En nog wat kaarsjes
En nog wat kussentjes
Wordt het nog wel reuzegezellig hier

[...]

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Musonius, dit lied had je ook als invulling van de opdracht kunnen plaatsen. Briljant. En dan die geijkte reacties: oh wat gaaf!

Lid sinds

3 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik zou al rennend wat nieuwe verfpotten gaan halen mocht mijn hele kamer eruitzien als een eierdooier. Wel leuke twist en graag gelezen! Groetjes, V.