Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#336 - Door

Door

Moet ik doorgaan of niet? Ik weet het niet, oprecht niet. Wat zijn de gevolgen van stoppen, wat zijn de gevolgen van doorgaan? De medi ahebben mij volledig verguisd, vele kiezers teleurgesteld verlaten. Er moeten knopen doorgehakt worden. Waar doe ik het voor? Uiteraard voor mezelf, maar ook voor anderen. Ik geef mensen een stem, mensen die anders niet gehoord worden. In feite ben ik daarmee de ware vox populi, de stem van het volk. Het verwoorden van het ongehoorde deel van de bevolking, is dat eigenlijk niet een zeer nobele taak? Al is het maar een kleine groep, ze vertrouwen op mij, ze hebben hun vertrouwen in mijn handen gelegd. Al zou dat vertrouwen afnemen, ik moet door voor de mensen die nog wel in mij vertrouwen, al is dat nog maar zo'n kleine groep. Ik moet door.

Lid sinds

4 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Het mantra is duidelijk, Wammes.

Eerst gaat het om mensen die hij vertegenwoordigd; hij is de stem van het volk, dan nog maar van een minderheid, die hem vertrouwd, en tenslotte een minderheid die hem nog een heel klein beetje vertrouwd. Gewoon doorgaan! Met oogkleppen op. Haha, goed gevonden.

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ha Wammes! ;) Goed gevonden, al vind ik het meer een intern excuus dan dat hij/zij vriendelijk is geworden.

Klein typootje: "media hebben"

Lid sinds

5 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Wannes, welkom op het forum. Je mocht voor deze opdracht 300 woorden gebruiken. Dat mogen er uiteraard ook minder zijn, maar met de 140 woorden die er nu staan vind ik het een mager verhaal. Op zich is deze gedachtegang prima beschreven, maar wellicht kun je het in een bepaalde setting zetten. Staat hij voor de spiegel zijn kapsel te fatsoeneren en komt deze gedachte in hem op? Leest hij in de krant weer een vernietigend artikel en verantwoord hij hiermee zijn ideeën. Naar mijn mening kun je er nog wel iets meer van maken, iets meer over de persoon zelf vertellen.

De medi ahebben mij volledig verguisd, vele kiezers teleurgesteld verlaten.  --->  behalve de typo, klopt de zin na de komma niet.  ... verguisd, vele kiezers mij teleurgesteld verlaten.

Al is het maar een kleine groep, ze vertrouwen op mij, ze hebben hun vertrouwen in mijn handen gelegd. Al zou dat vertrouwen afnemen, ik moet door voor de mensen die nog wel in mij vertrouwen, al is dat nog maar zo'n kleine groep.  --->  4x vertrouwen achter elkaar. en 2x "als is het maar een kleine groep". Dat stoort. Misschien:
Al is het maar een kleine groep, ze hebben hun vertrouwen in mijn handen gelegd. Voor die mensen moet ik doorgaan. 

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Als antwoord op door Katja Stienen

@Katja: in jouw reactie graag drie 'd' s door 't' vervangen aub.
@Fief: in jouw reactie een dt foutje...(verantwoordt hij)
@Wannes (en dus niet Wammes, Katja en Tony...): ik heb een licht vermoeden dat dit stukje iets met Nederlandse politiek heeft te maken, geen spek naar mijn bek, helaas.

Lid sinds

5 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

@ Gi, bedankt voor je opmerkzaamheid. Fijn dat we ook op onze reacties feedback krijgen. 
Het verhaal kan zowel op Wilders als op Trump slaan, maar ook op iedere andere politieke figuur.

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Het is een achterlijk trekje. Maar eens iemand in mijn vriendengroep - heb ik er nog? - een voornaam verkeerd verwoordt, blijf ik erbij. Vandaar, vanaf nu, officieel, ben je voor mij, en hopelijk voor iedereen op het internet, WAMMES!

Ik weet het, het neigt naar pestgedrag, of op zijn minst geplaag. Ik excuseer me alvast, ook al vind ik je (erg korte) tekst goed, je blijft wammes voor mij!

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Bij het lezen van deze monoloog lees ik nog steeds de stem en oordeel van de schrijver, die de personage niet mag. Het is een heel lastige opdracht, weet ik. Maar ik denk wel dat je ervan groeit als schrijver.