Lid sinds

3 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#334 - Noa en Simon

Terwijl hij luisterde naar de welkomsttoespraak van de rector, had Simon geen flauw idee dat hij binnen een aantal weken verliefd zou zijn. Ook Noa, een stukje verderop met naast zich het enige andere meisje uit haar klas dat naar deze school was meegekomen, wist vanzelfsprekend van niets. Simon was net achttien. Noa zou over twee maanden twaalf worden.

Ze ontmoetten elkaar voor de eerste en enige keer in de fietsenstalling. Noa liep met haar fiets aan de hand richting de schoolpoort, voelde toen een hand op haar schouder, schrok, keek om en zag Simon. Hij wees op de grond, er was een pen uit haar rugzak gevallen. Ze lachte zachtjes naar de grote, slungelige laatstejaars en zei dankjewel. Graag gedaan, zei Simon, maar toen had ze zich al omgedraaid.

Zonder reden dacht Noa in de dagen daarna nog vaak aan het voorval terug. En ook Simon herinnerde zich op onverwachte momenten haar verlegen glimlach. Het meisje was waarschijnlijk een brugklasser, dus hij begreep niet zo goed waarom.

In de gangen passeerden ze elkaar regelmatig, beide omgeven door klasgenoten, en dan probeerde Simon subtiel haar blik te vangen. Het was onnozel, maar hij kon het niet tegenhouden. Noa leek echter steeds vaker druk in gesprek met haar vriendinnetjes. Meestal zag ze hem niet eens.

Op de laatste dag van het schooljaar fietste Noa naar huis om pas over twee maanden weer terug te keren. Simon heeft nooit geweten hoe ze heette.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Een beetje onwaarschijnlijk verhaal en waarom zou hier liefde verboden zijn? Voor jou is het blijkbaar duidelijk wat een brugklasser is maar als lezer heb ik er het raden naar, net als de Simon uit het verhaal die 'iets' niet begrijpt.

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Er zit wel veel in de verboden liefde van een 12jarige met een adolescent (al dan niet laatstejaars).

Ik zou er wat meer laten gebeuren. Ik kan nu - als lezer - het moeilijk erg vinden dat Simon niet weet hoe ze heette en ik nu wel.

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi WS75, als je de eerste alinea weglaat, begint je verhaal al geloofwaardiger. Je beschrijft een kalverliefde van een brugklasser, zoals ik het lees. Op zich niets mis mee, maar van liefde is niet echt sprake. Een vluchtige ontmoeting. Die had je ook verder uit kunnen schrijven. 

Lid sinds

3 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik vind het idee van dit verhaal heel mooi. Maar misschien zou je het iets heftiger moeten maken. Want mijn interpretatie is dat de jongen van 18 vindt dat zijn verliefdheid niet mag omdat het meisje nog maar een brugpieper is. Dat zou ik iets meer benadrukken denk ik. Zodat de lezer iets meer voelt van de pijn. Nu komt het inderdaad over als een verliefdheid die na een jaartje doofde. Maar gevoelens van pubers zijn vaak heel heftig.

Graag gelezen!

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi WS75, ik vind je verhaal mooi geschreven, de karakters en de verhaallijn zijn duidelijk uitgewerkt. Graag gelezen.
Een paar kleinigheidjes; het komt wat onlogisch over als Noa in het begin in de aula naast het enige andere meisje uit haar klas zit en later blijkt ze het tijdens het passeren van Simon in de gang te druk te hebben met het praten met vriendinnetjes, terwijl ze met haar klasgenoten door de gang loopt.
Tenslotte; 'beide omgeven door' ==> 'beiden omgeven door'. 

Lid sinds

3 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Er mag, net als de anderen ook al zeggen, net iets duidelijker worden dat ze verliefd zijn op elkaar. Vooral vanuit Noa zie ik dat eigenlijk bijna niet. En laat de 'verbodenheid' inderdaad ook wat meer zien: schamen ze zich hiervoor? En hoe uit zich dat dan? Je schrijft wel heel fijn, dus dat zit in elk geval al goed!

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Mooi gegeven. Eens met bovenstaande reacties. Met een betere uitwerking kan dit een heel mooi verhaal worden.