Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#332 - 2021

PS: nieuw hier, met veel ambitie! Mijn tweede verhaaltje (na reacties revisie 2):

2021

Dit is het derde wijntje dat ik bestel voor haar. Drie keer wit en droog. Daar houdt ze van had ze me net toevertrouwd. Ikzelf drink Duvel, want ik hou van nat en veel. Daar lacht ze om. Hartelijk. Misschien omdat we elkaar nog maar een uurtje kennen dankzij deze gezellige plattelandskroeg. Misschien omdat ze het van haarzelf best wild vindt deze keer oudejaarsavond te vieren ergens anders dan in haar gebruikelijke veilige ouderlijke woonst. Misschien omdat ze stiekem hoopt dat ze hèt juist heeft. Dat mijn blik inderdaad verklikt dat ik, die tot voor kort onbekende vreemdeling, haar lekker vind. Dat ik haar zal selecteren om deze oudejaarsnacht mee door te brengen. Dat die speelse fonkeling in mijn ogen betekenen dat ik best wel ervaring genoeg bezit om perfect te weten wat zij fijn zou gaan vinden. Dat de woorden die mijn lippen vormen en de zinnen die deze omarmen enkel bestaan om haar te impressioneren.

Om te overtuigen dat ik een goede keuze zal blijken, minstens voor deze jaarwisseling, improviseer ik spannende verhaaltjes over verre exotische dorpjes die ik jongstleden bezocht zou hebben. Verhaaltjes over parelwitte verlaten strandjes waar de ondergaande zon zo’n uitgebreid kleurenpalet gebruikt dat de bergen nog blauwer kunnen aftekenen op een toch steeds oranjer wordende oceaan. Ze genoot! Ze droomde al lang weg te kunnen uit dit ellendige boerendorp waar niks echt spannends is. Ik verklap haar graag hoe ik haar naar afgelegen eilanden zal brengen. Ik overdrijf niet. Bijna probeer ik haar wijs te maken dat ik piloot ben, of tenminste een eigen privéjet bezit. Ik weerhoud me er wijselijk van, zo naïef lijkt ze me niet. Ik verzin dat ik ontelbaar veel airmiles heb verzameld met mijn vele reizen in business of first class. Ik krijg die onmogelijk op. Ze kan gerust binnenkort met me mee.

Bijna middernacht. De strijd is gestreden, de buit binnen. Ze smelt verder. Ze vleit zich elke minuut harder tegen me aan. Het vijfde wijntje heeft ook zijn effect. Zacht teken ik op haar bil ons contract. Het vuurwerk zal knallen, de menigte zal zich feliciteren en wild roepend klinken. Wij niet. Wij besluiten elkaar beter te leren kennen op de lederen achterbank van mijn Porsche Panamera. Drie uur geleden koos de motor van mijn gehuurde auto dit dorp om te sputteren en er de brui aan te geven. De ruiten dampen aan. Ik weet het zeker. Ook in 2021 zal het lot de krachtigste leugen blijken.

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik voel me soms onterecht superieur qua keuze van wasverzachter en daardoor ook erg onzeker. Ik vraag me af of mijn stijl niet teveel afstoot. Ik ben ook zoekend. Maar zeker dat ik ooit vijf romans zal schrijven ;) (misschien over het paringsgedrag van kikkers)

Lid sinds

3 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Haha... Ik denk niet dat dat het is. Vaak wordt er alleen gereageerd op de huidige weekopdracht. In dit geval dus 333.

Ik ben totaal onkundig op het gebied van aanschaffen van wasartikelen en daarnaast ook onzeker.

Ik zat me te bedenken dat hij misschien te vol zat van zijn eigen versierwerk. Mogelijk had het niets uitgemaakt wat Hp zei. En was de dame, airmiles of geen airmiles, gewoon op hetzelfde uit. En 4 wijn zijn er ook niet heel veel. Een vreemdeling in een plattelandskroeg. Vers bloed laat maar zeggen. En geen dorpsroddel.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Tony, volgens de bijna ex-potus mag je gerust meer dan 4 glaasjes wasverzachter op. Een stijl kan maar afstoten als iemand er tegenloopt. Deze opdracht ging over een geliefkoosde plek voor het doorbrengen van oudejaarsnacht. Dat jij dat  NFK op de achterbank van een Ascona wil doen is jouw rechtmatige keuze. Geef mij maar een Bentleyke met een coupke van een of andere champagneweduwe. Leve de ambitie.

