Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Opdracht #332 - Fluisterwens

Het dekentje kon niet voorkomen dat onze billen koud en nat werden van het dauwende gras. Gelukkig merkten we daar niet veel van, we hadden al een hele tijd geleden onze eerste kurk richting de sterren geschoten. Al was hij, hoogstwaarschijnlijk, in het meer van licht aan onze voeten beland. Als je ons zou zien zitten, zou je denken aan een scene uit een romantische film, onze adem slechts een gezamenlijk wolkje dat de nacht indrijft. De duisternis omarmt ons voldoende en wekt de illusie dat wij de goden zijn van deze stad. Als de eerste schoten weerklinken weten we zonder op de klok te kijken dat het nieuwe jaar zich ontvouwt. Onder het gejoel van de vuurpijlen raken onze koude lippen elkaar. Een gefluisterde wens richt zich naar het licht om daar langzaam waarheid te worden.

 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Dinneke, mooi romantisch verhaal. Ik haal er nog niet helemaal uit wat de droomplek is. Ik weet alleen dat het ergens in of buiten een stad aan een meer is. Je had van mij de omgeving wel meer mogen omschrijven. Het verhaal mocht 500 woorden zijn, dus genoeg om ons nog meer mee te nemen. Is het bijvoorbeeld een speciale stad die je in gedachten had? Met wie ben je daar? Waarom heb je voor die plek gekozen? Verder graag gelezen.

een scene uit een romantische filmperspectief,  --- bedoel je hier misschien gewoon film. Een perspectief is van waaruit het verhaal verteld wordt. Romantische moet in deze zin overigens zonder e erachter: romatische film of romantisch filmperspectief.

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Als antwoord op door Gi

@Gi Dank je wel!

 

@Fief, dank je voor de uitgebreide commentaar! Ik hou zelf niet zo van veel details. In dit verhaal maakt het eigenlijk niet uit waar je precies bent het geeft denk ik niet veel meerwaarde, het kan gewoon in jouw stad zijn met een persoon waar je van houd.

Het meer van licht slaat niet op een echt meer maar op de stad die daar 'beneden' ligt, ik twijfelde al een beetje aan de duidelijkheid hiervan.

Ik vind het heel moeilijk om in te schatten hoe het gelezen word door anderen dus ik ga er rekening mee houden!

 

 

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dag Dinneke, ik vind het een mooi stukje. Toen ik het las dacht ik dat het meer het vuurwerk reflecteerde, van daar 'het meer van licht'. Dat vond ik wel mooi gevonden, al was het niet perse zo bedoeld aangezien het vuurwerk pas later komt. Misschien kan je 'meer waarschijnlijk' vervangen door hoogstwaarschijnlijk dan heb je geen twee keer 'meer' na elkaar. Groetjes, V.

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hey! Mooie korte tekst. al vind ik het in zijn kortheid jammer. In mijn bescheiden mening denk ik dat je soms vermoed dat de lezer iets weet. Wat in mijn geval niet zo is. Ik had het je liever iets meer laten uitleggen. Maar misschien is dat net wat je beoogde. In dat geval, supergeslaagd!

Kleine typo politie:

Als de eerst schoten weerklinken +> eerste