Lid sinds

3 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#339 - De inleefoefening

“Doe je ogen dicht, Tony. Relax!” 
Haar zoete adem smaakt naar snoep. Ik vlei me languit in het zachte leder.

“Vandaag doen we een inleefoefening.”
Ze heeft mooie borsten. Haar rode jurk doet me denken aan mijn vrouw. Mijn mooie, lieve vrouw. Weg.

“Adem in... Adem uit... Beeld je in dat je wakker wordt als een spinnetje in je bedje.”
Ik zie mijn bedje maar was met haar andere dingen aan het doen. Maar goed. Zij is de therapeut en ik ben de patiënt. En ik wil echt wel genezen! Ik doe mijn best en plots voel ik het.

“Haar! Stijf haar!”
Ik schreeuw het uit zonder mijn ogen te openen. Ik voel hard haar op mijn poten en op mijn lijf. Ik heb meer poten en minder lijf. En veel ogen aan schakelaars in mijn brein.

“Ik heb schakelaars.”
Ik zucht. Schakelaars die ik niet ken. Alles zie ik wazig. Haar blonde haren als een gele zon.

“Ik zag niks, maar nu zie ik ultrascherp.”
Een schakelaar had ik uitgeprobeerd. Het werkt dus als de knop met lenzen in mijn gsm. De kleine sproetjes op haar neus lijken bergen. Mascara rond haar ogen als rivieren van zwart. Haar mooie blauwe ogen als diepe oceanen. Ik klik naar een andere schakelaar, alles wit. Deze is enkel voor de nacht. 

“Erg koud, Ik ben niet meer warm.”
Mijn vingers tintelen niet meer en mijn warmte is verdwenen. Koudbloedig wordt mijn hoofd. De liefde lijkt verloren, ik wil alleen maar doden. Ik wil mijn webben spinnen. Mijn haren ruiken prooien. Hun radeloze acties zullen zichzelf vaster pinnen.

“Ik wil jou opeten! Ik wil jou opvreten!”
Ik jank het luid en oprecht. Het is mijn diepste wens.

“Tony! Je bent weer met me aan het spelen!”
Ze schaterlacht. Het gaat weer over haar.

Lid sinds

4 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Tony, een realistische inleefoefening. Ik ben er nog niet uit of hij inderdaad bij een therapeut is, of dat het een seksspelletje is (gezien de laatste zin).
Leuk geschreven, goed bedacht.

proeft  --> smaakt. Proeven is kijken hoe iets smaakt

Beeldt je in  --> zonder t

Hun radeloze acties zullen zichzelf vaster pinnen. --> wie is hun?

Lid sinds

3 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Tony, rijkelijk beklemmend geschreven. Met spanning gelezen.

De aanhalingstekens brengen me wat in verwarring - ik had wat tijd nodig om door te krijgen dat je je eigen spinsensaties opnoemde. Vooral dat "ik zucht" zet me een beetje op het verkeerde been, na de constatering van de schakelaars.

---"vingers tintelen met meer" ---niet meer? En misschien dat "webben willen spinnen" voor de zin met de prooien kan, zodat duidelijker wordt van wie de radeloze acties zijn?

"ik wil jou opeten" sluit voor mijn gevoel beter aan bij de slotalinea dan de nachtschakelaar. Maar misschien mis ik wat en kun je  dat toelichten.

 

 

Lid sinds

3 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@Katja: dat zou kunnen, of een therapie voor iets helemaal anders waar dit een minder geslaagde oefening was van de therapeute, of nog iets helemaal anders.

@Fief: yes dank voor de correcties, ik paste het aan. Hun slaat op de prooien, met de suggestie van Bobcom, is het duidelijker (niet het doden)

@Bob: sorry voor de verwarring, als het niet afstotend verwarrend is, vind ik het geslaagd. 
dank voor de correcties, ik verplaatste ook de schakelaar naar wit naar het stuk van de schakelaars, maakt het einde vlotter inderdaad.

Lid sinds

3 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@Tony: zeker niet afstotend, leest lekker weg. Moest alleen even de situatie voor me zien, maar die is nu springlevend!

nag: hun radeloze acties zullen zichzelf vaster pinnen > met hun radeloze acties zullen ze zichzelf vaster pinnen?

nag: dat zuchten blijf ik lastig vinden. Kan je je ogen niet stijver dichtknijpen of zo? Het heeft tenslotte met kijken te maken. 

 

 

 

Lid sinds

3 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wat ik vaak leuk vind aan jouw verhalen: ze hebben altijd een soort speelsheid - man/vrouw verhoudingen als ik het goed heb. Nu ook weer. Ik lees jouw verhalen altijd met interesse.

Geen enkele kritiek overigens. Gewoon graag gelezen.

Lid sinds

3 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@Madrid: dank! ik doe overdreven mijn best een eigen 'stijl' te maken. We zien wel wanneer het begint te vervelen.

@Bobcom: Ik zucht graag. Maar ik zie je punt. Ik hou het nog wat in beraad. Dank!

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Er is niets mis met Tony's inlevingsvermogen. 

Goed gevonden invulling van de opdracht en net zo goed geschreven. Je laat de spanning stijgen, de spin het langzaam overnemen en dan sta ik met die laatste zin ineens weer in de praktijk en het gewone leven.  Top!

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Tony, ik las je verhaal twee keer, om twee keer te kunnen genieten. Prachtig perspectief, originele setting. De therapeute geeft te denken; wie had er uiteindelijk baat bij deze sessie? 😋

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hi Tony, interessant verhaal! Doordat je de setting enigszins vaag houdt, wij niet weten wie wie is en wie het wanneer tegen wie heeft, kunnen we het verhaal zelf nog een beetje invullen. Het is altijd gevaarlijk om de setting vaag te laten, omdat je dan het risico loopt dat lezers het verhaal helemaal niet snappen of afhaken, maar volgens mij is het in dit verhaal goed gelukt.

Graag gelezen!