Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#334 Maria

 

Ken je dat gevoel, wanneer je het huis verlaat en je echt wel weet dat je de deur op slot hebt gedaan, maar dat je dan toch twijfelt? Dat een of andere mysterieuze kracht je terugtrekt, je kunt het niet weerstaan en dat je jezelf enkele tellen later bij de voordeur aantreft? Die kracht had Maria op mij en het toeval wilt het hebben: hier sta ik te staren naar haar voordeur. Op veilige afstand, natuurlijk. ‘Kom nog een keer in de buurt van mijn dochter en ik maak je af.’ Het was geen dreigement van haar vader, maar een simpel feit. Ik had de wapens ooit gezien, wat tot al deze ellende had geleid.
Maria… zou ze aan mij denken zoals ik aan haar? Wist ze dat ik een plan had? Op de bovenverdieping ging een lamp aan en door de dunne gordijnen zag ik haar. Wat was ze prachtig. Mijn handen beefden en ik likte aan mijn lippen. Heel even overwoog ik om via de regenpijp naar boven te klimmen. Het raam kon misschien wel open en dan kon ik haar in mijn armen sluiten. Haar kussen. Haar bevrijden. Ons leven kon dan beginnen. Zonder haar kon ik niet leven.
Voordat ik het wist hield ik de regenpijp met beide handen vast. Durf ik het aan? Ja, voor Maria wel. Halverwege kraakte de regenpijp luid en het ging zo snel. Alle lucht werd uit mijn longen geslagen. Happend naar adem probeerde ik overeind te komen. Oh nee…

 

Lid sinds

3 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Een mooi verhaal met een dramatisch einde wat de lezer doet afvragen wat er verder gebeurt. Ik heb het graag gelezen! 

Lid sinds

3 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Xom,

Aardig verhaal met wel hier en daar wat foutjes en vreemde beweringen die elkaar net niet / wel tegenspreken.

De uitdrukking is: Het toeval wil.

De wapens die... Bovendien een wat kromme zin.

Ik durf..terwijl je de rest in de vt schrijft. 

Ik zou er nog eens aandachtig doorheen gaan.

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo,

Heel herkenbaar gedrag, hoe je je verhaal start. Heb ik ook last van. En van het vervolg heb ik last gehad.

Heb echter nooit het lef gehad om een regenpijp te beklimmen. Zij woonde ook op het vijfde.

Ik heb er alleszins van genoten. Succes.

Lid sinds

3 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wat deze zin precies betekent, begrijp ik niet helemaal: Ik had de wapens ooit gezien, wat tot al deze ellende had geleid.
Leidde het zien van de wapens tot de ellende dat hij verliefd op haar was? Die conclusie lijkt in elk geval wat vreemd. Verder gaat het einde iets te snel. Ik zou overwegen om te eindigen met 'Ja, voor Maria wel.' De lezer kan dan zelf wel invullen dat dat waarschijnlijk niet helemaal goed gaat.
Wel een hele leuke invulling van de opdracht! Mooi geschreven.

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Mooi, maar wel wat slordige foutjes. Verder zou ik graag een betere alinea-indeling zien, want één brok tekst least niet prettig.