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@Madrid ik denk dat jij jouw behendigheid qua wasproducten zwaar onderschat. Ik kan het uiteraard niet ruiken van hieruit. Maar jouw forumnaam alleen geeft me het idee dat je heel erg fris ruikt. Een beetje onzeker inderdaad. Toch een onzekere frisse geur. Misschien beeld ik het me in, maar naast die jeugdige geur vergewis ik me ook een spontane gedaante. Een rimpeltje misschien. Teveel gelachen? Of gewoon te ernstig? Dat mijn HP te zeer ingenomen is over zijn eigen capaciteiten was wel de bedoeling. Dat het totaal niet uitmaakte wat de dame zei, vatte je erg gevat! Ik denk er dus inderdaad over na om de passage over de airmiles te schrappen, of misschien moet ik dit meer verbinden met het iets eerders. Dank voor je scherpe observatie. 4 wijntjes lijkt niet veel, maar voor mijn onschuldige tegenpartij is dit ver buiten de comfortzone. Of moet ik zeggen comfortzonde? Wie houdt er niet van van vers bloed in een bekende kroeg! Nogmaals dank voor jouw gewaarde input!

@GI: Prachtig gezegd dat een stijl pas afstoot als je er aanstoot! Ik moet bekennen dat ik de betekenis van NFK niet vat. Wat ik echter wel vat is dat ik eerder een plattelandsmaagd als ultieme bestemming zie in tegenstelling tot een champagneweduwe. Maar zoals je terecht opmerkte, smaken verschillen en de ambitie is niet voor elks gemeen!

Oprecht dank!

Tony

 

Lid sinds

3 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Als antwoord op door TonyCoppo

Ik denk er dus inderdaad over na om de passage over de airmiles te schrappen, of misschien moet ik dit meer verbinden met het iets eerders. 
 

Laat dit staan. Het belicht het verschil tussen mensen. Ik vond het juist mooi. Het is herkenbaar. De verschillende gedachten die twee mensen kunnen hebben in dezelfde situatie. Dat brengt een bepaalde kwetsbaarheid.

Want de dame in kwestie bezag jij vanuit jouw optiek. De optiek van de schrijver. Mij staat het vrij om als lezer daarover te oordelen. Dat is het gebied waar je van elkaar kunt leren:).

Nog even een toevoeging: Want dat is wat belangrijk is in schrijven. Komma’s neuken kan overal. Als je een schrijfopdracht doet mag je doen wat je wil. En dan kun je iets met alle reacties. Of soms niet. En dat is ook prima.

Soms is het ook moeilijk om te reageren op andere schrijvers hier. Want dan lijkt het verhaal oninteressant, niet passend bij persoonlijke interesse, of moeilijk of te stom, of te lief, of wat dan ook. Maar leerzaam is het altijd. 

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@Gi: oops, dank! "KFC NFK bitches!"

@Madrid: dank! Je hebt me toch ideeën - en de 'goesting' - gegeven om het geheel iets meer met elkaar te verbinden. Erg interessant die reacties!

Ik heb het verhaal gereviseerd. Overal kleine aanpassingstjes om het iets meer te doen vloeien en wat logischer te maken. (hopelijk).

Ik denk bijvoorbeeld dat ik door "Ze genoot! Ze droomde al lang weg te kunnen uit dit ellendige boerendorp waar niks echt spannends gebeurde.'" toe te voegen, de passage van de airmiles 'vloeiender' heb gemaakt. Spreek me uiteraard tegen.

@Gi: ik ben toch gesmolten voor jouw suggestie. De Opel Ascona is een luxe wagen geworden - albeit gehuurd. En ik heb er een wijntje bijgeschonken.

En ja, ik ben het volmondig eens met jou. Het is soms moeilijk om te reageren op andere schrijfsels zonder arrogant te zijn. Toch nodig ik iedereen uit om op mijn schrijfsels erg kritisch te zijn, mijn ego verdient wat opdoffers.

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ha @Gi, wat ben ik blij dat je er bent ingelopen!

"Kentucky Fried Chicken No Fu***ing Kidding bitches!" ze hoest en verslikt zich in haar kauwgum.

Volle ladingen, ik hou je eraan!