Lid sinds

4 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#336 Je kan het!

'Kom op jongen, je kan het.' Met deze woorden coachte Donald mij tijdens het putten. 
Nu ben ik niet zo’n golftype en het was de eerste keer dat ik in een spencer boven een belachelijke broek over het gras naar een vlaggetje liep.

Zelf was Donald een begrip binnen en buiten de golfwereld: sportief, een goede verliezer en nooit te beroerd om je een extra kans te geven. Hij legde mijn balletje nog een keer terug op een redelijke afstand van het gat in de grond, door Donald consequent “The hole” genoemd, op zich een logische term voor “Het gat”, en liet mij een paar keer oefenen.
Hij legde voorzichtig zijn hand op mijn schouder en duwde mij beter in positie.
‘Niet te hard tikken en probeer de bal recht te raken,’ zei hij, en ja hoor: de bal ging erin. Al moet ik eerlijk zijn, Donald gaf met zijn voet de bal het laatste tikje in de goede richting.

Ontspannen liepen we na het eerste veldje nog zeventien grasveldjes over, sommige met een zandbak als hindernis, sommige met een watertje, her en der een bosje en twee van de zeventien grasveldjes hadden een combinatie van deze drie om mij het moeilijk te maken. Bij elke hindernis gaf hij advies, legde de bal recht en hielp hij met het bepalen van de richting, slaghout en houding. Zelf deed hij rustig aan en probeerde mij te laten winnen. 

In de kantine, Club House geheten, riep hij: ‘Deze jongen heeft van mij gewonnen,’ en gaf een rondje. Op de leestafel pakte hij een krant waaruit hij bewonderend een stukje voorlas en becommentarieerde het lastige werk van de onderzoeksjournalist. ‘Gelukkig zijn er nog mensen die zich inzetten voor de waarheid,’ zei hij.

Lid sinds

3 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Pf, werkelijk? Zou kunnen als je geen gevaar vormt voor de man. Maar zeker heeft zelfs hij ook zijn goede kanten. The hole, ja, helemaal in stijl😊

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Prachtig. Ben zelf in de zomer een keertje wezen golfen (zo'n kleine 9 holes). Best wel leuk, maar zulke types lopen er inderdaad rond ja!

Volgens mij zie ik bij 'niet te hard tikken' enkele quootjes en eerder gebruikte je dubbele.

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Het doet er niet toe of hij het kan of niet. In dit verhaal kan hij het. Ik vind het vlot geschreven maar mis te begrijpen wie de ik persoon is. Dat gezegd, lekker vlotte zinnen!

Lid sinds

4 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

@Tony, de persoon is voor sommige mensen in te vullen als een voormalig president. Dat gezegd hebbende,  kan je ook een vervelende eend invullen. 
En als iemand een vervelende buurman, neef of collega Donald heeft, mag dat natuurlijk ook. 
Overigens, als je een andere naam invult en hierbij bedenkt dat een schrijver, om geen last van een lasteraanklacht te krijgen, een fictieve naam kan gebruiken en iemand in zijn omgeving zou kunnen bedoelen (wat niet zo hoeft te zijn), dan kan je ook andere mensen nemen waar je een hekel aan hebt.

Lid sinds

4 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ja, leuk, MCH, ik kreeg bijna sympathie voor de man. Bijna. :)

Bijzonder hoeveel politici worden ingezet voor deze opdracht. Blijkbaar zijn zij toch de eerste aan wie we denken als het gaat over personen die we niet mogen.

Lid sinds

4 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

@ Vincent en Gi. Ik heb natuurlijk in mijn omgeving gekeken, op mijn werk, en verder. Maar Politici hebben blijkbaar de meeste eigenschappen van een niet-te-mogen-mens. Leugenachtigheid, ego, niet denken-wel praten, gluiperigheid enz. enz. zijn in ruime mate aanwezig. 

Jullie zullen zien, als het over aardige, betrouwbare en leuke mensen gaat, is er geen spoortje van politiek meer op dit forum over.