Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Opdracht #333 - De onbreekbare belofte

‘Ik zal nooit bij je weggaan’, klonken de woorden tussen jou en mij. Niet met dezelfde lading als ‘I do’ in de kerk, maar een belofte met dezelfde inhoud. Een toekomst zonder jou, ik kan het me niet voorstellen. Toch zijn er momenten dat ik even wegdroom, even mezelf verlies. Dan denk ik: ‘waarom moet ik het mezelf toch altijd zo moeilijk maken, als het om de liefde gaat?’ De drang naar impulsiviteit zal mij altijd achtervolgen. Dit zit diep in mijn karakter verweven, maar niet bij jou. Een moment heb ik geproefd van de spanning die het met zich meebrengt, iemand met dezelfde impulsieve trekken en levensenergie. De chaos, ongestructureerde verlangens en levenswijze was alles behalve bevredigend. Ik houdt het fijn bij dromen. Deze belofte is veilig, geruststellend en creëert balans. Dat is alles wat impulsiviteit mij niet kan geven, en daarom mijn lief, blijf ik bij jou. Ik zal je zo nu en dan uit je schulp trekken, hardhandig als het moet. Om mijn impulsieve honger te stillen, maar dan samen met jou. Om dan weer veilig tegen je aan te kruipen en te denken: ‘Nee, meer dan dit.. Dit is genoeg.’

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Merel, welkom op het forum. Een mooie belofte aan degene van wie je houdt, zeker met de verleidingen om je heen. Zo gaat dat in een relatie. Graag gelezen.

Het is maar een kort verhaal, maar je zou het verhaal nog in alinea's kunnen verdelen. Of hier en daar een zin op een nieuwe regel beginnen. Dan komt er meer overzicht in het verhaal dat nu achter elkaar geschreven is. 
Misschien ook een originele titel in de titelregel. Je hebt nu de titel van de opdracht gebruikt.

Ik houdt ---- zonder t, of ik hou.

‘Nee, meer dan dit.. Dit is genoeg.’ --- misschien is het duidelijker als er staat: Nee, dit is meer dan genoeg.

Nog een laatste zeurtje: gedachten hoeven niet tussen aanhalingstekens. 

Lid sinds

3 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo Merel,

Een leuk en prettig geschreven verhaal. Het is mooi zoals het is, maar het zou nog wat meer diepgang krijgen als je een voorbeeld geeft van wat de personages samen hebben gedaan of meegemaakt. Eén voorbeeld zou dan al voldoende zijn. Zo leef je net iets meer mee met de exacte relatie van de personages. 

 

Groet, 

 

Nadine