Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#338 het geheim

 

 

“Jill! Schiet eens op!” Hijgend liep Joe voor zijn vrouw uit. De lerares liep rustig achter hem aan. Biden wees naar de hoek van de kamer. “Kijk, dit wilde ik je laten zien”.  
“Och jeetje...” zei the First Lady geschokt, “Wat moeten we hier nu mee? De kist moet weg!”.  

De president keek naar de met spijkers aan elkaar gemaakte houten planken. Met veel moeite was het deksel omhooggekomen. Een paar dagen geleden was dit zijn project geworden. Wachtend tot het later op de dag was, zodat er minder personeel zou zijn die hem zou kunnen volgen. Totaal niet vertrouwend op zijn zogenaamde staf. Ze waren zo nieuwsgierig, als het even kon vonden ze hun telefoon belangrijker dan de taken die ze werkelijk moesten doen.  

Het grote houten geval had op slot gezeten. Pennen en paperclips hadden niet geholpen om het slot los te krijgen.  Die nietsnutten wilde hij ook niet vragen naar een gereedschapskist. Dan wilden ze gelijk weten wat er was. Hij was juist zo trots op deze vondst. Zijn geheim. Willen weten wat zijn zielige oud-tegenstander in die kist had zitten. Voor de kist openging, had hij al gefantaseerd over wat erin zat. Misschien stoute seksspeeltjes, tijdschriften. Of een van de zielige spullen die op de markt gebracht waren, zoals Trump Vodka, Donald Trump beer, of zijn look-a-like Monopolyspel.  

Een kaarsenkandelaar en heel hard en vaak met alle kracht slaan op het slot, had ervoor gezorgd dat het slot losging. Zijn rug deed zeer, maar deze voelde hij niet meer door de verbazing over wat tevoorschijn kwam. Eerst maar even laten bezinken, dan bedenken wat ermee te doen.  

In de kist lagen allemaal artikelen, papieren en boekjes over hem. Ook een grote map waarop heel groot stond: Doel 2020. Aan de binnenkant van de map stond er: Hoe laat ik Joe Biden winnen zonder gezichtsverlies.  
 
Bladerend in het boek zag hij hoe hij dit doel wilde bereiken. Zorgen dat er mensen achter hem blijven staan, het verlies minimaal laten zijn. De uitslag moest spannend zijn, anders was het niet geloofwaardig, aldus Trump. Sommige informatie was al specifiek gepland. Zijn rivaal had geweten dat de toen nog toekomstige president zou beginnen over zijn zoon. Er zaten zelfs berekeningen bij, wanneer hij wel of geen empathie zou tonen. Verschillende uitkomsten en stappen, zorgvuldig beschreven.   
Berekeningen wat er zou gebeuren wanneer ‘Lord Voldermort’ veel meer plaatsen zou bezoeken. Alles was uitgedacht.  
 
Hoe meer de kist bekeken werd, hoe meer duidelijk werd dat dit alles gepland was. Deze verzameling was al jaren geleden begonnen. Nog ver voor de verkiezingen van Obama.  

Dat Jill dan ook geschrokken reageerde op het eerste gezicht, begreep hij wel. Het leek wel of de 'man-baby’ verliefd was op zijn ‘slow Joe'. Toch begrijpt hij het nu. Dit was allemaal een groot politiek spel.  

 

 

 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Sanne, ik weet niet of jouw verhaal helemaal geloofwaardig is. Hoe kon Trump "al ver voor de verkiezing van Obama" weten dat hij het ooit tegen Biden op zou gaan nemen? Het idee van het verzamelen van informatie in de kist vind ik wel origineel. 

Hijgend liep Joe voor zijn vrouw uit. De lerares liep rustig achter hem aan. ---> zo leest het alsof het om twee vrouwen gaat. 
Hijgend liep Joe voor zijn vrouw uit, die rustig achter hem aanliep.

Wachtend tot het later op de dag was, zodat er minder personeel zou zijn die hem zou kunnen volgen.  ---> zou zijn en zou kunnen volgen. Dat leest niet vlot. Misschien:  ... zodat hij door het personeel gevolgd zou worden.

Het grote houten geval had op slot gezeten. Pennen en paperclips hadden niet geholpen om het slot los te krijgen.   -->  het leest mooier als je het actiever schrijft: Het grote houten geval zat op slot. Met pennen en paperclips hielpen niet om het slot los te krijgen.

Hoe meer de kist bekeken werd, hoe meer duidelijk  ---> "hoe meer duidelijk" moet volgens mij "hoe duidelijker" zijn. 
Joe is toch de enige die de kist bekeek? Moet het dan niet zijn: Hoe meer hij de kist bekeek ...

Toch begrijpt hij het nu. Dit was allemaal een groot politiek spel.  --> het hele verhaal staat in de verleden tijd, behalve deze laatste twee zinnen. 

 

 

Lid sinds

3 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Nou, dat is weer eens een heel andere insteek. Je weet het nooit met die Trump. Wel iets over de top, wat het dan helaas ongeloofwaardig maakt, zoals Fief al zegt: dat Trump dit al bedacht zou hebben voordat hij uberhaupt zelf President was. Met spijkers aan elkaar gemaakt houten planken vind ik ook niet heel goed getroffen. En een kaarsenkandelaar? Zijn er ook andere? 

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@Sanne, ik vind de insteek en idee van jouw verhaal heel goed. Echter leest het nog niet erg vlot. Hoe je het beter kan doen is voor de coaches (en terechte opmerkingen van coach Fief). 

 

Genoten van je creativiteit!

Lid sinds

5 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dag Sanne

Je hebt heel wat moeite gedaan om met een heel andere insteek te komen, dat op zich vind ik al heel knap. Toch mangelt er het ene en het andere aan je tekst en dat heeft een stukje te maken met slordigheid in zinnen (tekst op papier zetten, even laten bezinken en dan nog eens kritisch nalezen) , en snelheid denk ik.

Het mooie aan teksten en verhalen is dat je niet alles expliciet moet benoemen enerzijds, maar anderzijds er niet vanuit mag gaan dat de lezer je fijne vondsten ook zal smaken: zoals deze zin: Een kaarsenkandelaar en heel hard en vaak met alle kracht slaan op het slot, had ervoor gezorgd dat het slot losging... Dit wringt op de ene of andere manier. En zo heb je nog enkele zinnen die wat vast lijken te zitten.

Ik lig er zelf niet van wakker of het verhaal nu kon waar zijn of net niet. Alle ingezonden verhalen rond deze opdracht zijn niet waar. Ik wil daar niet over discussiëren, essentieel is en blijft wel dat 'de leugen' geloofwaardig moet overkomen. Dat is nu jammer genoeg niet het geval (cf. commentaren mede-lezers).

Laat je niet ontmoedigen.

Johanna

   

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Bedankt voor jullie feedback allemaal.

Jammer dat jullie het ongeloofwaardig vinden, want ik vind het best aannemelijk eigenlijk. Ik bedoel.. het had gekund dat er een organisatie was die Trump die opdracht gaf en dat hij Biden al jaren volgde enzo toch (of juist die info kreeg via de organisatie?) Of is mijn fantasie nou echt iets te rijk? In mijn fantasie wereld klonk het iig heel logisch.