Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#336 Op de valreep

Op de valreep

Het was een goed debat geweest. Hij had zich weer eens vast kunnen bijten en zijn stokpaardje van stal kunnen halen. Niets zo lekker als om de zaak die hij al jaren bepleitte, ook in het licht van de huidige ontwikkelingen op de agenda te kunnen zetten. Hij had de premier onder druk weten te zetten met zijn scherpe retoriek. Niet of nauwelijks onderbouwd met feiten, maar het ging om het effect dat hij creëerde. En wat de mensen thuis geloofden als het journaal er verslag van deed natuurlijk.

Na een lange dag was hij nu op weg naar huis. Met een vriendelijk knikje had hij zijn chauffeur bedankt voor het openhouden van het portier van de dienstwagen. Terwijl hij langzaam wegdoezelde in het zachte leer op de achterbank, schoot hem opeens wat te binnen. De operatie van de jongste dochter van een van zijn beveiligers. Dat was vandaag, toch? Snel opende hij zijn agenda en zag dat hij het in de kantlijn had genoteerd. Het was inderdaad vandaag. Hij leunde naar voren en vroeg aan de chauffeur of ze nog even langs het centrum konden rijden.

De grote auto stopte bij het winkelcentrum en hij stapte snel uit. ‘Blijf jij hier even wachten, Raymond?’ vroeg hij de chauffeur, ‘ik ben zo terug.’ De speelgoedwinkel ging bijna sluiten, het ene rolluik was al omlaag. Gelukkig kon hij nog net naar binnen glippen. Hij kocht een prachtig spel en een cadeaubon en rekende af. Terug in de auto gaf hij de opdracht om via het huis van Jan te rijden zodat hij het cadeau persoonlijk kon afgeven. 

's Avonds kreeg hij nog een appje van Jan. Zijn dochter maakte het goed en was verguld met haar cadeau.

 

 

 

 

 

Lid sinds

4 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Mooi verhaal. Volkomen naturel, klinkt het. Ja, dat is de andere, de fraaie kant van de politicus. Prachtig subtiel, van zo'n man moet je wel houden😄.

Lid sinds

4 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Leuk verhaal, duidelijk in de pre-coronatijd, (of hij weet een illegaal geopende speelgoedwinkel te vinden, die achter het rolluik voor de vaste klanten een voorraadje heeft klaar staan).

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Goed gedaan. Kleine tip: probeer dubbel woordgebruik in navolgende zinnen te vermijden. (zin één: lekker, zin twee: lekker) alsook teveel zinnen te starten met "En". Maar terug, ik heb geen recht van spreken en misschien is net dat je raison d'être en wordt je net daarom wereldberoemd!

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dank je wel voor de mooie woorden!

@MCH Ik had inderdaad de pre-coronatijd in gedachten. Of misschien afhaal vanaf volgende week...

@Tony je hebt gelijk, ik moet beter op dubbele woorden letten. Je andere punt neem ik ook mee. Soms moet het kunnen, een zin starten met 'En', maar niet te vaak.

Update: Ik heb wijzigingen verwerkt.

Lid sinds

4 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Op de één of andere manier zie ik hier Wilders voor me (retoriek, premier onder druk zetten, beveiligers) maar het kan natuurlijk om elk ander oppositielid gaan. Wel een verhaal dat nostalgische gedachten oproept met iets dat in de kantlijn van een agenda gekrabbeld wordt (papieren agenda? Oh yes!) en een speelgoedwinkel die aan het sluiten is en je nog binnenlaat zo aan het eind van de middag. Onbedoeld(?) wordt m'n verlangen naar normaal aangewakkerd.

Qua opdracht denk ik dat je goed in bent geslaagd. HP laat zich echt van een vriendelijke kant zien en dat gebeurt met politici niet al te vaak.

Lid sinds

5 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Ach, politici zijn ook maar mensen. Ik kon uit het verhaal ook niet opmaken of je iemand speciaals in gedachten had, maar dat hoeft ook niet. Prima verwoord. Graag gelezen.

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik had persoonlijk wel een Wilders achtig personage in gedachten, maar wilde dat niet met naam en toenaam erin zetten. Eenieders politieke voorkeur is tenslotte anders en daar gaat het hier niet om.

De nostalgische gedachten waren niet per se expres, meer onbedoeld, de nieuwe (corona) werkelijkheid zit nog niet echt in de pen

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Prima gedaan, hier en daar heb je details gepend die toch de minder vriendelijke kant laten zien. Pas altijd op dat je als schrijver niet tussen je onsympathieke personage en de lezer gaat zitten met je oordeel.