Lid sinds

3 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Opdracht #335 - Happy place

 

Aftastend tikt ze met haar vingers op de fluweelzachte dekens op het bed.

Ze grijpt een hoopje deken vast en maakt er kleine, cirkelvormige bewegingen mee langs haar wangen. De haartjes op haar huid staan rechtop door het uiterst zachte gevoel van de dons.

Aarzelend steekt ze haar hoofd onder de dekens. De geur van oude boeken vermengd met een zwoel muskusparfum dwarrelt op haar neer. Nieuwsgierig kruipt ze verder onder de dons en voelt de warmte van kaarslicht, dat haar in de verte tegemoet danst. Ze gaat erop af. Naarmate ze dieper en verder onder de lakens kruipt, ervaart ze een stilte die haast ontroerend is. Muisstil als een mol onder de grond graaft ze verder en dieper door de zijdezachte, schemerende boekengang. Het einde van de tunnel is bijna in zicht. Die geeft uit op een gezellige en warme ruimte, badend in het licht van duizenden kaarsjes. De nissen in de muur zijn van kop tot teen gevuld met boeken allerlei. Op de achtergrond klinkt geknetter van een gezellig haardvuur. Een paar tellen blijft ze staan, gehypnotiseerd door de opzwepende dans van felrode vlammen.

Ze kijkt in het rond, tovert een glimlach op haar gezicht en kiest een boek. Voor het knusse haardvuur ligt een schapenvachtje klaar. Met haar boek in de hand vlijt ze zich neer. Glijdt ze weg naar een andere wereld.

Dit is haar leesplek. Van haar alleen. Veilig, warm en geborgen. Diep verstopt onder de dekens. Waar ze haar fantasie de vrije loop laat en boeken haar bondgenoten zijn.

 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Schone Schrijfster, welkom op het forum. Wat een heerlijke plek heb je beschreven. In fantasie kan alles, zelfs een open haardvuurtje onder je dekens. Graag gelezen.

Klein zeurtje:
het uiterst zachte gevoel van de dons.  ---> de donshaartjes, maar het dons.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Een mooi donszacht verhaal. Het begint vervreemdend, maar ik raak al lezend wel overtuigd van het bestaan van deze plek.

'Geeft uit op' kende ik niet, maar begrijp ik wel. Net zoals ik even haperde bij 'kop tot teen' waar ik 'top tot teen' gebruik, maar Google is mijn vriend en ik begrijp dat het vaker gebruikt wordt. 

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Schone Schrijfster, ik hoef er niet veel woorden aan vuil te maken: heerlijk hoe je ons meeneemt naar jouw geluksplek! Ik heb genoten.
Nog een tip; als titel gebruik je het thema van de opdracht, terwijl de meeste forumleden hun inzending een passende titel meegeven. Ik zie dat zelf als een onderdeel van de opdracht.

Lid sinds

5 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

 

Hi Schone Schrijfster,

Een mooie leesplek en een leuke manier om daar te komen! Ik denk dat je met een paar kleine details nóg meer indruk kunt maken.

Zo vroeg ik mij aan het begin van het verhaal af of ze al in bed ligt of dat ze er nog in moet stappen. Je kunt haar bewegingen/lichaamstaal iets uitgebreider beschrijven, zodat we duidelijker voor ons zien wat de situatie is en wat ze doet.

Hoe ziet de tunnel eruit? Is daarin alles nog van lakens gemaakt? Zo ja, dan is ‘boekengang’ misschien niet het juiste woord. Je beschrijft de uiteindelijke leesplek heel duidelijk, maar ik ben ook nieuwsgierig naar de weg ernaartoe!

Hartelijke groet,

Kelly